Inlägg från: Anonym (Varför? *Trött*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Johan70 skrev 2020-11-10 13:46:38 följande:

Förstår du verkligen inte varför?

Det är ytligt att börja med att fråga efter fler bilder, särskilt bilder på något som kvinnan själv (av någon anledning) har valt att inte visa. De vill lära känna någon, inte bara känna sig som en docka. Och om kvinnan inte passar med dig av andra skäl, för att det saknas gemensamma värderingar, livsmål eller intressen, så skulle det väl ändå inte heller hjälpa om du fick en helkroppsbild?

Men så fungerar det ju inte verkligheten? Varför ska det vara annorlunda på nätet ? Man vill ju se om attraktion finns först och sedan lär man känna personen.
    Johan70 skrev 2020-11-10 13:46:38 följande:

Förstår du verkligen inte varför?

Det är ytligt att börja med att fråga efter fler bilder, särskilt bilder på något som kvinnan själv (av någon anledning) har valt att inte visa. De vill lära känna någon, inte bara känna sig som en docka. Och om kvinnan inte passar med dig av andra skäl, för att det saknas gemensamma värderingar, livsmål eller intressen, så skulle det väl ändå inte heller hjälpa om du fick en helkroppsbild?

Men så fungerar det ju inte verkligheten? Varför ska det vara annorlunda på nätet ? Man vill ju se om attraktion finns först och sedan lär man känna personen.
    Anonym (Fia) skrev 2020-11-10 13:56:19 följande:

Problemet blir snarare att du helt förutsätter att alla tänker som du TS, för en hel del är det oerhört viktigt att utseendet INTE är det viktigaste på det sättet det är för dig oavsett om ens utseende är 100% den andres ideal.

Där blir din vägran att skriva ut hur viktigt ett specifikt utseende är för dig precis lika mycket samma sak av döljande och tidsödande för dem som det du känner för din inställning är precis lika mycket en dealbreaker för dem och något som kommer fram förr eller senare. De vill sortera bort din typ precis lika mycket som du vill sortera bort en del, genom att inte visa för mycket bilder så sorterar de bort de som det är oerhört viktigt för och du vill titta på bilder för att sortera bort de som inte faller dig i smaken.

Jag är inte din typ, men en hel andra människors typ och har försökt ha relationer med människor som avgudar mitt utseende, men det går verkligen inte då det faktum av hur oerhört viktigt det är för dem (även fast det då kommer till uttryck av uttalanden om hur fantastisk jag ser ut) gör mig så avtänd att jag inte står ut länge alls. Jag vet jag inte är ensam om att känna så. Det finns naturligtvis kvinnor som är ditt ideal utseendemässigt som känner lika som jag, och ja skriver du ut din inställning kommer du skrämma bort dem, men det är för de vill inte ha någon som tänker som du och du är då lika mycket dealbreaker för dem som någon som inte faller dig fysiskt i smaken är för dig och du slösar precis lika mycket med deras tid om du inte skriver ut det för jag lovar att det är något som kommer märkas förr eller senare. 

Så även om det kanske minskar en del hur många som är intresserade på att gå på dejt med dig om du är tydlig med dina väldigt starka preferenser så är det faktiskt den enda lösningen på ditt problem då det är det enda du kan påverka, dvs vad du själv gör. Du kan aldrig förvänta dig att andra ska göra som du vill (lägga ut bilder de inte vill av en eller annan anledning).

Man får ha precis hur snäva preferenser man vill, men ju snävare sådana man har desto mindre utbud av andra som är intresserade tillbaka kommer man att ha. 

Jag tror ni kvinnor misstolkar detta. Utseendet för mig attraherad. Men jag skulle vilja bo tillsammans med en kvinna som jag inte gillar personlighets mässigt också.

Så att säga att utseendet är det viktigaste när felaktigt.
    Anonym (Kajsa Anka) skrev 2020-11-10 14:27:10 följande:

Attraktion är ju det som händer mellan två människor på flera plan. Inte det du ser på en bild enligt fantasiideal. Har du aldrig varit med om att du blivit superattraherad av någon som du nog inte hade vänt dig om efter på gatan eller högerklickat vid första åsyn? Attraktion är ju blickar, doft, kommunikation, beröring, humor osv. Inte att bröststorleken och längden är exakt.

