• Largeman

Mer Paolo Roberto

Ja, så var det det här om Paolo.
    Att ha lite ödmjukhet och förståelse för honom var tydligen inte aktuellt!!
    Att köra detta otroliga media drev för något som pågår dygnet runt i hela världen är väldigt magstarkt, att ställas inför stening av hela folket för en struntsak som detta.
    Ta det lilla lugna nu bli inte helt hysteriska, 2 vuxna människor gör en deal, en sk win win situation.

Sköt om er där ute!

• Svar på tråden Mer Paolo Roberto
  • Postman
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 19:57:58 följande:
    Då är vi helt överens.

Av den anledningen tycker jag inte man behöver belöna avskum med programledarroller.
    Eller bli krönikörer i Aftonbladet/Expressen eller liknande, märkligt samhälle vi har.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (förälder till döttrar) skrev 2020-05-17 17:59:39 följande:
    Nu gällde det som sagt vad han redan har dömts för och inget annat.
    Har man dömts till ett straff och fått böter eller fängelse eller annat har det inte juridiskt med nästa sak man står inför rätta för.
    För brottsoffret kan det bli ett lidande för resten av livet och för den personen är förstås inte brottet sonat.
    Nej gärningsmannen bestämmer inte det.

Jag förstår inte ens vad feminism har med detta att göra.
    Paolo har tidigare begått grova brott främst misshandel.
    Nu har han begått ytterligare brott, denna gång då utnyttjat ett trafficking offer,
    ska han inte ställas till svars för det?

Ska han inte ställas till svars för detta brott för att han tidigare begått våldsbrott?
    Vad spelar det för roll vad några kvinnor tycker om honom (tror inte många tjejer uppskattar en våldsam kille) han ska väl ändå stå till svars för dom brott han begått?

Inte kommer rätten ta hänsyn till om några kvinnor gillar honom eller ej, dom dömer efter en straffskala som finns för varje typ av brott.

Han kommer att som lägst få böter men eftersom han i intervjun sa att han visste att hon var med på det riskerar han nu att bli dömd för våldtäkt men troligtvis stannar det vid böter och jag kan garantera att dom som dömer inte tar hänsyn till vad andra har tycker om Paolo.
    Vi tänker lite olika. Självklart ska han lagföras för detta brott. Inget snack om den saken. Men jag har inget förtroende för rättsystemet. Strafföreläggandet indikerar att han tjänar in böterna på 10 dagar. Patetiskt.

Det intressanta är om massmedia och reklambranschen vänder honom ryggen. Han har ju sålt sitt namn till nåt Pasta-företag, de tvingas nog byta namn på namn på sin produkt och lille Paolo får se sig om efter andra uppdrag. Det är här det verkliga straffet ligger. Det är för mig obegripligt hur Paolo har kunnat användas för att göra reklam för någonting. Det är ett tecken på en ganska vidrig våldsglorifiering. Du har nog rätt i att det inte bara är feminister utan samhället i stort som köper produkter marknadsförda av en våldsverkare.
  • MrsPJ

Han förtjänar varenda liten partikel i den shitstorm som slår till mot honom nu. Vidrig människa.

• Anonym (förälder till döttrar)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 20:11:33 följande:
    Vi tänker lite olika. Självklart ska han lagföras för detta brott. Inget snack om den saken. Men jag har inget förtroende för rättsystemet. Strafföreläggandet indikerar att han tjänar in böterna på 10 dagar. Patetiskt.

Det intressanta är om massmedia och reklambranschen vänder honom ryggen. Han har ju sålt sitt namn till nåt Pasta-företag, de tvingas nog byta namn på namn på sin produkt och lille Paolo får se sig om efter andra uppdrag. Det är här det verkliga straffet ligger. Det är för mig obegripligt hur Paolo har kunnat användas för att göra reklam för någonting. Det är ett tecken på en ganska vidrig våldsglorifiering. Du har nog rätt i att det inte bara är feminister utan samhället i stort som köper produkter marknadsförda av en våldsverkare.
    Du har rätt i att för honom är det största straffet att han förlorar sina inkomster och att alla säger upp kontrakten för honom.
    TV 4 kommer inte att ha honom som programledare mer och heller inte som någon som ger matlagnings tips i morgonrutan. TV 4 måste ha en viss image och kan inte ha någon nyligen dömd i rutan och det gäller alla typer av grövre brott, flera har ju fått sluta efter drogrelaterade brott  t ex, hade han jobbat bakom hade han troligen inte blivit sparkad, både ICA och Coop har sagt upp kontrakten med hans pasta produkter och på ett antal butiker tog man bort alla produkter med hans namn på , Körunda hotell och konferens där han haft tränings och mathelger bryter med honom liksom K-Rauta.
    Men det är ägarna som bestämmer vem som ska synas i t ex TV eller liknande och inte kvinnor som gillar honom eller ej och dom vill inte förknippas med nyligen påkomna eller dömda varken vålds, sex eller drogbrottslingar. Så han är körd för väldigt lång tid framåt.
    Sen är det klart att dom andra 11 dom tog som inte är offentliga inte blir av med sina jobb beroende på vad dom jobbar med.
    Men är man offentlig som Paolo borde man veta att om man åker fast riskerar man både jobb och familj.
    Hans barn, flickvän och övriga familj drabbas ju mycket hårdare än de andras familjer men han verkade inte bry sig att han riskerade att utsätta dom för detta, han har bara tänkt på sig själv, han har heller inte brytt sig om tjejen som han utsatte för trafficking brott, det är bara han han han.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (förälder till döttrar) skrev 2020-05-17 20:40:09 följande:
    Du har rätt i att för honom är det största straffet att han förlorar sina inkomster och att alla säger upp kontrakten för honom.
    TV 4 kommer inte att ha honom som programledare mer och heller inte som någon som ger matlagnings tips i morgonrutan. TV 4 måste ha en viss image och kan inte ha någon nyligen dömd i rutan och det gäller alla typer av grövre brott, flera har ju fått sluta efter drogrelaterade brott  t ex, hade han jobbat bakom hade han troligen inte blivit sparkad, både ICA och Coop har sagt upp kontrakten med hans pasta produkter och på ett antal butiker tog man bort alla produkter med hans namn på , Körunda hotell och konferens där han haft tränings och mathelger bryter med honom liksom K-Rauta.
    Men det är ägarna som bestämmer vem som ska synas i t ex TV eller liknande och inte kvinnor som gillar honom eller ej och dom vill inte förknippas med nyligen påkomna eller dömda varken vålds, sex eller drogbrottslingar. Så han är körd för väldigt lång tid framåt.
    Sen är det klart att dom andra 11 dom tog som inte är offentliga inte blir av med sina jobb beroende på vad dom jobbar med.
    Men är man offentlig som Paolo borde man veta att om man åker fast riskerar man både jobb och familj.
    Hans barn, flickvän och övriga familj drabbas ju mycket hårdare än de andras familjer men han verkade inte bry sig att han riskerade att utsätta dom för detta, han har bara tänkt på sig själv, han har heller inte brytt sig om tjejen som han utsatte för trafficking brott, det är bara han han han.
    Tro mig, jag njuter när du räknar upp alla uppdrag han förlorar. Det kan bli relativt tufft för honom ekonomiskt inom kort.

