• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Padirac
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 23:44:48 följande:
    Missade du frågan, eller vill du inte svara?
    Oftast är skälet till att citera dels att referera till ett inlägg och sedan ge någon sorts referens till den kommentar jag gör till det citerade inlägget. Ibland kan jag tro att citerad text räcker för att väcka en tanke 

Kanske har du andra skäl till att citera - alla är vi olika och om du vill får du berätta vad du ville med att citera mitt inlägg med texten '1349 ord' och fråga vad jag vill med alla dessa citat som alla ändå kan läsa Solig

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 23:28:39 följande:
    Ja, jag väntar fortfarande.
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 23:32:25 följande:
    Grattis. Eller vad?
    Vad vill du ha sagt med alla dessa citat som alla kan ändå läsa utan att du klistrar in dem här?

Fakta och bakgrund om det du ville diskutera och kritisera, men inte längre har det visat sig.
    Det enda du har berättat är att du inte förstår FHM´s uppdrag och deras syfte, och detta fast än du fått det serverat på ett silverfat vad det är.
    Vad är det som gör att du vägrar inse detta?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FuckGoggleAskMe
    Padirac skrev 2021-10-24 00:33:40 följande:
    Oftast är skälet till att citera dels att referera till ett inlägg och sedan ge någon sorts referens till den kommentar jag gör till det citerade inlägget. Ibland kan jag tro att citerad text räcker för att väcka en tanke 

Kanske har du andra skäl till att citera - alla är vi olika och om du vill får du berätta vad du ville med att citera mitt inlägg med texten '1349 ord' och fråga vad jag vill med alla dessa citat som alla ändå kan läsa Solig
    Så snällt att du ger mig tillåtelse att berätta varför jag citerade ditt inlägg. Jag väntade på tillåtelse från just dig. Jag gjorde det eftersom det är brukligt i detta forum att citera inlägg man svarar på. Synd att detta hittills undgått dig. 
    Varför du tror att dina långa citat från 3e parter är så viktiga får väl förbli ett mysterium.  
  • Padirac
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-24 01:03:19 följande:
    Så snällt att du ger mig tillåtelse att berätta varför jag citerade ditt inlägg. Jag väntade på tillåtelse från just dig. Jag gjorde det eftersom det är brukligt i detta forum att citera inlägg man svarar på. Synd att detta hittills undgått dig. 
    Varför du tror att dina långa citat från 3e parter är så viktiga får väl förbli ett mysterium.  
    Ja, jag brukar vara snäll sägs det, men långt ifrån alltid.

På ett publikt forum är det tillåtet att citera alla inlägg i öppna trådar - du behöver inte min tillåtelse, det var väl lite klumpigt uttryckt att på detta sätt be dig berätta om just skälet till att citera '1349 ord' - men det verkar du ha gjort utan att jag behövde förklara vad jag menade.Solig

Jag tror det undgick dig att jag i inlägget du just citerade beskrev att att jag citerade inlägg jag svarar på - men jag kanske helt enkelt inte förstod vad jag skrev eller gjorde då jag både skrev och gjorde just detta. Drömmer

Jag skrev också varför jag citerade från 3e part, men att jag tror att dessa är viktiga vet jag inte hur du kommit fram till.  Jag tor verkligen inte att särskilt mycket i dessa trådar är viktiga. Med det inte sagt att de kan ha ett värde i trådarna, det kan vara en förklaring eller en fråga eller kanke bara ett underhållningsvärde - men viktigt.. nä det tror jag inte, inte för mig.

Kanske är tråden viktigare för dig än för mig - jag vet inte.
    Padirac skrev 2021-10-24 00:33:40 följande:

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-24 01:13:18 följande:

Det är inte jag som tycker, utan FHM som berättar.
    Och du detta vägrar du inse fast än Padirac och par andra har gett dig detta flera ggr.

Dock är det intressant att du inte ens vill diskutera tester som vaccinerade att ska bort vid 1 Nov.
    Man ställer sig mycket frågande till vad du vill nu, för inget handlar längre om dessa tester som inte ska tas på vaccinerade längre.

Utan det handlar om Klyban, det handlar om antalet ord som ges och annan irrelevans.
    Det är exakt som Nobel, när det väl kom till kritan, så kommer inget.

Jag bara krasst antar att den kritik du hade om 1 Nov är något du inte längre står bakom, och i praktiken inte har någon kritik om alls.
    För en sak är säker, du vet inte vad FHM´s uppdrag är ens, inte ens efter Padirac berättat det för dig mer än en gång.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 23:32:25 följande:
    Grattis. Eller vad?
    Vad vill du ha sagt med alla dessa citat som alla kan ändå läsa utan att du klistrar in dem här?

Här är ett bra exempel, där du undviker faktan Padirac ger dig, och istället ger dig på antalet ord istället.
    Och det är trots allt du som började prata om ord, som det skulle ändra nått om innehållet.

