• Rudbeckius

    Otrogen pappa som gjort dotterns tjejkompis med barn

    Pappan är otrogen mot sin fru. Han är tillsammans med sin vuxna dotters tjejkompis som blir gravid. Han vet först inte om att tjejkompisen blivit gravid.

    Frun vet om att maken är otrogen och är ledsen men rätt kallt accepterande runt detta. Hon vet inte heller om graviditeten i början.

    Den vuxna dottern får först reda på otroheten och graviditeten när tjejkompisen berättar och är ledsen. Dottern kallar tjejkompisen för hora och bryter vänskapen.

    Den vuxne sonen/brodern får reda på otrohet och graviditet av dottern/systern.

    Tjejkompisen är ledsen, hon vill behålla barnet.

    Dottern och sonen tar kontakt med tjejkompisen och erbjuder sig betala pengar för abort av fostret/halvsyskonet alternativt mycket pengar varje månad för att halvsyskonet efter födseln ska lämnas bort till andra, möjligen uppfostras av deras familj. Pappan och frun/mamman vet inte om detta.

    Familjen är rik och bor i storstad.

    Vad är rätt sak att göra för de inblandade? Vad tycker du?

    Det här är en historia ur TV-serien I maffians mitt som jag ser med mina tonårsgrabbar hemma. Vi hade intressant nog helt olika bedömningar av situationen ovan. Vem gjorde rätt och fel - moraliskt och juridiskt? Vad tycker ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-07 08:55
    Jag och tonårsgrabbarna hemma sågh klart serien och den fokuserade helt på den kriminella maktkampen. Det här dilemmat som beskrivs ovan berördes knappt i McMafia.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-16 14:02
    www.svtplay.se/i-maffians-mitt

    en.wikipedia.org/wiki/McMafia
  • Svar på tråden Otrogen pappa som gjort dotterns tjejkompis med barn
  • Rudbeckius
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-04-07 15:56:33 följande:
    Nej, jag föraktar inte gravida kvinnor så länge de inte haft sex med min potentiella far. Min pappa har inte sex med mina vänner, har han det så är den vännen att betrakta som luft.

    Vilka vulgära ord syftar du på? (Ids inte läsa igenom vad jag skrivit i tråden men är helt säker på att jag står för det oavsett.)

    Vems skuld det är att vänskapen är slut spelar mig ingen roll. Jag är inte vän med något som har sex med min far. Punkt slut. Att hon skulle "vädja om stöd i en svår situation"? Det skulle hon tänkt på innan hon lade sig i min mors ställe.

    Jag straffar inte deras unge, jag igonrerar den. 

    Självklart väljer jag själv vem och vilka jag vill ha i mitt liv. Gör inte du det?

    Självklart, igen, kan detta scenario aldrig drabba mig då min far är avliden sedan mer än 40 år. 
    Jag vet inte min framtid, lika lite som alla andra. JAg kontrollerar inte heller mina närstående. OCh ja, jag är chef över mitt eget liv. (Som i att avgöra vem som har i det att göra eller ej.)

    Återigen undrar jag varför du frågar när du inte klarar av ärliga svar.
    Rudbeckius skrev 2020-04-07 10:29:00 följande:
    Jag klarar alldeles utmärkt av att hantera dina svar, projicerar du? Helt fascinerande klokskap och man blir djupt imponerad över din andliga och fina personlighet. Ser fram emot mer av dina självgoda svavelosande plattityder. Är rätt övertygad om att nemesis divina kommer att drabba dig. Högmod är ju den värsta av dödsynderna om du kan din skolastik. Hur ser du på den?

    Nej, jag projicerar inte.
    Jag tror inte på karma.
    Bra att du inte föraktar gravida kvinnor, för du har i dina inlägg gett uttryck för det i praktiken. Du upprepar att du lätt skulle exkludera din pappa som straff, sannolikt  för evigt. Du gillar att straffa. Sannolikt skulle du bli mycket ledsen om du belv behandlad så själv.

    Läs gärna dina inlägg igen och räkna dina vulgära dömande uttryck.

    Jag hävdar att du natrultigtvis har ett andvar om du säger upp vänskapen. Att du frånsäger dig ditt ansvar för ett sådant bettende och förnekar det genom att säga att det inte spelar någon roll.... är det rakryggat och vuxet? Verkligen inte..

    Du låtsas att din utfrysning och dina fördömanden av ett lite barn egentligen inte är det utan att du bara ignorerar... Modigt och rakryggat av dig. Du tar inte ansvar för ditt låga beteende...

    Det är tydligt att du inte heller tar ansvar för dina relationer utan väljer känslomässigt naivt vilka närstående du har - om du surar så dissar du ut och ignorerar dina nära grymt och länge... det kallas långsinthet..

    Du är helt säker på att inga liknande situationer kan drabba dig någonsin. Insiktsfullt.

    Du har inga ärliga humana svar att ge, bara ärliga egoistiska och kortsiktiga. Jag läser dem och förskräcks över din nivå. Du kallar din talibanmoral för ärlighet. Skrämmande. 

    Jag tor inte heller på karma eller nemesis divina men är rätt övertygad om att din inställning till andra människor slår tillbaka till dig själv. Rätt övertygad om att så redan händer.

    Jag tror inte vi kommer längre. Du har upprepat dina fördömande och oförsonlighet och jag har bemött den med humanistiska invändningar.
  • Rudbeckius
    Bjoer skrev 2020-04-07 13:46:23 följande:

    Problemet med en frågeställning som den här är att det är svårt att ta ställning till det moraliska utan att ha en bättre bakgrundskunskap. Mannens otrohet är såklart moraliskt dålig, men HUR dålig beror helt på hur förhållandet med frun är. Nykära och frun är 7 månader gravid med en 1-åring hemma och helt beroende av hans stöd är något helt annat än 30 år in i ett, numera känslolöst och sexlöst, äktenskap med vuxna barn där igen egentligen är i beroendeställning till någon annan. Det är fortfarande dåligt, men mycket mer förståeligt.

    I den här historien, som den har berättats, finns det garanterat en oskyldig part. Det ofödda barnet. Man kan argumentera för att frun är oskyldig också, men jag vill mena att det beror lite på hur deras äktenskap har varit. Hon är givetvis inte skyldig till otroheten i sig, men däremot eventuellt till att förhållandet har degenererat till den punkt där otroheten blev ett faktum.

    Skyldiga på olika sätt är fadern, kompisen och barnen. Barnen pga. deras agerande mot kompisen och det ofödda barnet (främst då att försöka skilja det från modern vid födsel för att sen utesluta henne ur barnets liv). Fardern pga. otroheten och kompisen för att ha varit med en gift man.


    Bra samamnfattat. Jag resonerar på likande sett och tonårsgrabbarna hemma börjar långsamt förstå det så med. När jag pratade om den gulliga lilla bebisen så började de mjukan... vi pratade om hur länge harmen skulle sitta kvar hos de som kände sig mest svikan här - barnen och hustrun... 

    Tonårsgrabbarna hemma pratade om den stolthet som sårats - hos den ändå rätt förtsående hustrun/mamman men mest med de stora barnen som dömde lika hårt och självcentrerat som pseudonymen sådär ovan. Grabbarna hemma pratade en stund om hur jobbigt pinsamt det var att skämmas för andra... de har ibland ju tyckt att jag och sambon är sååå pinsamma (typ när vi hälsat glatt på deras tjejer osv)... Glad
  • Rudbeckius

    Det är inte jag som kommer med påhittade fakta och hävdar att så är det minsann. Projicera inte nu igen. Backa upp dina generaliseringa och önsketänkanden ovan själv med statistik...

    Det verkar vara ett mycket mycket känsligt ämne för dig. Jag skapade tråden för att det var intressant tidsfördriv och att vi vuxna hemma resonerade så olikt våra tonåringar hemma. Du har ju tillfört yttelrigare en nivå på moralsyn som nog t o m skulle fått våra moralistiska tonåringar att skratta...