Nej
    Anonym (Kajsa Anka) skrev 2020-11-10 14:27:10 följande:

Attraktion är ju det som händer mellan två människor på flera plan. Inte det du ser på en bild enligt fantasiideal. Har du aldrig varit med om att du blivit superattraherad av någon som du nog inte hade vänt dig om efter på gatan eller högerklickat vid första åsyn? Attraktion är ju blickar, doft, kommunikation, beröring, humor osv. Inte att bröststorleken och längden är exakt.

Vi är olika och människor fungerar olika.

Jag kan gilla en person men det visuella är viktigt för att jag ska bli attraherad.
    Anonym (Anna2) skrev 2020-11-10 15:34:47 följande:

Hur troligt är det att en vältränad smal 25-årig tjej skulle vara intresserad av en snart 40-årig man?

Inte så troligt.

Men det finns få smala och vältränade kvinnor i min ålder. Dessutom ser de flesta ut som tanter.
    Anonym (Fia) skrev 2020-11-10 15:34:06 följande:

Nja misstolkar inte alls faktiskt, men du förstår inte riktigt vad vi menar då du inte alls fungerar så och då blir det svårt om man inte ska skriva en hel novell. 

Att jag säger att utseendet är det viktigaste innebär inte att jag menar att det är det enda viktiga, men att det är så pass viktigt att det är en total dealbreaker på det sätt det är för dig är helt enkelt inte det normala för de flesta (speciellt inte i kombination med att dina preferenser är ganska snäva och extrema jämtemot normalvariationen då det helt enkelt inte är många kilo ifrån vad som är livsfarligt - marginalerna nedåt viktmässigt när det gäller det är helt enkelt mycket mindre än uppåt - igen, inget som helst fel med att ha precis vilka preferenser som helst). Det gör att din inställning till det helt enkelt istället är en dealbreaker för andra. 

Jag förstår ganska precis vad du menar och jag har som sagt försökt några gånger med andra med den inställningen och det går helt enkelt inte, det gör mig extremt obekväm trots att de tycker jag är det mest fantastiska som gått i ett par skor. Det handlar om att det är just så viktigt som förstör det hela. För de av oss som den typen av inställning är en total dealbreaker är det precis lika viktigt som det är för dig att de faller inom din utseendepreferens. För de som det inte gör något för kommer det inte göra något att du är öppen med det (inom rimliga diplomatiska gränser hur man uttrycker sig naturligtvis). Kanske även kan få någon tjej som är osäker på sig själv för att hon tycker hon är "för mager" och/eller inte är så söt att våga kontakta dig om hon vet att det för dig är något väldigt positivt?

Jag har själv några "lite utanför det vanliga" preferenser som folk ibland har komplex för som de oftast istället döljer om de har vilket har gjort att en del vågat lite mer när de vet att det faktiskt är något jag gillar (även om Tinder och liknande aldrig varit min grej). 

Av precis den anledningen så försöker jag dölja att det inte är så viktigt. Så enligt din logik. Så länge inte kille kommentarer ditt utseende hela tiden så skulle du inte ha nåt problem med mina preferenser.

Problem blir det bara om du vet om det. Så ja men då är vi tillbaka till ruta ett där du får spendera veckor på att lära känna mig och sen när vi ses så är jag inte attraherad av dig. Då har vi båda ödslat väldigt mycket av varandras tid i onödan. Vilket du enkelt skulle kunna åtgärda genom att faktiskt bara lägga in en helkroppsbild. Förstår du ?
    Anonym (Fia) skrev 2020-11-10 16:55:40 följande:

Du tror att det inte märks, men det gör det förr eller senare. De kvinnorna som känner så vill helt enkelt inte ha dig heller och är ett sätt att sortera bort din typ. De vill precis lika mycket som du sortera ut de som inte passar dem i ett så tidigt stadie som möjligt. Du vill dock luras som saken och dölja det för att få det du vill ha. Det är ju dessutom just den inställningen som gör att de som känner så måste gå igenom så mycket besvär för att vara säker på att ta reda på det. Du har det ju oerhört mycket lättare där då du kan se rätt fort om du är en dealbreaker, jämfört med de som du är en dealbreaker för. 

Visst skulle det lösa saken på ett lätt sätt för dig om de la ut bilder som visar det du vill, men det förvärrar bara saken för dem totalt sett då du naturligtvis inte är den ende som fungerar så, oavsett vad det är för utseende preferenser de har, även om du har svårt att förstå det. 

Oavsett vilket så kan du aldrig få någon annan att göra som du vill med saken, alltså det enda du kan ändra är hur du själv gör och du har valet att vara öppen med det. Som sagt så kan det faktiskt göra att en del tar kontakt som annars inte skulle gjort det. 

Men vad spelar det för roll att din partner är attraherad av dig pga sina utseende preferenser? Jag förstår inte det?

De flesta blir ju attraherad av utseendet. Om du inte är pansexuell. Är du pansexuell alltså ? Det är en ganska avvikande sexuell läggning
    Anonym (Obegripligt) skrev 2020-11-10 17:11:27 följande:

Det du skriver är obegripligt. Varför vilja bo med en kvinna som du inte gillar personlighetsmässigt?

Det är just de jag inte vill. Det räcker alltså inte med att jag är attraherad av henne fysiskt. Vi måste klicka på ett personligt plan också.
    Anonym (Obegripligt) skrev 2020-11-10 17:11:27 följande:

Det du skriver är obegripligt. Varför vilja bo med en kvinna som du inte gillar personlighetsmässigt?

Det är just de jag inte vill. Det räcker alltså inte med att jag är attraherad av henne fysiskt. Vi måste klicka på ett personligt plan också.
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-10 17:33:27 följande:

Men vad spelar det för roll att din partner är attraherad av dig pga sina utseende preferenser? Jag förstår inte det?

De flesta blir ju attraherad av utseendet. Om du inte är pansexuell. Är du pansexuell alltså ? Det är en ganska avvikande sexuell läggning

Menade Sapiosexualitet
    Anonym (Anna2) skrev 2020-11-10 16:22:14 följande:

Precis som de yngre tycker om dig, att du ser ut som en farbror.

De flesta gissar att jag är betydligt yngre än vad min ålder säger.
    Anonym (Emily) skrev 2020-11-11 00:54:00 följande:

Haha, nej jag är inte fet. Väger 62 kg och är 171 cm lång.

Det är din personlighet som är extremt avtändande, och din personlighet kan du inte göra något åt.

Lite mullig då.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:25:42 följande:

Så låter det inte när man läser din trådstart och en del av dina andra inlägg i tråden. Där låter det som om den fysiska attraktionen, attraktionen till hennes kropp, är det nästan enda viktiga för dig.

Det fysiska är bara ett krav av många.

Men det är ju liksom ingen idé att fortsätta snacka om man inte klickar fysiskt. Precis som det inte är om vi inte klickar personlighets mässigt.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:25:42 följande:

Så låter det inte när man läser din trådstart och en del av dina andra inlägg i tråden. Där låter det som om den fysiska attraktionen, attraktionen till hennes kropp, är det nästan enda viktiga för dig.

Det fysiska är bara ett krav av många.

Men det är ju liksom ingen idé att fortsätta snacka om man inte klickar fysiskt. Precis som det inte är om vi inte klickar personlighets mässigt.
    Johan70 skrev 2020-11-11 08:23:15 följande:

Vill man det? Det är nog rätt olika.

Jag tror att det finns många som vill lära känna någon först, för då kan attraktionen komma. Det finns dessutom många som känner sig mycket mer attraherade av en människas intellekt, intressen och värderingar än av hennes kroppsform.

Det finns en särskild sexuell läggning för det. Sapiosexuell, då kan du tända på en fet dvärg tex. De allra flesta är inte sapiosexuell dock.
    Johan70 skrev 2020-11-11 17:07:09 följande:

Du lär nog inte hitta rätt med den inställningen.

Om man klickar personlighetsmässigt så kommer man att finna den andra personen attraktiv sedan, oavsett vad man eventuellt tyckte om hennes utseende från början. Det har jag varit med om många gånger. Andra som jag har pratat med har också den erfarenheten.

Jag har inte den erfarenheten. Finns ingen attraktion så blir hon bara en bekant.
    Johan70 skrev 2020-11-11 17:04:45 följande:

Nej, då har du missförstått det begreppet. Sapiosexuell betyder att man tänder på intelligens och intellekt i första hand, mer än yttre sexuella attribut.

Ja, men då är du pansexuell då? Då borde du kunna bli attraherad av män också ? Då det är personligheten som du går igång på ...

Det torde också vara en relativt ovanlig sexuell läggning.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild