Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 17:12:41 följande:
Jag kan möjligen tolerera ditt resonemang om brotten skedde i ungdomligt oförstån och att man skärper sig när man blir vuxen. Men jag tycker inte det är rimligt att man ska se en våldsverkare som en förebild.
Lille Paolo dömdes väl så sent som 2015 för en våldshandling. Vad är det mer som behöver bevisas? Men du har rätt. Inom ett år är han tillbaka i tv4's finrum, var så säker.
Jämför gärna med drottning Silvia som fått stå till svars för vad hennes far gjorde för 80 år sedan.
Om alla brydde sig om misshandel så skulle det vara en omöjlighet för lille Paolo att bli en omtyckt programledare. Men framförallt kvinnor gillar bad boys som spöat andra män och med krokodiltårar ber om förlåtelse. De vill inte se nån mes i tv-rutan.
Nej jag tror inte att han är tillbaka på tv 4, jag förstår inte varför du tror att folk inte tycker att misshandel är ett allvarligt brott?
Jag har aldrig känt någon som tycker att det är ok att misshandla någon eller att dom ser upp till den personen.
Ja tycker som du att vissa brott som begås i ungdomen ska man inte dras med för all framtid men sen finns det brott som egentligen aldrig kan sonas som tex mord.
Men är man dömd tas inte det upp vid ett annat brott.
Men det jag skrev om var att Paolo redan dömts för misshandel, säkert har han inte dömts för alla gånger han misshandlat någon men några.
Däremot förstår jag inte resonemanget, Paolo blir upptäckt vid en razzia på en bordell där han köpt sex och utnyttjat ett trafficking offer att man då ska påpeka att varför ska det tas upp till rätten då han tidigare misshandlat killar?
Ska man inte ställa honom till svars för sexköpet bara för att han tidigare misshandlat andra?
Ska man förminska detta brott? För mig får han gärna ställa till svars för misshandelsbrott om det finns några han inte dömts för men det troliga är ju att det inte finns det där man kan ställa honom till svars som bevis eller att det är preskriberat.
Nu däremot kan man ställa honom till svars för detta brott då han blev tagen på bar gärning, ska man inte göra det då?
Han har begått flera brott som kan ge olika straff, ska man strunta i något för att man tycker att det andra är värre?