    Jag och några till är rätt ensamma här inne på FL som humanister. Kön, social klasstillhörighet, geografi och utbildningsnivå på FL skiljer sig sannolikt från det verkliga samhället, men jag har inga siffror på det. . Du och Mimmi hör nog till majoriteten här inne på FL. Ni skriver kanske på Flashback med? Ute i samhället märks ni internet-moralister inte alls av särskilt mycket. Ni är ju här inne och anklagar andra så maliciöst ni kan, t o m fiktiva otrohetsaffärer i TV-draman... det säger en del...

    Jag tål utmärkt att höra dig upprepa hur mycket du fördömer/ignorerar barnet, tjejkompisen och pappan. Det är kanske du som inte klarar av att vi inte ylar med dig? Du brys dig inte om någon invändning alls..

    Jag prövar: Om du kunde tänka dig in i tjejkompisens ställe, vad skulle du känna och vad skulle du helt vilja att det hände? Likaså för barnet eller pappan? Tänk om du var dessa personer?

    Ditt svar är att du inte är de personerna och att du alltid är du och att ingen annan finns som är vilktig som du kan tänka dig in i.... visst är det så? Att du inte kan tänka så komplext, är det därfrö du är så argt fördömande och det är så känsligt? Glad


    Anonym (sådär) skrev 2020-04-08 10:38:17 följande:
    Jasså säger du det... presentera då gärna dina sk fakta på att....

    1) Unga tjejer ligger gärna med gubbar
    2) Det är jättevanligt att gubbar gör sina döttrars vänner på smällen
    3) Tjejer vars pappa gjort deras kompis på smällen fortsätter vara vänner med kompisen
    4) Gubbens fru är ok med gubbens otrohet och accepterar den nya barnet som ett tillskott i familjen

    Ja vi snackar ff om TV dramat, men det verkar onekligen vara ett känsligt ämne för dig. Jag ställer samma fråga som andra ställt... varför startade du tråden om du sen inte tål att höra svar som inte lirar med vad du själv tycker? Du verkar ju vara rätt ensam i ditt sätt att se på saken?
  • Anonym (sådär)
    Rudbeckius skrev 2020-04-08 10:59:11 följande:

    Det är inte jag som kommer med påhittade fakta och hävdar att så är det minsann. Projicera inte nu igen. Backa upp dina generaliseringa och önsketänkanden ovan själv med statistik...

    Det verkar vara ett mycket mycket känsligt ämne för dig. Jag skapade tråden för att det var intressant tidsfördriv och att vi vuxna hemma resonerade så olikt våra tonåringar hemma. Du har ju tillfört yttelrigare en nivå på moralsyn som nog t o m skulle fått våra moralistiska tonåringar att skratta...

    Jag och några till är rätt ensamma här inne på FL som humanister. Kön, social klasstillhörighet, geografi och utbildningsnivå på FL skiljer sig sannolikt från det verkliga samhället, men jag har inga siffror på det. . Du och Mimmi hör nog till majoriteten här inne på FL. Ni skriver kanske på Flashback med? Ute i samhället märks ni internet-moralister inte alls av särskilt mycket. Ni är ju här inne och anklagar andra så maliciöst ni kan, t o m fiktiva otrohetsaffärer i TV-draman... det säger en del...

    Jag tål utmärkt att höra dig upprepa hur mycket du fördömer/ignorerar barnet, tjejkompisen och pappan. Det är kanske du som inte klarar av att vi inte ylar med dig? Du brys dig inte om någon invändning alls..

    Jag prövar: Om du kunde tänka dig in i tjejkompisens ställe, vad skulle du känna och vad skulle du helt vilja att det hände? Likaså för barnet eller pappan? Tänk om du var dessa personer?

    Ditt svar är att du inte är de personerna och att du alltid är du och att ingen annan finns som är vilktig som du kan tänka dig in i.... visst är det så? Att du inte kan tänka så komplext, är det därfrö du är så argt fördömande och det är så känsligt? Glad


    Nähe, du menar ju att jag har fel och bara kommer med påhitt, vad har du för belägg för det? Du verkar ju som sagt vara rätt ensam i ditt sätt att se på saken och ändå menar du att det är alla andra som har fel.

    Nejdå, den som satt tonen är DU genom att nästa kissa i byxan av kräntkhet och kalla folk som inte håller med dig om både det ena och det andra, köra med patetiska förvanskningar av vad folk säger och påstå att om man inte tycker som du så respekterar man inte barn, etc, etc... så det verkar onekligen vara ett känsligt ämne för dig.

    På tal om att skratta så verkar det som att de flesta skrattar nog mest åt dig och dina alster... för du ser väl att du inte riktigt få sådär jättemycket medhåll för dina tankar, eller hur? 

    Ok, så det är bara såna som tänker som du gör som är humanister, alla andra är inte det...och du ser inte alls det löjliga / barnsliga i ett sånt påstående?

    Nej jag fördömer inte barnet, det har jag varit ganska tydlig med, det är ditt eget påhitt. Att du sitter och påstår det säger ju en hel del om dig och din sk humanism, Att sitta och lägga ord i andras mun och påstå falska saker (ljuga) för att personen inte håller med dig är allt annat än humanistisk. Det är snarare oärligt, lågt, och extremt barnsligt.

    Japp, jag dömer, det gör alla, ink du (du dömer ju alla som inte tycker som du ganska hårt). Den som påstår att den inte dömer är en lögnare.
  • Rudbeckius
    Anonym (sådär) skrev 2020-04-08 11:19:53 följande:
    Nähe, du menar ju att jag har fel och bara kommer med påhitt, vad har du för belägg för det? Du verkar ju som sagt vara rätt ensam i ditt sätt att se på saken och ändå menar du att det är alla andra som har fel.

    Nejdå, den som satt tonen är DU genom att nästa kissa i byxan av kräntkhet och kalla folk som inte håller med dig om både det ena och det andra, köra med patetiska förvanskningar av vad folk säger och påstå att om man inte tycker som du så respekterar man inte barn, etc, etc... så det verkar onekligen vara ett känsligt ämne för dig.

    På tal om att skratta så verkar det som att de flesta skrattar nog mest åt dig och dina alster... för du ser väl att du inte riktigt få sådär jättemycket medhåll för dina tankar, eller hur? 

    Ok, så det är bara såna som tänker som du gör som är humanister, alla andra är inte det...och du ser inte alls det löjliga / barnsliga i ett sånt påstående?

    Nej jag fördömer inte barnet, det har jag varit ganska tydlig med, det är ditt eget påhitt. Att du sitter och påstår det säger ju en hel del om dig och din sk humanism, Att sitta och lägga ord i andras mun och påstå falska saker (ljuga) för att personen inte håller med dig är allt annat än humanistisk. Det är snarare oärligt, lågt, och extremt barnsligt.

    Japp, jag dömer, det gör alla, ink du (du dömer ju alla som inte tycker som du ganska hårt). Den som påstår att den inte dömer är en lögnare.
    Jag har alltså sagt att du bara har fel och kommer med påhitt... utan belägg alls (för du har så mycket fakta bakom dig...), jag är ensam humnaist här medan du företräder den rätt folkåsikten.... jag menar att alla andra har fel medna du är väldigt öppen för dialog och olika vinklignar påp prpoblemet. Du är mångsidigt och inte alls ensidigt upprepande..

    Detta är ett jättekänsligt ämne för mig och alla skrattar åt mig, det är det inte alls för dig och alla håller med dig alltid. Jag får ju inget medhåll medan du får mycket medhåll så att det känns bra för dig, du känner att du har rätt i att barnen i TV-dramat ska frysa ut pappan, barnet/halvsyskonet samt tjejkompisen. De är inte värda något pga det som hänt.

    Det är barnsligt och löjligt av mig at tkalla mig humanist medan du ju tycker att du är det med, trots att du vill döma andra hårt och int ekan leva dig in i lösningar som gynnar flera än möjligen de vuxna barnens sårade storlhet i TV-dramat.

    Du är tydlig med att du inte fördömer barnet/halvsyskonet alls. Jag hittar på och lägger ord i din mun. Du har inte alls skrivit ovan att du helt skulle ignorera barnet/halvsyskonet. Sådan är du inte alls plötsligt.. du har varit så tydlig med det. Är detta ett exempel på teflonminne? Jag som läser vad du skriver och bemödar mig bemöta dig (det sker sällen gissar jag) jag är oärlig, löjlig och barnslig. Medan du är ärlig, vuxen  och seriös?

    Japp, du dömer för att det gör alla andra, särskilt dömer jag dig tydligen hårt och det känns orättvist och häpet för dig att du får en spegel som visar din egentligen fina moralsyn. Jag som tydligen påstått (var då?) att jag inte dömer alls jag och andra som försöker se värleden mer brett, analytiskt och humant - vi är lögnare, egentligen är vi lika svagbegåvade och har lika primitiva höga tankar om oss själva som du...vi bara låtsas vara ädlare bättre människor... för du har den sanna moralsynen...
  • Anonym (Mimmi)
    Rudbeckius skrev 2020-04-08 10:39:47 följande:
    Bra att du inte föraktar gravida kvinnor, för du har i dina inlägg gett uttryck för det i praktiken. Du upprepar att du lätt skulle exkludera din pappa som straff, sannolikt  för evigt. Du gillar att straffa. Sannolikt skulle du bli mycket ledsen om du belv behandlad så själv.

    Läs gärna dina inlägg igen och räkna dina vulgära dömande uttryck.

    Jag hävdar att du natrultigtvis har ett andvar om du säger upp vänskapen. Att du frånsäger dig ditt ansvar för ett sådant bettende och förnekar det genom att säga att det inte spelar någon roll.... är det rakryggat och vuxet? Verkligen inte..

    Du låtsas att din utfrysning och dina fördömanden av ett lite barn egentligen inte är det utan att du bara ignorerar... Modigt och rakryggat av dig. Du tar inte ansvar för ditt låga beteende...

    Det är tydligt att du inte heller tar ansvar för dina relationer utan väljer känslomässigt naivt vilka närstående du har - om du surar så dissar du ut och ignorerar dina nära grymt och länge... det kallas långsinthet..

    Du är helt säker på att inga liknande situationer kan drabba dig någonsin. Insiktsfullt.

    Du har inga ärliga humana svar att ge, bara ärliga egoistiska och kortsiktiga. Jag läser dem och förskräcks över din nivå. Du kallar din talibanmoral för ärlighet. Skrämmande. 

    Jag tor inte heller på karma eller nemesis divina men är rätt övertygad om att din inställning till andra människor slår tillbaka till dig själv. Rätt övertygad om att så redan händer.

    Jag tror inte vi kommer längre. Du har upprepat dina fördömande och oförsonlighet och jag har bemött den med humanistiska invändningar.
    Ja, du har iallafall uppfattat en del korrekt.

    Min pappa kanske jag skulle förlåta, men aldrig någonsin den så kallade "väninnan".
    Barnet, hur oskyldigt det än må vara, skulle jag avstå närmare kontakt med.

    Som sagt, jag kommer inte sitta och läsa om det jag skrivit. Är det så viktigt för dig vad jag skrivit så får du stå för tiden att leta efter det.

    Nej, jag har inget ansvar. Absolut inte det minsta. ATt jag väljer bort personer ur mitt liv är mitt val. Personer som har bristande moral eller levnadssätt som jag tar avstånd från har inget i mitt liv att göra.
    Det är säkert lika bra för deras egen del också.

    "Surar"? Nej, jag surar inte. Jag skulle inte bli sur! Jag skulle bli äcklad och jag umgås inte med personer vars livsval äcklar mig.

    Tja, om du tror att en sedan 40 år avliden människa kan återvända till livet och föröka sig med mina väninnor i 50-årsåldern så... men jag lovar dig, det kommer inte att hända. Tungan ute

    Alla mina svar är 100% ärliga. De är inte kortsiktiga.
    Att du kallar mig för taliban... stör mig inte nämnvärt.
    VAd du, som ber om åsikter och sen sitter och lipar för att folk "tycker fel", tycker om mig och mina åsikter... det stoppar jag i samma påse som det hunden lämnar efter sig.

    Nej, vi kommer nog inte längre.

    Lycka till med att öppna dina sinnen och ta in att alla inte tycker som du.

    Och en ska till, vad är det för TV-serie?
  • Rudbeckius
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-04-08 13:17:42 följande:
    Ja, du har iallafall uppfattat en del korrekt.

    Min pappa kanske jag skulle förlåta, men aldrig någonsin den så kallade "väninnan".
    Barnet, hur oskyldigt det än må vara, skulle jag avstå närmare kontakt med.

    Som sagt, jag kommer inte sitta och läsa om det jag skrivit. Är det så viktigt för dig vad jag skrivit så får du stå för tiden att leta efter det.

    Nej, jag har inget ansvar. Absolut inte det minsta. ATt jag väljer bort personer ur mitt liv är mitt val. Personer som har bristande moral eller levnadssätt som jag tar avstånd från har inget i mitt liv att göra.
    Det är säkert lika bra för deras egen del också.

    "Surar"? Nej, jag surar inte. Jag skulle inte bli sur! Jag skulle bli äcklad och jag umgås inte med personer vars livsval äcklar mig.

    Tja, om du tror att en sedan 40 år avliden människa kan återvända till livet och föröka sig med mina väninnor i 50-årsåldern så... men jag lovar dig, det kommer inte att hända. Tungan ute

    Alla mina svar är 100% ärliga. De är inte kortsiktiga.
    Att du kallar mig för taliban... stör mig inte nämnvärt.
    VAd du, som ber om åsikter och sen sitter och lipar för att folk "tycker fel", tycker om mig och mina åsikter... det stoppar jag i samma påse som det hunden lämnar efter sig.

    Nej, vi kommer nog inte längre.

    Lycka till med att öppna dina sinnen och ta in att alla inte tycker som du.

    Och en ska till, vad är det för TV-serie?
    Kanske nu du skulle förlåta pappan nån gång, aldrig skulle du acceptera tjejkompis och barnet/ditt halvsyskon skulle du avstå kontakt med, hur oskyldigt det än är.

    Du orkar inte läsa igenom dina märkligheter, det ska jag göra åt dig. 
    Nej, du har inget ansvar, inte nes det minsta ansvar. Att du väljer bort närstående ur ditt liv är DITT val. Du bedömer deras moral och du tar avstånd. Det är bra för dem också att du bryter kontakten...

    Du surar inte när du bryter kontakten med dina närstående. Du blir mera äcklad över andras beteenden och livsval. Äckel.

    Du menar att jag verkligen trott att avlidna människor kan komma tillbaka till livet igen och äckla dig för att du? På riktigt?

    Det är bra att du är 100% ärlig och inte kortsiktiga. Din fördömanden är eviga. Det stör dig inte att jag kallar dina åsikter för taliban-hårda. Du är istället stolt över dina fördömanden. Jag ber om åsikte roch sedan lipar jag bara istället för att bemöta... det jag skriver i mina bemötande mot dig är sådant du stoppar i en bajspåse... dina fördömanden är fina medan mina åsikter är skit.

    Tack för att du önskar mig lycka till med att öppna mitt sinne att kunna döma andra hårdare. Jag ska lära mig att alla inte tycker som jag. Det behöver tydligen inte du lära dig alls?

    TV-serien finns på SVT och heter I maffians mitt, på engelska tror jag den heter McMafia.

