• Anonym (Hur?)

Hur slutar man längta efter kärlek?

Jag har ett bra liv, bra jobb, gör karriär, har eget vid sidan av. Har familj runtomkring mig. Tycker om att hitta på saker ensam, läsa en bok, titta på en serie, vara ute i naturen. Men det jag inte förstår är varför jag känner att något fattas? Att en partner fattas i mitt liv, att jag liksom längtar efter kärlek? Jag har ju liksom ?allt? och borde väl vara nöjd. Jag orkar inte dejta eller så, har gjort det förut och har bara lett till att jag blivit sårad, och har bara träffat på konstiga människor så det orkar jag inte med. Men det är jobbigt att behöva gå runt och längta. Känner ni igen det här? Jag saknar ju att kramas och mysa med någon jag tycker om, men jag vill inte sakna det, så hur slutar jag sakna det?

Hjälp mig här! =)

• Svar på tråden Hur slutar man längta efter kärlek?
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (enkelt) skrev 2020-04-25 16:24:08 följande:
    Nu vet jag inte hur gammal du är, men med åren hittar man åtminstone substitut, man nöjer sig med det mer enkla som en bra bok eller film.
    Håller med. För mig har det varit svärmerier. Hela mitt liv har jag haft svärmerier - som ung var det ofta någon skådespelare eller sångare, just nu är jag förälskad i en man som jag bara har kontakt med på Facebook.

Jag har slutat att tro att det ska kunna bli något av mina förälskelser. Men ett kärleksintresse lyser i alla fall upp vardagen, ger lite spänning, får hjärtat att klappa. Till och med om föremålet inte ens vet om det. Jag blir så lycklig när jag får en like eller en kommentar av den här mannen, även om det bara handlar om sakfrågor som politik, miljö eller coronan... och inget personligt. Men det får räcka så, i detta livet. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Hur?) skrev 2020-04-26 19:27:45 följande:

Men förlänger han inte lidandet hos sig själv också då? Han gör ju sig själv en otjänst med?

Fast det är väl inte ditt ansvar att fundera på?
  • Anonym (Charlotte)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-04-26 19:50:50 följande:

Eller det kanske är så att han har kommit över mig? Det har jag iofs inte tänkt på.

Mycket möjligt att han faktiskt har det. Desto större anledning för dig att sätta punkt och släppa honom.
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Charlotte) skrev 2020-04-26 19:54:57 följande:

Mycket möjligt att han faktiskt har det. Desto större anledning för dig att sätta punkt och släppa honom.

Varför är det mycket möjligt?
  • Anonym (Charlotte)
    Anonym (Hur?) skrev 2020-04-26 19:59:33 följande:

Varför är det mycket möjligt?

Det är en möjlighet att han släppt dig om han tar kontakt med dig och inte riktigt bryr sig om att du har känslor kvar. Antingen så har han gått vidare eller så är han respektlös och på något sätt vill ha nån makt kvar över dina känslor.

En person som respekterar ett uppbrott håller sig undan tills det är riskfritt att ta kontakt.
  • Anonym (Fråga)
    GodOnlyKnows skrev 2020-04-26 17:14:16 följande:
    Jag har heller inte sex och jag dejtar inte.

Känns modernt i dessa COVID-19-tider.

Och har "övat" på ensamhet och distansering under lång tid.
    Haha, jag har också tänkt på det. Vi som är lite av ensamvargar och huskatter redan från början, klarar av den här karantänen mycket bättre än folk som bara måste träffa vänner och KK:s hela tiden! :)
  • Anonym (Hur?)
    Anonym (Charlotte) skrev 2020-04-26 20:05:11 följande:

Det är en möjlighet att han släppt dig om han tar kontakt med dig och inte riktigt bryr sig om att du har känslor kvar. Antingen så har han gått vidare eller så är han respektlös och på något sätt vill ha nån makt kvar över dina känslor.

En person som respekterar ett uppbrott håller sig undan tills det är riskfritt att ta kontakt.

Ok, men varför tar man kontakt med någon som man har släppt? Jag skulle aldrig komma på tanken, då har man ju släppt personen
  • Tunnis
    Anonym (Hur?) skrev 2020-04-26 20:14:12 följande:
    Ok, men varför tar man kontakt med någon som man har släppt? Jag skulle aldrig komma på tanken, då har man ju släppt personen
    Varför ältar du det här? Vad tror du att vi kan ge dig för svar?

Fokusera på dig själv, du behöver gå vidare, finns inte så mycket mer att analysera, ju förr desto bättre för ditt eget mående.
  • Anonym (Hur?)
    Tunnis skrev 2020-04-26 20:19:17 följande:

Varför ältar du det här? Vad tror du att vi kan ge dig för svar?

Fokusera på dig själv, du behöver gå vidare, finns inte så mycket mer att analysera, ju förr desto bättre för ditt eget mående.

För att jag älskar honom.
  • Tunnis
    Anonym (Hur?) skrev 2020-04-26 20:21:06 följande:
    För att jag älskar honom.
    Men det fungerade uppenbarligen inte och han är inte intresserad av att bli ihop igen så varför plåga dig själv med falskt hopp och bli galen? Du behöver gå vidare även om det är svårt, det kommer ta tid och att ni hörs av gör det inte lättare.
Svar på tråden Hur slutar man längta efter kärlek?