Largeman skrev 2020-05-16 21:41:26 följande:
Våldtäckt? förstår inte! varför dessa överdrifter.
Det är nästan bara i "duktiga" Sverige vi moral predikar om världens äldsta yrke!
Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.
Våld och annan skit är fruktansvärt, det ska straffas utav bara skogen! men så många våldsmän som går fria på våra gator, sinnessjukt alltså och inga straff delas ut, men att köpa sig ett ligg, då korsfästs man i Sverige och är världens sämsta människa.[/quote]
Nu har jag inte läst något om det här specifika fallet alls, så mitt svar handlar inte alls om hur det är i PRfallet. Men om en person köper sex av någon som hen förstår är utsatt för traficking eller av andra orsaker inte vill så handlar det om våldtäkt och personen kan bli dömd för det.
Om det handlar om det i detta fall har jag ingen aning om dock som sagt då jag inte läst en enda artikel om fallet utan endast sett rubriker vilket jag vill vara tydlig med så jag påstår vare sig bu eller bä om PR utan svaret är allmänt.
Våldtäkt har för övrigt ett högre straff än sexköp så jag förstår inte jämförelsen om straff. Straffet för våldtäkt är 2-6 år. Straffet för sexköp är böter eller fängelse högst ett år om personen som förövaren köper sex av är över 18 år.