• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • k91

Gud vad jag skrev illa - jag menade alltså att efter den hemska aborten efter KUB:er så försökte vi i sex månader innan det blev ett pluss som blev missfall (MA i v. 11), sen tog det åtta försök tills detta plus. Men ni förstod säkert :) Hoppas så innerligt att det håller i sig!

Finns det någon FB-grupp?

• Snuttens

Önskar alla lycka till i tråden. Särskilt de med missfall i bagaget. Den första tiden är väldigt tuff att ta sig igenom rent mentalt. Men förhoppningsvis får vi träffa våra bebisar i december. <3 Har själv varit med om två mf, men försöker att inte tänka på et alltför mycket. Den enda gången jag får ångest är efter ett träningspass även fast jag VET att det inte är någon ökad risk för mf. Men ändå...

• gammelpysen
    Eps1106 skrev 2020-04-11 19:27:35 följande:

Grattis till dig! När hade du återföring?

Tack! Jag hade återföring 22 mars med 5dagars blastocyst så är i vecka 5+5 idag.

Hade du också genomgått ivf?
  • gammelpysen

Det verkar vara många som fått kämpa... det här blir vårt andra ivf-barn. Tog sig direkt nu, hade köpt 3-pack för 79 000 kr eftersom första barnet kom efter många års kamp och många ivf-behandlingar... men så gick det direkt i stället!

Stort grattis till er alla!

Verkar även vara fler som är äldre, jag är också född på tidigt 80-tal.

• gammelpysen
    k91 skrev 2020-04-11 17:17:00 följande:

Jag är äntligen gravid med mitt andra barn efter en lång kamp där jag fick göra abort efter KUB, sen sex månader innan ett plus som blev missfall, och nu plussade jag på åttonde försöket! Så tacksam! BF 20:e dec!

Grattis till plusset! Vilken otroligt jobbig resa..
  • GlitterLina
    gammelpysen skrev 2020-04-12 10:09:17 följande:

Tack! Jag hade återföring 22 mars med 5dagars blastocyst så är i vecka 5+5 idag.

Jag gjorde min första ivf & satte in en 5dagars blastocyst 23/3 :)
  • gammelpysen
    GlitterLina skrev 2020-04-12 10:17:01 följande:

Jag gjorde min första ivf & satte in en 5dagars blastocyst 23/3 :)

Då är vi verkligen i samma fas! Vi gick på Linné. Sååå nöjda. Var gick ni?
  • Elma27

Hoppar med in här, plussade idag och har enligt app bf 19 december! Har en dotter född 13 december 2017 sedan innan.

• Eps1106
    gammelpysen skrev 2020-04-12 10:09:17 följande:

Ja, jag hade återföring med fryst femdagars blasto den 13 mars men vet inte hur man räknar riktigt med ivf? 2+0 från insättning har jag läst någonstans så då är det väl 6+2 kanske?
  • Lyra78

Grattis till alla nya! Så många som fått kämpa, önskar att det går vägen den här gången! Hjärta
    Jag har som många andra flera missfall i bagaget, och tanken finns hela tiden i bakhuvudet. Är trots allt rätt så lugn den här gången och tar en dag i taget. Har sakta fått fler graviditetskänningar utöver molvärk, brösten har börjat ömma och i går kom den stora tröttheten.  Inget illamående än så länge, och den får nog gärna lysa med sin frånvaro i fortsättningen också Flört.

Svar på tråden BF December 2020