Anonym (Fia) skrev 2020-11-10 15:34:06 följande:
Nja misstolkar inte alls faktiskt, men du förstår inte riktigt vad vi menar då du inte alls fungerar så och då blir det svårt om man inte ska skriva en hel novell.
Att jag säger att utseendet är det viktigaste innebär inte att jag menar att det är det enda viktiga, men att det är så pass viktigt att det är en total dealbreaker på det sätt det är för dig är helt enkelt inte det normala för de flesta (speciellt inte i kombination med att dina preferenser är ganska snäva och extrema jämtemot normalvariationen då det helt enkelt inte är många kilo ifrån vad som är livsfarligt - marginalerna nedåt viktmässigt när det gäller det är helt enkelt mycket mindre än uppåt - igen, inget som helst fel med att ha precis vilka preferenser som helst). Det gör att din inställning till det helt enkelt istället är en dealbreaker för andra.
Jag förstår ganska precis vad du menar och jag har som sagt försökt några gånger med andra med den inställningen och det går helt enkelt inte, det gör mig extremt obekväm trots att de tycker jag är det mest fantastiska som gått i ett par skor. Det handlar om att det är just så viktigt som förstör det hela. För de av oss som den typen av inställning är en total dealbreaker är det precis lika viktigt som det är för dig att de faller inom din utseendepreferens. För de som det inte gör något för kommer det inte göra något att du är öppen med det (inom rimliga diplomatiska gränser hur man uttrycker sig naturligtvis). Kanske även kan få någon tjej som är osäker på sig själv för att hon tycker hon är "för mager" och/eller inte är så söt att våga kontakta dig om hon vet att det för dig är något väldigt positivt?
Jag har själv några "lite utanför det vanliga" preferenser som folk ibland har komplex för som de oftast istället döljer om de har vilket har gjort att en del vågat lite mer när de vet att det faktiskt är något jag gillar (även om Tinder och liknande aldrig varit min grej).
Av precis den anledningen så försöker jag dölja att det inte är så viktigt. Så enligt din logik. Så länge inte kille kommentarer ditt utseende hela tiden så skulle du inte ha nåt problem med mina preferenser.
Problem blir det bara om du vet om det. Så ja men då är vi tillbaka till ruta ett där du får spendera veckor på att lära känna mig och sen när vi ses så är jag inte attraherad av dig. Då har vi båda ödslat väldigt mycket av varandras tid i onödan. Vilket du enkelt skulle kunna åtgärda genom att faktiskt bara lägga in en helkroppsbild. Förstår du ?