• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-15 09:03:03 följande:
    Vadå överdrift? Det här är ju jättespännande! Och öppnar för möjligheten att rädda herrgården - det är ju bara att muta Ernst med en köttbulle
    Jag tycker i alla fall det går till överdrift nu, men spännande är det i alla fall!
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 09:04:09 följande:

Jag tycker i alla fall det går till överdrift nu, men spännande är det i alla fall!

Jo, jag förstår hur du tänker och håller delvis med - tror de ville undvika att tjata ut att tjejerna skulle byta plats. Undrar också varför Rakel inte säger något om kolbiten. Hon har ju inget att förlora på det, hon vet var den är, hon vet vad som hände och då skulle det bli frid och fröjd.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-15 09:10:04 följande:
    Jo, jag förstår hur du tänker och håller delvis med - tror de ville undvika att tjata ut att tjejerna skulle byta plats. Undrar också varför Rakel inte säger något om kolbiten. Hon har ju inget att förlora på det, hon vet var den är, hon vet vad som hände och då skulle det bli frid och fröjd.
    Jo, så är det nog.

Hon vet väl inte vart den är? Den försvann ju i snön, eller har jag missat något?
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 09:11:34 följande:

Jo, så är det nog.

Hon vet väl inte vart den är? Den försvann ju i snön, eller har jag missat något?

Hon var ju ute med jycken efter de där dunderdropparna i matskålen, och kolbiten hamnade snyggt och prydligt på frostigt gräs. Fullt synlig, den var inte ens skitig.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-15 09:16:36 följande:
    Hon var ju ute med jycken efter de där dunderdropparna i matskålen, och kolbiten hamnade snyggt och prydligt på frostigt gräs. Fullt synlig, den var inte ens skitig.
    Jo, det är ju sant, men hon såg den ju inte.
  • Litenmenhård

Nu drar jag till jobbet.

Later!

• Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-15 09:01:26 följande:
    Den är bra, tycker jag Och Michael var duktig. Vi har en bekant här, från puben, som är rätt lik honom. Såpass att någon tjej blev starstruck och ville ta en selfie med honom när han var på Island.

Jag vill ha mina saftiga och fluffiga. Gräddfil eller kefir till nästa år, nu står heder och ära på spel.

Det blev en ganska intressant fortsättning, får man väl säga
    Oj :D Synd att du inte kan visa bild på honom men han kanske borde ställa upp i en sån där look-alike-tävling ;) :D

Jag har bara gjort vanliga :) Men man ska tydligen blötlägga russinen först. Och saffranet. (Vilken konstig bestämd form. Saffranet. Jaja.)

Ja verkligen! Nu kan det bli lite spännande en stund igen :D Men Johan var ju jättebra det här avsnittet haha! "Vem mår bra egentligen...?" och hans husdjur x) Oj oj... Fast den här utvecklingen kanske är nyttig för Ernst!
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 09:30:45 följande:
    Jo, det är ju sant, men hon såg den ju inte.
    Nej, det ska ju vara lite skådespeleri också ;) Undrar var den tar vägen sen!
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-15 09:49:25 följande:

Oj :D Synd att du inte kan visa bild på honom men han kanske borde ställa upp i en sån där look-alike-tävling ;) :D

Jag har bara gjort vanliga :) Men man ska tydligen blötlägga russinen först. Och saffranet. (Vilken konstig bestämd form. Saffranet. Jaja.)

Ja verkligen! Nu kan det bli lite spännande en stund igen :D Men Johan var ju jättebra det här avsnittet haha! "Vem mår bra egentligen...?" och hans husdjur x) Oj oj... Fast den här utvecklingen kanske är nyttig för Ernst!

Kanske det, han skulle nog ha en god chans. Det roliga var att han inte hade en aning om vem Michael Nyqvist var och därför inte begrep varför tjejen ville ha en selfie. Men så träffade han på mig, som kunde berätta det för honom

Det är mycket mystik med matlagning Som varför den första pannkakan nästan alltid blir misslyckad, och hur ett litet vitkålshuvud kan öka i volym framför ens ögon.

Framförallt kanske de kan ta tillfället i akt och få Ernst att ändra sig angående herrgården - borde räcka med en nystekt köttbulle

Jag har råkat avslöja överraskning för gubben förresten, men han blev glatt överraskad
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-15 10:30:07 följande:
    Kanske det, han skulle nog ha en god chans. Det roliga var att han inte hade en aning om vem Michael Nyqvist var och därför inte begrep varför tjejen ville ha en selfie. Men så träffade han på mig, som kunde berätta det för honom

Det är mycket mystik med matlagning Som varför den första pannkakan nästan alltid blir misslyckad, och hur ett litet vitkålshuvud kan öka i volym framför ens ögon.

Framförallt kanske de kan ta tillfället i akt och få Ernst att ändra sig angående herrgården - borde räcka med en nystekt köttbulle

Jag har råkat avslöja överraskning för gubben förresten, men han blev glatt överraskad
    Haha det är ju ändå rätt kul för honom förstås :D

Det spelar liksom ingen roll hur mycket man än värmer pannan före så blir första pannkakan just bara pannkaka av allting... Men det där med kålen känns som att det är mest för att det blir så mycket att skära när man väl sätter igång x) Jag har iaf inte sett det själv, än.

Ja jag undrar fortfarande hur allt det här har med Anna-Karin att göra... Och hur ska de kunna kommunicera nu när Rakel slet loss tapetbiten de brukade skriva på? Kommer text att dyka upp där ändå? Och så Babben... Haha :D Snart blir det en Swedish fika!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.