• Largeman

Mer Paolo Roberto

Ja, så var det det här om Paolo.
    Att ha lite ödmjukhet och förståelse för honom var tydligen inte aktuellt!!
    Att köra detta otroliga media drev för något som pågår dygnet runt i hela världen är väldigt magstarkt, att ställas inför stening av hela folket för en struntsak som detta.
    Ta det lilla lugna nu bli inte helt hysteriska, 2 vuxna människor gör en deal, en sk win win situation.

Sköt om er där ute!

• Svar på tråden Mer Paolo Roberto
  • Anonym (Pelle)
    Anonym skrev 2020-05-17 00:50:03 följande:
    Hur vet du att hon är 20 år?
    Och vad har åldern på PR med saken att göra?

Han kommer inte bli kemiskt kastrerad, han kommer få det straff som lagen säger.
    Är du inte glad att han åkte dit?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lite salt) skrev 2020-05-17 00:55:09 följande:

Jag förstår inte logiken. Menar du att sexköp automatiskt blir okej för att en tiondel av männen gjort det?

Om undersökningar skulle visa att en tiondel av männen misshandlar kvinnor (eller gör något annat brottsligt) , blir misshandel (eller andra brott) plötsligt mer okej? Kan vilken handling som helst bli okej om bara tillräckligt många gör den?

Att en tiondel av männen brutit mot lagen är hemskt, och är inget som på något sätt ursäktar Robertos brott.

Jag skrev inte någonstans att sexköp är okej, var snarare väldigt tydlig med att jag inte tycker det. Ville bara påpeka detta.
  • Anonym (Ja)

Undrar om svenska fruar förstår vad deras män gör när de åker på företagsresor till andra länder.

Jag har arbetat på ett företag som bjuder kunder på resor ibland.. där räcker inga 10%, kan jag säga.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Ja) skrev 2020-05-17 01:07:02 följande:

Undrar om svenska fruar förstår vad deras män gör när de åker på företagsresor till andra länder.

Jag har arbetat på ett företag som bjuder kunder på resor ibland.. där räcker inga 10%, kan jag säga.

Det är nog där du hittar de 10%'en. Har varit på sådana resor med flera olika typer av företag. Det är en enorm skillnad mellan olika branscher kan jag säga.
  • Anonym
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 00:57:27 följande:
    Är du inte glad att han åkte dit?
    Det har inte med saken att göra.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 01:13:48 följande:

Det är nog där du hittar de 10%'en. Har varit på sådana resor med flera olika typer av företag. Det är en enorm skillnad mellan olika branscher kan jag säga.

Det tror jag med. Det här gäller byggbranschen. Har t.o.m. haft pingstvänner med som kört fullt ös medvetslös, kan jag säga. Men hemma är det kyrkan och frugan som gäller.
  • Anonym (UH)

PR är en gammal misshandlade och gangster.

Han är en publik kändis med mycket attityd och ett gediget skitförflutet. Att han bildligt stenas betyder inte att alla andra sexköpare har frikort att göra vad de vill.

Karma PR. Nu är du helt körd. Alla dina fd brottsoffer tycker det är bra.

• Anonym (UH)
    Largeman skrev 2020-05-16 21:41:26 följande:

Våldtäckt? förstår inte! varför dessa överdrifter.

Det är nästan bara i "duktiga" Sverige vi moral predikar om världens äldsta yrke!

Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.

Han är en riktigt dålig människa. Men fortsätt försvara honom och dina egna sexköp för det är precis det du är ute efter. Nästa gång åker du med i razzian. Då blir det inte kul.
  • nénuphar

Det är nästan bara i "duktiga" Sverige vi moral predikar om världens äldsta yrke!

Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.

Världens äldsta yrke är slaveri. Inte jättemånga som brukar vara för det. Varför är du förresten emot att straff delas ut nu då när en våldsverkare tagits med kuken i hand s.a.s?
  • Anonym (S)

Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.[/quote]

Nu har jag inte läst något om det här specifika fallet alls, så mitt svar handlar inte alls om hur det är i PRfallet. Men om en person köper sex av någon som hen förstår är utsatt för traficking eller av andra orsaker inte vill så handlar det om våldtäkt och personen kan bli dömd för det.

Om det handlar om det i detta fall har jag ingen aning om dock som sagt då jag inte läst en enda artikel om fallet utan endast sett rubriker vilket jag vill vara tydlig med så jag påstår vare sig bu eller bä om PR utan svaret är allmänt.

Våldtäkt har för övrigt ett högre straff än sexköp så jag förstår inte jämförelsen om straff. Straffet för våldtäkt är 2-6 år. Straffet för sexköp är böter eller fängelse högst ett år om personen som förövaren köper sex av är över 18 år.
Svar på tråden Mer Paolo Roberto