Det verkar som att din "magkänsla" ska trumfa FHM uppdrag och beslut till 1 Nov.

Vad vi dock sett nu väldigt länge, det är att du är helt ointresserad diskutera din EGEN kritik på 1 November.
    Är det en avundsjuk på oss Sverige, eller vad?

För finner din kritik är helt utan argumentation sedan länge, ska vi ta det som att ingen kritik finns längre.
    Det är perplexande att du inte vill diskutera den kritik du tog upp, ska vi bara anta att ingen kritik ens finns då eftersom det inte kommer?

• Pope Joan II
    Drottningen1970 skrev 2021-10-23 21:13:16 följande:
    Detta är ett diskussionsforum. Du berättar hur du uppfattar att det ligger till och jag berättar hur jag uppfattar hur det ligger till. Du kan inte heller presentera några bevis på din egen tro på att politik etc inte har någon bäring i sammanhanget. Att du avkräver mig detta och raljerar över min uppfattning är bara ett sätt att tysta någon som inte delar din övertygelse.
    Jag håller verkligen med dig om allt du skrivit i dina inlägg i tråden!
  • FDFMGA
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 19:30:06 följande:
    Vet inte direkt om FoHMs synpunker är någon upplevelse, och jag är inte förståndshandikappad så jag förstår skriven text. Men så snällt att du gör dig till talesman för FoHM, och så bra att du förstår precis hur de tänker, och svarar på frågor. 

Däremot tycker jag deras förklaring är dålig. Underligt att de kallar testning av vaccinerade för en långtgående åtgärd. Fara för människors hälsa föreligger när vaccinerade som smittats för smittan vidare. Det borde vara det bästa för barn att få en korrekt diagnos. Vaccinationer innebär naturligtvis en minskad risk för allvarlig sjukdom och smittspridning, men en minskad risk är inte detsamma som avsaknad av risk att drabbas av svår sjukdom, svåra efterdyningar och död. 

Eftersom du gillar när jag drar in andra länders pandemihantering, påpekar jag också att i många länder delar de ut gratis självtester till höger och vänster, och uppmanar alla att testa sig vid symptom. Det är något som Sverige borde snegla på och ta efter. 
    Padirac skrev 2021-10-23 15:42:51 följande:
    "Bakgrund till förändringarna

Åtgärderna mot covid-19 ska inte vara mer långtgående än vad som är försvarligt med hänsyn till faran för människors hälsa. De ska också ta hänsyn till barns bästa. En ökad vaccinationstäckning ger en minskad risk för allvarlig sjuklighet och smittspridning till och från fullvaccinerade personer. Därmed kan rekommendationerna anpassas så att fullvaccinerade generellt inte behöver testa sig vid symtom.

En rad grupper rekommenderas fortfarande testning till exempel på grund av att de är ovaccinerade, att de löper högre risk om de smittas eller för att de vistas nära äldre personer i riskgrupp."

Jag använde samma stilgrepp som du gjorde, brukar vara mycket effektivt stundtals.

Det är inte så särskilt längesen jag som vaccinerad utsattes för smitta och efteråt blev sjuk.

Det här var innan rekommendationerna ändrades, så jag följde väl förmodligen inte dem, eftersom jag inte testade mig utan bara stannade hemma så länge jag var sjuk.

Men jag förstår problematiken. Somliga behöver tydliga instruktioner för allt från tandborstning till provtagning och för dem kan nog FHM:s fokus på sunt förnuft och personligt ansvar te sig som ett svek.
  • Padirac
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-10-23 19:30:06 följande:

Vet inte direkt om FoHMs synpunker är någon upplevelse, och jag är inte förståndshandikappad så jag förstår skriven text. Men så snällt att du gör dig till talesman för FoHM, och så bra att du förstår precis hur de tänker, och svarar på frågor. 

Däremot tycker jag deras förklaring är dålig. Underligt att de kallar testning av vaccinerade för en långtgående åtgärd. Fara för människors hälsa föreligger när vaccinerade som smittats för smittan vidare. Det borde vara det bästa för barn att få en korrekt diagnos. Vaccinationer innebär naturligtvis en minskad risk för allvarlig sjukdom och smittspridning, men en minskad risk är inte detsamma som avsaknad av risk att drabbas av svår sjukdom, svåra efterdyningar och död. 

Eftersom du gillar när jag drar in andra länders pandemihantering, påpekar jag också att i många länder delar de ut gratis självtester till höger och vänster, och uppmanar alla att testa sig vid symptom. Det är något som Sverige borde snegla på och ta efter. 

Rätta mig om jag har fel, förstår jag dig rätt om du skriver att _förklaringen_ är dålig men egentligen avser att skriva att _motiveringen_ är dålig.

Det är kanske de här betydelseglidningarna som uppstår i kommentarerna som gör att du känner dig idiotförklarad då enkla saker förklaras igen på ett enkelt sätt.
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin