Inlägg från: Anonym (Varför? *Trött*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Mandel skrev 2020-04-30 15:33:15 följande:

Är tränare för längdskidor och mtb och gått utbildningar för det och då är det alltid blandade grupper.

Jag har kanske inte så starka armar, men jag är van att använda hela överkroppen när jag grejar. Alltid lyft tungt med hjälp av magen. Och jag gör kanske lite mer än vad normala kvinnor gör.

Har egen villa och flyttade dit i princip på egen hand utan bärhjälp och jag kan köra motorsåg för att kunna kapa och klyva ved till mig själv. 

Mitt liv har präglats av mycket svett, tårar och envist kämpande och för att klara mig själv har jag fått använda hela kroppens styrka för maximal effekt.

Mitt liv faller oftast på att vissa saker måste man vara 2 som hjälps åt rent praktiskt inte styrkemässigt.

Okej, längdskidor är ju en sport där du använder hela kroppen. Så jag kan tänka mig att dom är rätt starka. Jag åker endel längdskidor själv men inte på någon tävlingsnivå.

Men det kan inte ha varit några vältränade killar du brottade ner ? ????
    Mandel skrev 2020-04-30 16:14:22 följande:

En 15-årig brottare som inte lyckades brotta ned mig och en annan gång en av de manliga ledarna på skidledarutbildningen

Eller en dejt som bara kände sig utmanad att testa mig, men han fick ge sig om inte blodvite skulle uppstå

Skitsmidigt i sängen att kunna låsa fast folk hur lätt som helst mellan låren

Haha, det låter som att du gillar att brotta ned män och visa din styrka? Föredrar du kanske till och med svagare män ? :D

Hur stor är du ? Är du lång och tung då antar jag ?
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 16:28:22 följande:
    Har ni börjat ragga på varandra eller? För övrigt låter 66 kg för en karl som en liten speta, jag väger 66 kg och är 172 cm och min man väger 100 kg till 187 cm.
    66 kg och 172 som kvinna.  Då är du lite mulliga va?

Jag har lagt på mig en hel del muskler men väger ändå samma och är 3 cm längre.

Din man är definit överviktig och det är inte hälsosamt.  Om han nu inte är bodybuilder ? 
    Anonym (Jag) skrev 2020-04-30 17:19:34 följande:

För att den jag vill ha en relation med ska vara en sån typ som inte lägger vikt i hur mitt yttre är.

Skriv på din pres då att du bara vill träffa smala tjejer, då kan vi sålla bort dig istället.

Är du tjock ? Så du lägger ingen vikt på hur en kille ser ut? Det har jag väldigt svårt att tro...
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 17:30:20 följande:

Jag är ett så kallat "Butterface". Män som läser tråden vet vad det är. Det är skrämmande hur många mer matchningar jag får av en helkroppsbild där ansiktet inte syns mot en ansiktsbild. Flest matchningar fick jag av bilder där jag hade rumpan/ryggen mot kameran. Jag vet att jag har snygg rumpa, och är stolt över det...men skillnaden i antal matchningar mot när jag visar ansiktet tydligt är markant. Bilder framifrån brukar jag bära keps nedlutad så att ansiktet hamnar i skugga och kroppen syns istället.

Borde en skriva detta i presentationen, typ: "Anledningen att jag visar rumpan är för att ansiktet är för fult för att fastna på bild" eller "Gillar du min röv? Försök tänk på den istället när du ser hur jag ser ut i fejset" så att det inte blir en chock när jag träffar någon jag matchat med?

Vad tycker TS?

Jag är inte heller någon skönhet i ansiktet. Men har fin kropp så har inga närbilder på ansiktet. Utan bara hel och halvkroppsbilder.

Jag vet inte riktigt vad du ska skriva i presentationen. Men målet behöver inte alltid vara att få flest matchningar. Målet är väl att hitta rätt matchning? Ditt ansikte kommer ju att synas vid en träff iaf. Så varför inte visa det ?

Men var glad att du har snygg kropp det väger ju upp en mindre vackert ansikte.

Jag dejtade en tjej som var Petite, smal , väldigt fin kropp. Men inte vackraste ansiktet kanske. Lite stor näsa osv.

Men hon var fortfarande attraktiv . Har dom ett vackert ansikte men är mullig/överviktig kan jag aldrig finna henne attraktiv. Fint ansikte att titta på men inte attraktiv och det fungerar inte.
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-04-30 17:56:15 följande:

Gillar mulliga tjejer men ..... när de skriver i annonsen att de är:

något rund

några extra kilo

betyder det att de är smällfeta och man behöver truck-kort för en promenad.

Råkat ut för det några gånger ....

Definitionen på mullig,rund o.s.v är jääääävligt töjbar.

Du kan inte lita på vad dom skriver. Några extra kilon betyder att hon är fet.

Många kvinnor skriver att dom är smala fast dom är lite mulliga också.

Självuppfattningen är inte så bra alltid. Folk tror att man är smal så länge BMI visar normaltvikt idag. Nej, man är inte smal med BMI 24. Du är på gränsen till övervikt.
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:02:14 följande:

Fler matchningar gör ju en del för egot. 100% ärlig. Färre matchningar sårar egot. Det kanske beror på att jag är ful som jag värdesätter sådant...men jag tycker det har ett värde. Matchar jag med någon så vet jag ju att det är något ytligt med mig som tilltalar någon även om vi aldrig ses, eller inte skulle klicka om vi sågs...så är det ju ändå något han har gillat med mitt utseende?

Ja, om målet är ego boost. Men vill du finna en partner så blir det mer tid att ödsla på de som inte tycker om dig pga ditt ansikte.

Principen är ju densamma som kvinnor som inte visar sin kropp och bara sitt ansikte. De kommer ju också bli nobbade på en dejt när dom inte visar hela bilden...
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:21:26 följande:
    Jag tänker så att dölja ansiktet ger mig större chanser att få prata med någon via meddelanden. jag är inte på Tinder för hook-ups...låter kanske konstigt då jag har bilder på mestadels min röv i bikini eller träningskläder...men jag tänker att med röven och få chansen att lära känna någon via meddelanden fram och tillbaks så kommer någon jag gillar kanske ha överseende med hur jag ser ut i ansiktet.

Röven räcker ju kanske bara till att få hook-ups vilket jag inte är intresserad av men om jag använder röven som ett slags fisk-bete...fyfan vad vulgär jag är nu :D :D och locka in med så får jag ju chans att skriva med fler som jag tycker är intressanta.
    Om du tycker att det fungerar så ?

Men visar man bara kroppen och röven i bikini är det inte så konstigt om du får matchningar med killar som bara vill få till hook-ups.  Samt killar som tror att du endast är ute efter hook-ups.
    Men du får väl förtydliga i din profiltext att du är ute efter nåt seriöst och förklara varför du inte har bild på ansiktet.  För de kommer ju att undra förstås. 
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 18:38:22 följande:

Ja jag är nog lite mullig enligt dig, enligt mig själv så är jag normalviktig. Jag var mer åt det smala håller när jag vägde 62. Man tror inte att tre-fyra kg hit eller dit spelar så stor roll men det gör det! Min man är definitivt inte tjock, men ett muskelberg.

Ja, normalviktig enligt BMI men det säger ju hela historien. Det är gigantiskt skillnad på BMI 18,5 och BMI 24. Men båda räknas som normalviktig.

Enligt min definition var du inte smal vid 62 heller tyvärr.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 18:56:28 följande:

Enligt min definition är du en liten speta! Jag gillar stora män,

Ja, enligt min definition är du en mullig kvinna. Jag förstår att du behöver en biffig kille för att känna dig liten och smal...

Jag gillar smala kvinnor.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild