• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • fruitloop
    Mallannn skrev 2020-05-12 06:58:49 följande:

Jag är i chock! Men det blev plus.. Inga direkta symptom, lite lite värk i äggstockarna typ, fick en nid-blödning för någon vecka sedan, inser jag nu att det måste varit. Annars inte känt något alls!

Stort Grattis!!! :)
  • Mikkans

Jag är i chock! Men det blev plus.. Inga direkta symptom, lite lite värk i äggstockarna typ, fick en nid-blödning för någon vecka sedan, inser jag nu att det måste varit. Annars inte känt något alls!

Wow, Grattis!!!!
  • Lillahjärtat2020

ÄL + 9, funderar på att testa imorgon ÄL +10. Är det för tidigt? Isåfall när på dagen ska man testa för att få mest riktigt svar?

• Tinkerthink

Men ååh vad kul! Grattis!
  • Tinkerthink
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-12 07:52:39 följande:

ÄL + 9, funderar på att testa imorgon ÄL +10. Är det för tidigt? Isåfall när på dagen ska man testa för att få mest riktigt svar?

När har du bim? Bäst är att testa på morgonen, då ska hormonet vara som mest koncentrerat i urinen.
  • Maramba

Grattis!
  • Maramba
    fruitloop skrev 2020-05-11 14:37:37 följande:

Jaa! :D <3 

Hehe, men är ju typ nu det bör börja kännas egentligen. Jag har haft molvärk sedan ägglossning, så känns som jag är väldigt skengravid, hehe. Förra graviditeten var jag konstant kissnödig från ägglossning tills jag födde, haha. Där var jag definitivt skengravid innan jag plussa ;p Dock ingen kissnödighet just nu.

Sen känner jag en som inte fick veta att hon var gravid förrän v.18, och då kom mage och alla symptom direkt! :p Så hjärnan kan spela spratt åt båda håll verkar det som. 

Fick aldrig mina testa tidigt-test igår tyvärr. Hade ett vanligt gravtest kvar som jag tog nu på morgonen. Hoppet har dalat då jag tycker det ser blankt ut. Om jag verkligen vill kan jag se en svag antydan till streck men tror inte det ä något att lita på. Har du testat ngt mer?

• Nykär15

Jag är på ÄL +10-11 nåt och testade negativt igår, men idag kanske kanske jag kan se nåt, som dessutom är kvar när testet torkat om man tittar mot ljuset..men kan lika väl vara mina ögon som vill så mycket..ska se om jag kan få in en bild. Jag är isf helt i chock jag med, är 43 år och har sen i höstas bara en äggledare...vår procent har de sagt är runt 3% att bli gravida igen..och missfallsrisken är ju hög i min ålder så jag får bara sitta lugnt i båten och se hur det utvecklas fram och förbi bim och sen hålla alla tummar jag bara kan få ihop Hjärta

• fruitloop
    Maramba skrev 2020-05-12 08:13:44 följande:
    Fick aldrig mina testa tidigt-test igår tyvärr. Hade ett vanligt gravtest kvar som jag tog nu på morgonen. Hoppet har dalat då jag tycker det ser blankt ut. Om jag verkligen vill kan jag se en svag antydan till streck men tror inte det ä något att lita på. Har du testat ngt mer?
    Samma här. Tog ett till test igår kväll som också visa en skugga, men idag ser det blankt ut, men jag kan också antyda något - men mindre än igår :(

Men jag ser någon antydan på ditt test! Om man vinklar skärmen lite! :) 

Minns att jag var med om liknande förra graviditeten att jag fick skuggor, sen blankt dagen efter och sen tydligt positivt. Så än är inte hoppet ute! Sen är vi ju bara på äl+8, så är ju fortfarande väääldigt tidigt :)
Svar på tråden Bim Maj 2020