• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-14 17:16:30 följande:
    Det blir så om man städar kylen och är snål
    Man får vara snål. Det är jag med, i alla fall när det kommer till mig själv.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 17:13:56 följande:
    Oj, jag tyckte du skev att du hade sett hela serien. Sorry. . Nu fick jag jättedåligt samvete.
    Ja alltså hela serien fram till nu, förutom de fem sista som jag håller på med. Hoppas det inte förstör för mkt av slutet iaf.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-14 17:15:13 följande:
    Det är nog lättare att skruva bort vattenlåset än att peta loss silen i vasken. Väääldigt långsökt, men Sten Ljunggren ägnar sig åt samma aktivitet i "Tillsammans" för att Michael Nyqvist ska komma tillbaka hem till honom, kom jag på nu

Sonen ska vara brunbjörn (utan svansstump, men man kan ju inte få allt). Med sig får han hembakta pepparkakor och småtorra lussekatter - måste kolla till nästa år om man kan ha i gräddfil eller något.

Vet du, jag var på väg att gnälla över Marie Curie och frånvaron av rösträtt. Men så kollade jag, och Curie dog 1934, och rösträtten fick de med själva Det är inte alls märkligt om hon föreläste i Stockholm 1920, efter två Nobelpris i olika ämnen.

Det verkar ju som om Anna-Karin inte finns, nej, så kanske blev bröderna sams och den smale träffade aldrig sin blivande fru på en perrong. Den där statarlängan är väldigt mysig förresten, och det verkar inte som om tjänstefolket är alltför blottställda.
    Haha ok! :D Den har jag inte sett tyvärr. Himla synd på Michael förresten... Han var en bra skådis.

Det låter lagom avancerat ;) Lussekatter är så gott dessutom, men jag vill ha massor med russin i mina!

Kul att de tagit med den aspekten utan att trycka upp den i ansiktet på en :)

Det ska bli så intressant att se hur de fortsätter storyn nu! Hur de får ihop allt liksom :) Och hur de ska kunna ställa allt tillrätta!
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-14 17:35:17 följande:
    Ja alltså hela serien fram till nu, förutom de fem sista som jag håller på med. Hoppas det inte förstör för mkt av slutet iaf.
    Ok, då missförstod jag. :/. Nej, det gör det nog inte.
  • Litenmenhård

Återkommer imorgon.

• Disa35

Jag har råkat avslöja en överraskning för gubben, så nu är det ingen överraskning längre - fast han blev glatt överraskad.

Och så har jag fått reda på att jag en dag kommer att bli hyfsat välbeställd.

• Litenmenhård

Gomorron, mina goa vänner! .

• Litenmenhård

Nej, nu blir det överdrift i julkalendern.

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-14 17:37:44 följande:

Haha ok! :D Den har jag inte sett tyvärr. Himla synd på Michael förresten... Han var en bra skådis.

Det låter lagom avancerat ;) Lussekatter är så gott dessutom, men jag vill ha massor med russin i mina!

Kul att de tagit med den aspekten utan att trycka upp den i ansiktet på en :)

Det ska bli så intressant att se hur de fortsätter storyn nu! Hur de får ihop allt liksom :) Och hur de ska kunna ställa allt tillrätta!

Den är bra, tycker jag Och Michael var duktig. Vi har en bekant här, från puben, som är rätt lik honom. Såpass att någon tjej blev starstruck och ville ta en selfie med honom när han var på Island.

Jag vill ha mina saftiga och fluffiga. Gräddfil eller kefir till nästa år, nu står heder och ära på spel.

Det blev en ganska intressant fortsättning, får man väl säga
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 08:12:57 följande:

Nej, nu blir det överdrift i julkalendern.

Vadå överdrift? Det här är ju jättespännande! Och öppnar för möjligheten att rädda herrgården - det är ju bara att muta Ernst med en köttbulle
Svar på tråden Här är vi alla vänner.