• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Ämmäh

Hej på er,

Jag plussade precis med barn nummer 2, har en son på 1 år.

Det här var allt annat än planerat, det bara ?hände? haha ????

Är det någon som funderat på att starta en fb-grupp?

Jag är med i en sen barnet innan, där vi satte en gräns på 75 personer, vilket var lagom ??

• Snöflingan88

Hej! Plussade också idag, med bf på självaste julafton ???? Vill gärna vara med i en hemlig fb grupp för oss med bf i december 2020 ???? Var med i en sån grupp med första barnet och det var toppen ????

• GlitterLina
    Snöflingan88 skrev 2020-04-16 09:27:05 följande:

Hej! Plussade också idag, med bf på självaste julafton ???? Vill gärna vara med i en hemlig fb grupp för oss med bf i december 2020 ???? Var med i en sån grupp med första barnet och det var toppen ????

Kontakta tiama för fb grupp :)

Grattis
  • GlitterLina
    Ämmäh skrev 2020-04-16 08:25:27 följande:

Hej på er,

Jag plussade precis med barn nummer 2, har en son på 1 år.

Det här var allt annat än planerat, det bara ?hände? haha ????

Är det någon som funderat på att starta en fb-grupp?

Jag är med i en sen barnet innan, där vi satte en gräns på 75 personer, vilket var lagom ??

Grattis :) kontakta tiama för fb grupp
  • MarlyBee

Efter att ha försökt få barn sen i somras, samt ett missfall innan jul så bestämde vi oss för att pausa och starta verkstan igen i maj. Har redan en son född sent på året så ville försöka sprida ut det lite. Så jag skippade alla ÄL-tester och undvek mys denna månad. Förutom en liten gång typ fem dagar innan vad jag tror var ÄL. Hade inga flytningar eller nånting. Idag var mensen sen så jag testade mest för kul. Och det var positivt! Bf julafton, galet! Glad men paff över att det verkar funka när man inte tänker på det...

• GlitterLina
    MarlyBee skrev 2020-04-16 10:56:29 följande:

Efter att ha försökt få barn sen i somras, samt ett missfall innan jul så bestämde vi oss för att pausa och starta verkstan igen i maj. Har redan en son född sent på året så ville försöka sprida ut det lite. Så jag skippade alla ÄL-tester och undvek mys denna månad. Förutom en liten gång typ fem dagar innan vad jag tror var ÄL. Hade inga flytningar eller nånting. Idag var mensen sen så jag testade mest för kul. Och det var positivt! Bf julafton, galet! Glad men paff över att det verkar funka när man inte tänker på det...

Brukar va så, när man minst anar det :) grattis
  • PelloBello
    MarlyBee skrev 2020-04-16 10:56:29 följande:

VA samma för mig. Försökt i 10 månader, gav upp nu. Tänkte att det händer ju ändå aldrig. Och vi försöker inte mars-april pga har redan barn född december.

Pang. Gravid med bf december. Haha :)
  • KaffeOchHybris

Hej!
    Nu har jag tagit 4-5 test som alla varit positiva, så nu vågar jag hoppa med i tråden, haha. Tur att det finns billiga test. 

Enligt app så är BF den 14/12. 

Vi en unge som snart är 3, och har försökt i ungefär ett år. Var så van med att mensen så småningom dykte upp att jag ändå blev rätt överraskad när det äntligen tog. Kanske inte den bästa tajmingen med tanke på samhällssituationen och jobb, men man får inte vara petig. 

Jag har inga säkra symtom ännu, men tycker att jag har varit mer gasig och spänd mage senaste veckan. 

Ska ringa Kvinnohälsan imorgon tänkte jag, och boka KUB. Är det någon som haft problem med att få tid? Här så får partnern inte följa med på UL pga smittorisken, men jag har inte hört något om att det är snålt med tider.

• MarlyBee
    PelloBello skrev 2020-04-16 11:23:56 följande:

VA samma för mig. Försökt i 10 månader, gav upp nu. Tänkte att det händer ju ändå aldrig. Och vi försöker inte mars-april pga har redan barn född december.

Pang. Gravid med bf december. Haha :)

Haha vad lustigt livet är... Grattis!

Det som känns värst är att jag alla andra månader har varit noga med att inte dricka en droppe efter ÄL, inte snusa, äta mina folsyretabletter osv... I februari när vi pausade så började jag smygsnusa lite och har druckit vin på helgerna. Och hade slut på tabletter.. Och ingen aning om jag ätit saker man inte borde. Jag hade ju tänkt vara så noga denna gång.... Och så blev det så här ändå. Knas! Men glad. Går ju inte att gräma sig hur länge som helst...
  • KaffeOchHybris
    MarlyBee skrev 2020-04-16 11:47:46 följande:
    Haha vad lustigt livet är... Grattis!

Det som känns värst är att jag alla andra månader har varit noga med att inte dricka en droppe efter ÄL, inte snusa, äta mina folsyretabletter osv... I februari när vi pausade så började jag smygsnusa lite och har druckit vin på helgerna. Och hade slut på tabletter.. Och ingen aning om jag ätit saker man inte borde. Jag hade ju tänkt vara så noga denna gång.... Och så blev det så här ändå. Knas! Men glad. Går ju inte att gräma sig hur länge som helst...
    Jag var nojjig under första graviditeten men nu känner jag... äsch... om det blir missfall så skulle det nog ha hänt oavsett om jag druckit några koppar kaffe för mycket eller ett vinglas innan jag visste att jag var gravid: Kaffe/snus/vin kanske i värsta fall bidrar till att trigga igång något men förmodligen är det väl flera underliggande faktorer då som redan gjort att fostret inte är livskraftigt. Så jag tror att det är bäst att inte känna sig för skyldig. 

Fast jag försöker naturligtvis vara mycket duktigare nu när jag vet. Men kaffet är svårt att dra ner till 3 koppar om dagen :) Jag har ju valt mitt användarnamn av en anledning lixom. 

Hört att många ställen ställt in KUB helt och hållet. Hoppas det går att få en tid ändå. :( Skulle känna mig så paranoid om det inte gick att testa.
Svar på tråden BF December 2020