• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Lyra78
    Felicia3 skrev 2020-04-18 08:50:20 följande:

Hej! Jag har haft 3 missfall och är nu gravid igen BF 12 december. V 6 (5+6) VUL inbokat privat 30 april.Orkar inte knyta an riktigt.så van att det aldrig blir ngt,senaste missfallet var i februari dvs månaden innan jag blev gravid nu.Har hemsk magkatarr och mår illa.min kroniska migrän har varit värre 2 dagar med vilket gör att jag tror att det ska vara missfall.

Håller tummarna att du får behålla graviditeten den här gången.
    Rätt samma krämpor här med, migrän, illamående och katarr, suck. Men jag har tänkt att migränanfallen betyder att hormonnivåerna stiger, vilket i sig är positivt. Men jag har också kronisk migrän och att den förvärras är ett att mina största orosmoment. Första graviditeten slapp jag migränen helt i nästan två år, men förra (för sju år sedan) blev den mycket värre. Det var egentligen först för ett år sedan som den började lätta, med rätt mediciner. Så är livrädd att hamna i samma situation igen. Hur gör du med mediciner? Jag har så svårt att bestämma mig, vill ju inte utsätta barnet men kan heller inte riskera att bli lika dålig igen.
  • Felicia3
    Lyra78 skrev 2020-04-18 09:28:20 följande:

Håller tummarna att du får behålla graviditeten den här gången.

Rätt samma krämpor här med, migrän, illamående och katarr, suck. Men jag har tänkt att migränanfallen betyder att hormonnivåerna stiger, vilket i sig är positivt. Men jag har också kronisk migrän och att den förvärras är ett att mina största orosmoment. Första graviditeten slapp jag migränen helt i nästan två år, men förra (för sju år sedan) blev den mycket värre. Det var egentligen först för ett år sedan som den började lätta, med rätt mediciner. Så är livrädd att hamna i samma situation igen. Hur gör du med mediciner? Jag har så svårt att bestämma mig, vill ju inte utsätta barnet men kan heller inte riskera att bli lika dålig igen.

Jag får botox när jag inte är gravid och har inte hunnit få testa mediciner.Min migrän är alltid konstant.men blir såklart värre av tex bilkörning osv. Skönt att den släppte ena gången för dig.Jag har fått värre migrän när jag ska få missfall så jag koppplar ihop det till ngt dåligt.vissa av mina graviditeter har jag blivit bättre av att vara gravid,tex denna gången. Jag har inte ens tagit Alvedon nu när jag varit dålig.tänker att jag får väl bara sjukskriva mig helt och bara vara dålig hela graviditeten om det är så.vill inte ta triptaner alls,el botox. Tänker jag får medicinera ist för att amma sen i värsta fall. Vill egentligen inte börja med mediciner sen heller egentligen då vi vill ha flera barn.Vi har snart försökt 2 år nu (i juli).nu när vi försökt har jag tagit triptaner innan ägglossningen.Jag tänker att jag i nödfall tar Alvedon.

Hur dålig blev du då?

Innan jag började med botox fick jag ibland attacker där jag inte ens kunde gå.även med botox har jag så ont så jag ibland undrar hur länge vi orkar försöka få barn.hur länge klarar jag av smärtan liksom????min migrän har varit konstant i 17 år men blir värre och värre.
  • Lyra78
    Felicia3 skrev 2020-04-18 09:39:02 följande:
    Jag får botox när jag inte är gravid och har inte hunnit få testa mediciner.Min migrän är alltid konstant.men blir såklart värre av tex bilkörning osv. Skönt att den släppte ena gången för dig.Jag har fått värre migrän när jag ska få missfall så jag koppplar ihop det till ngt dåligt.vissa av mina graviditeter har jag blivit bättre av att vara gravid,tex denna gången. Jag har inte ens tagit Alvedon nu när jag varit dålig.tänker att jag får väl bara sjukskriva mig helt och bara vara dålig hela graviditeten om det är så.vill inte ta triptaner alls,el botox. Tänker jag får medicinera ist för att amma sen i värsta fall. Vill egentligen inte börja med mediciner sen heller egentligen då vi vill ha flera barn.Vi har snart försökt 2 år nu (i juli).nu när vi försökt har jag tagit triptaner innan ägglossningen.Jag tänker att jag i nödfall tar Alvedon.

Hur dålig blev du då?

Innan jag började med botox fick jag ibland attacker där jag inte ens kunde gå.även med botox har jag så ont så jag ibland undrar hur länge vi orkar försöka få barn.hur länge klarar jag av smärtan liksom????min migrän har varit konstant i 17 år men blir värre och värre.
    Då förstår jag att migränerna gör dig extra orolig just nu.
    Jag fick också botox i flera år, vilket fungerade någorlunda, blev mindre intensiva i styrka. Men det som verkligen hjälpte var att börja få Aimovig för ett år sedan. Jag tar själv en spruta i månaden, och tvekar nu hur jag ska göra under graviditeten. Har även ätit en liten dos Cymbalta, slutade när jag fick plus men vet att det kommer att påverka mina migräner efter ett tag. Har heller inte tagit annat än Alvedon hittills.
    Jag hade konstant migrän under förra graviditeten, vilket förstås var jobbigt, men det bara fortsatte efter att vår pojke var född. Jag blev både fysiskt och psykiskt så dåligt skick att jag var intagen på sjukhus en hel del då han var liten och jag vill absolut inte hamna där igen. Kan även bli delvis förlamad. Pga av det så väntade vi jättelänge med att försöka bli gravida igen (kanske lite för länge), har nu kämpat i 1,5 år och nu äntligen ett plus. Men jag har också en hel del missfall i bagaget, och min ålder innebär att det finns en större risk, så vågar inte heller riktigt tro på detta ännu.
  • Felicia3
    Lyra78 skrev 2020-04-18 11:06:02 följande:

Då förstår jag att migränerna gör dig extra orolig just nu.

Jag fick också botox i flera år, vilket fungerade någorlunda, blev mindre intensiva i styrka. Men det som verkligen hjälpte var att börja få Aimovig för ett år sedan. Jag tar själv en spruta i månaden, och tvekar nu hur jag ska göra under graviditeten. Har även ätit en liten dos Cymbalta, slutade när jag fick plus men vet att det kommer att påverka mina migräner efter ett tag. Har heller inte tagit annat än Alvedon hittills.

Jag hade konstant migrän under förra graviditeten, vilket förstås var jobbigt, men det bara fortsatte efter att vår pojke var född. Jag blev både fysiskt och psykiskt så dåligt skick att jag var intagen på sjukhus en hel del då han var liten och jag vill absolut inte hamna där igen. Kan även bli delvis förlamad. Pga av det så väntade vi jättelänge med att försöka bli gravida igen (kanske lite för länge), har nu kämpat i 1,5 år och nu äntligen ett plus. Men jag har också en hel del missfall i bagaget, och min ålder innebär att det finns en större risk, så vågar inte heller riktigt tro på detta ännu.

Åh förstår??Ni inte vågar tro riktigt.Jobbigt! Man vill ju kunna vara med sitt barn hela tiden! Förlamad lät svintufft med.prata med din läkare om vad för medicin han/hon tycker är rimligt.kanske kan barnet bli stressat om vi har för ont med? Vi hoppas allt går bra nu för oss båda.När har du BF? Har du bokat VUL?
  • KaffeOchHybris

Låter asjobbigt med migrän, hoppas att det blir bättre för er. Känns ju rimligt att det iaf skulle stabiliseras när hormonnivåerna inte ändras så dramatiskt, men det är bara en gissning.

Nu har illamåendet kommit som en brev på posten. Lite jobbigt , men hanterbart.

• Hallonen80
    Fulkultur skrev 2020-04-15 08:14:03 följande:

Måste vara hemskt jobbigt. Håller tummarna att det ska gå bra. Förlåt min okunskap, men med din bakgrund, borde du inte kunna få ett tidigt vul? Eller är det för tidigt för att kunna göra en bedömning? Stor kram till dig <3

Tack för omtanken du och ni andra <3

Jag tänker att det ändå är för tidigt att kolla så försöker hålla ut till vecka 8 iallafall. Påbörjar v 7 på måndag..

Läget är än så länge oförändrat så jag vet inte vad jag ska känna riktigt..

kram på er och Grattis alla nya plus!!
  • Jagochhon

Igår plussade jag. Fick dock ett mf för en månad sedan ungefär så nu vågar jag inte ens vara glad:(. Är i v. 5 nu och var i v. 6 när jag fick mitt mf

• Anjeaa

Roligt att hitta hit ???? Om allt går hela vägen har jag bm 22 december.

• Felicia3
    Jagochhon skrev 2020-04-18 19:44:58 följande:

Igår plussade jag. Fick dock ett mf för en månad sedan ungefär så nu vågar jag inte ens vara glad:(. Är i v. 5 nu och var i v. 6 när jag fick mitt mf

Förstår känslan.hade ett kemiskt månaden innan jag blev gravid nu dock plussade jag efter bim och hann gå in i v 6 så inte i v 5 som det ofta är.

Det är okej att känna på alla sätt<3

Jag har även haft MA och vanligt missfall i

V 6.hoppas det är din tur nu,man får ta en timme/en dag i taget.kram
  • xiv

Hej  
    Jag hoppar också in här, bf ca 22/12. Är ensam med detta, första barnet, fyller 36 i höst.

Ser mest fram emot besök hos bm 11 maj, och därefter hoppas jag tiden till v12 går fort. Är nästan konstant illamående och magen strular men annars är allt okej.

Hoppas jag får göra KUB trots Corona.. och beroende på så gör jag nog NIPT också. Är lite oroligt lagd av mig.

Har planerat att berätta på jobbet först i augusti och hoppas det går att hålla. Funkar ju bra så länge vi jobbar hemifrån i alla fall.  

Svar på tråden BF December 2020