• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Mudcakemonster
    Eps1106 skrev 2020-04-12 10:53:54 följande:

Ja, jag hade återföring med fryst femdagars blasto den 13 mars men vet inte hur man räknar riktigt med ivf? 2+0 från insättning har jag läst någonstans så då är det väl 6+2 kanske?

Jag lade in mitt BF som jag fick på IVF kliniken in en app. Så slapp jag räkna :) jag hade insättning med en tredagars den 24.3 och är nu v 5+1 :)
  • k91
    gammelpysen skrev 2020-04-12 10:12:54 följande:

Grattis till plusset! Vilken otroligt jobbig resa..

Tack snälla. Ja, det var fruktansvärt efter KUB:et. Det var dessutom tvillingar, men det var bara den ena som fick dåligt resultat och det var en massa andra risker och försvårande omständigheter. Så vi fick snabbt fatta beslut om vi ville göra selektiv abort och chansa på att behålla den ena eller ta bort båda (eller behålla båda men det var inte ett alternativ). Dock skulle det innebära massor av risker för den ?friska? tvillingen att ta bort den ena, och dessutom har vi redan tre barn sen innan (min man har två barn sedan tidigare och vi har ett gemensamt), så efter mycket diskussioner med läkare, psykologer osv beslutade vi oss för att ta bort båda i v. 15 :( Det var det absolut hemskaste jag har varit med om, och jag fick gå i mycket i terapi efter det pga alla skuldkänslor. Det var fruktansvärt och jag kommer nog aldrig riktigt reparera mig efter det. Efteråt ville jag liksom bara hitta en mening med allt som hände, och sen blev jag aldrig gravid och fick dessutom missfall som jag skrev, så jag har verkligen kämpat i ett mörker tills detta underbara mirakel kom! Det känns som att allt fick en mening <3 Jag hoppas så innerligt att allt går som det ska nu.
  • GlitterLina
    gammelpysen skrev 2020-04-12 10:28:44 följande:

Då är vi verkligen i samma fas! Vi gick på Linné. Sååå nöjda. Var gick ni?

:) gjorde på Nordic ivf i Göteborg
  • Eps1106
    Mudcakemonster skrev 2020-04-12 10:56:56 följande:

Jag lade in mitt BF som jag fick på IVF kliniken in en app. Så slapp jag räkna :) jag hade insättning med en tredagars den 24.3 och är nu v 5+1 :)

Aha, jag har inte fått något BF från kliniken varken denna gång eller förra (som tyvärr slutade i MA). Har ett tidigt vul om 5 dagar så kanske kan fråga då (om det inte är ett nytt MA såklart). När har du vul om du ska göra det?
  • Ringingrid

Plussade i veckan, beräknad BF 16 december enligt app om allt går som det ska :) första barnet.

• k91

Om någon startar en hemlig Facebook-grupp så hojta gärna! :)

• Gullan803
    k91 skrev 2020-04-12 13:46:02 följande:

Om någon startar en hemlig Facebook-grupp så hojta gärna! :)

Det finns en :) man ska kontakta tiama för att bli inbjuden :)
  • k91
    Gullan803 skrev 2020-04-12 14:05:18 följande:

Det finns en :) man ska kontakta tiama för att bli inbjuden :)

Tack! :)
  • Sara2020sara

Har inte testat mig men är 100 på att jag är gravid. Isf BF 18 dec. Velat detta så länge men nu förstår jag inte mina känslor. Vet inte längre vad jag vill? Graviditets hormoner redan? Inte berättat för min man heller att mensen är sen.

• Sara2020sara

Har inte testat mig men är 100 på att jag är gravid. Isf BF 18 dec. Velat detta så länge men nu förstår jag inte mina känslor. Vet inte längre vad jag vill? Graviditets hormoner redan? Inte berättat för min man heller att mensen är sen.

Svar på tråden BF December 2020