    Vi kommer inte längre på något sätt.
  • Anonym (Mimmi)
    Rudbeckius skrev 2020-04-08 13:38:04 följande:
    Kanske nu du skulle förlåta pappan nån gång, aldrig skulle du acceptera tjejkompis och barnet/ditt halvsyskon skulle du avstå kontakt med, hur oskyldigt det än är.

    Du orkar inte läsa igenom dina märkligheter, det ska jag göra åt dig. 
    Nej, du har inget ansvar, inte nes det minsta ansvar. Att du väljer bort närstående ur ditt liv är DITT val. Du bedömer deras moral och du tar avstånd. Det är bra för dem också att du bryter kontakten...

    Du surar inte när du bryter kontakten med dina närstående. Du blir mera äcklad över andras beteenden och livsval. Äckel.

    Du menar att jag verkligen trott att avlidna människor kan komma tillbaka till livet igen och äckla dig för att du? På riktigt?

    Det är bra att du är 100% ärlig och inte kortsiktiga. Din fördömanden är eviga. Det stör dig inte att jag kallar dina åsikter för taliban-hårda. Du är istället stolt över dina fördömanden. Jag ber om åsikte roch sedan lipar jag bara istället för att bemöta... det jag skriver i mina bemötande mot dig är sådant du stoppar i en bajspåse... dina fördömanden är fina medan mina åsikter är skit.

    Tack för att du önskar mig lycka till med att öppna mitt sinne att kunna döma andra hårdare. Jag ska lära mig att alla inte tycker som jag. Det behöver tydligen inte du lära dig alls?

    TV-serien finns på SVT och heter I maffians mitt, på engelska tror jag den heter McMafia.

    Vi kommer inte längre på något sätt.
    Åh, läsförstålsen... den läsförståelsen!

    Nej, vi kommer inte längre. Men tack för att du berättade, jag ska ta och kolla på detta i påskhelgen.
  • Rudbeckius
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-04-08 14:35:22 följande:
    Åh, läsförstålsen... den läsförståelsen!

    Nej, vi kommer inte längre. Men tack för att du berättade, jag ska ta och kolla på detta i påskhelgen.
    Så min läsförståelse är så dålig så dålig mendan din är så god...

    Nej, vi kommer inte längre och du kommer nog inte att kunna ta dig igenom en fackpsykologisk på engelska text i helgen eller senare heller. Ingen tror det, du slipper undan varje gång i livet...Flört

    Intressant att vi är nästan jämnåriga om du nu varit ärlig med din ålder. Jag får så lätt intryck att du har en helt annan ålder. Men det kan vara för att vi kommer från helt olika samhällsgrupper och bakgrund. Det är en av de intressanta sakerna med FL att man kan få stöta på din samhällsgrupp. Jag uppskattar det och förstår då bättre t ex grogrunden för populismen. Tack.
  • Anonym (sådär)
    Rudbeckius skrev 2020-04-08 14:50:58 följande:
    Så min läsförståelse är så dålig så dålig mendan din är så god...

    Nej, vi kommer inte längre och du kommer nog inte att kunna ta dig igenom en fackpsykologisk på engelska text i helgen eller senare heller. Ingen tror det, du slipper undan varje gång i livet...Flört

    Intressant att vi är nästan jämnåriga om du nu varit ärlig med din ålder. Jag får så lätt intryck att du har en helt annan ålder. Men det kan vara för att vi kommer från helt olika samhällsgrupper och bakgrund. Det är en av de intressanta sakerna med FL att man kan få stöta på din samhällsgrupp. Jag uppskattar det och förstår då bättre t ex grogrunden för populismen. Tack.
    Japp precis så är det.... hursomhelst verkar det uppenbart att du inte är intresserad av att läsa vad andra tycker som du påstår i din trådstart så det finns inget mer att tillföra...

    Bye bye... ha en trevlig dag och sköt om dig och dina barn.
Svar på tråden Otrogen pappa som gjort dotterns tjejkompis med barn