Det är ägarna som bestämmer vem som syns i rutan, det har du rätt i. Men varför visade de Paolo. Jo, för att han sålde. Det är kvinnorna i barnfamiljer som styr vilken pasta som kommer hem från affären. Kvinnorna gillar en bad boy med mål i mun. De vill inte ha nån mobbad mespropp som talar om för dem vad de ska köpa för pasta. De lyssnar på macho mannen som vinner gatuslagsmålen. Du tror väl inte de skulle köpa den Nisse - den tanige datanördens - pasta?
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 20:57:06 följande:

Tro mig, jag njuter när du räknar upp alla uppdrag han förlorar. Det kan bli relativt tufft för honom ekonomiskt inom kort.

Det är ägarna som bestämmer vem som syns i rutan, det har du rätt i. Men varför visade de Paolo. Jo, för att han sålde. Det är kvinnorna i barnfamiljer som styr vilken pasta som kommer hem från affären. Kvinnorna gillar en bad boy med mål i mun. De vill inte ha nån mobbad mespropp som talar om för dem vad de ska köpa för pasta. De lyssnar på macho mannen som vinner gatuslagsmålen. Du tror väl inte de skulle köpa den Nisse - den tanige datanördens - pasta?

Kan du förklara varför det bara är män som backar Paolo nu? Kan du förklara varför så många män följer honom på Instagram? Det är ju MÄN som vill vara som Paolo som älskar honom och som backar honom. Män som älskar vapen och slagsmål och farligheter. Män som ser upp till honom för att han har varit en slagskämpe och ändå lyckats.
  • LukeStairwalker
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 20:57:06 följande:

Det är nog redan tufft för Paolo. Han driver ju restaurangverksamhet som går rätt tjorvigt i coronatider. Har för mig att han pratade i tv eller radio om den ohållbara situationen. Precis som för de flesta andra inom restaurangbranschen. 
    Det här är förmodligen dödsstöten för hans verksamhet. 

Den utsatta kvinnan i det hela är en sak. Många i tråden har redan visat sympatier vilket jag också gör. Vem minns inte "Lilja 4-ever" som är en brutalt hemsk film. 

Men det som jag inte kan förstå är varför Paolo går till en prostituerad. Han har/hade ju en relativt ny relation, han borde ha varit förälskad fortfarande. Han hade sina barn att tänka på, karriär, positiv status, han blev inbjuden till tvsoffor och debattprogram. 
    Hur knasigt som helst. 
  • LukeStairwalker
    Anonym (Sulan) skrev 2020-05-17 21:48:21 följande:
    Kan du förklara varför det bara är män som backar Paolo nu? Kan du förklara varför så många män följer honom på Instagram? Det är ju MÄN som vill vara som Paolo som älskar honom och som backar honom. Män som älskar vapen och slagsmål och farligheter. Män som ser upp till honom för att han har varit en slagskämpe och ändå lyckats.

Hur vet du att det är bara män? Kan man se det nånstans? 

Det är åtminstone 12-13 000 som gillat hans instagraminlägg efter skandalen. 
    Jag tror det finns långt fler än 13 000 män i Sverige som gillar vapen, slagsmål, farligheter och Paolo, tyvärr. 
    Det finns säkert många fler som gillar Paolo fortfarande men inte vågar öppet gilla hans inlägg eller backa honom offentligt. 

• Anonym (Pelle)
    Ska man i detta läge backa Paolo måste man vara en riktig tomte, och jultomten är ju man. Skämt åsido. Du har en poäng. Paolo har såklart en del fans bland andra våldsverkande män.

10% av männen sägs ju köpa sex. Här hittar du nog en del fans till honom.
  • Anonym (Eh!)

Exakt!
Svar på tråden Mer Paolo Roberto