• Largeman

Mer Paolo Roberto

Ja, så var det det här om Paolo.
    Att ha lite ödmjukhet och förståelse för honom var tydligen inte aktuellt!!
    Att köra detta otroliga media drev för något som pågår dygnet runt i hela världen är väldigt magstarkt, att ställas inför stening av hela folket för en struntsak som detta.
    Ta det lilla lugna nu bli inte helt hysteriska, 2 vuxna människor gör en deal, en sk win win situation.

Sköt om er där ute!

• Svar på tråden Mer Paolo Roberto
  • viseversa

är du dum i huvudet? Trafficing av fattiga kvínnor är inte en "deal" det är att betala för att våldta en kvinna. 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Sulan) skrev 2020-05-17 09:59:07 följande:
    Många kvinnor faller för bad boys, det innebär inte att alla feminister gör det.

Du vet väl att även män kan vara feminister?
    Vem som helst kan kalla sig feminist. Troligen kommer Paolo snart ut som feminist.
  • Anonym (Eh!)
    Largeman skrev 2020-05-16 21:24:05 följande:

Ja, så var det det här om Paolo.

Att ha lite ödmjukhet och förståelse för honom var tydligen inte aktuellt!!

Att köra detta otroliga media drev för något som pågår dygnet runt i hela världen är väldigt magstarkt, att ställas inför stening av hela folket för en struntsak som detta.

Ta det lilla lugna nu bli inte helt hysteriska, 2 vuxna människor gör en deal, en sk win win situation.

Sköt om er där ute!

Paolo Roberto har utnyttjat en kvinna som är offer för trafficking. Det är verkligen det värsta av det värsta. Det är att jämställa med våldtäkt!
  • Anonym (Eh!)
    Bibbidi skrev 2020-05-16 21:46:37 följande:

Han erkände att han märkte att hon inte ville.... att det märktes att hon var tvingad... hur kan det vara en struntsak?

Han har med andra ord erkänt att han begått våldtäkt. Hon ville inte, dvs det fanns inget samtycke, och han visste om det, dvs det är våldtäkt av normalgraden och inte oaktsam våldtäkt.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2020-05-17 09:47:49 följande:

Han är äcklig , men jag tycker synd om hans barn som också drabbas av mediadrevet , barnen har inte gjort nåt.

Ja, det skulle han tänkt på innan han köpte sex...
  • Anonym (Eh!)
    Zarch skrev 2020-05-16 23:38:22 följande:

Klart vi inte behöver moralpredika. Med din liberala syn på saken så kanske du skulle rekommendera frugan, dottern eller morsan din att gå ut och utöva detta gedigna yrke? Det kommer att bli tuffa tider för alla och klart att alla måste dra sitt strå till stacken.

Men jag misstänker att givetvis vill du inte detta. Det är bara någon annans dotter, fru eller mamma som du gladeligen ser ska utnyttjas sexuellt för dina egna äckliga lustars skull.

Men vem orkar moralpredika....

Bättre att han gör det själv. Finns säkert intresserade gay män.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-17 07:50:17 följande:

www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/stort-tillslag-mot

"Stort tillslag mot sexköpare i centrala Stockholm

Elva misstänkta sexköpare avslöjades natten till fredag i ett stort tillslag mot flera adresser i Vasastan och på Östermalm. - Det var adresser som vi har haft span på under en längre tid, säger Mats Eriksson, presstalesperson för polisen i Stockholm.

Av de elva männen erkände tio brottet på plats. Mats Eriksson berättar att polisen mötte flera sexarbetare vid tillslaget - samtliga var kvinnor.

- Männen kommer sannolikt dömas för köp av sexuell tjänst. Jag kan inte uttala mig om just den här insatsen, men från förra insatsen vet vi att de flesta kvinnorna kommer från svåra förhållanden och från fattiga länder i Europa. I många fall misstänker vi att de utsatts för människohandel, säger han."

De borde också åtalas för våldtäkt eftersom offren är traffickingoffer.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Eh!) skrev 2020-05-17 12:08:06 följande:

De borde också åtalas för våldtäkt eftersom offren är traffickingoffer.

Hur kan de åtalas för våldtäkt om de köpt sex? Det finns mig veterligen ingen lag som likställer sexköp med våldtäkt..
  • Anonym (Eh!)

Ligger våldtäkt under allmänt åtal? Dvs kan vem som helst anmäla Paolo Roberto för våldtäkt eller bara våldtäktsoffret?

• Anonym (Eh!)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-17 12:12:20 följande:

Hur kan de åtalas för våldtäkt om de köpt sex? Det finns mig veterligen ingen lag som likställer sexköp med våldtäkt..

Paolo Roberto har sagt att han förstod att tjejen inte ville ha sex med honom, dvs det fanns inte samtycke. Inget samtycke = våldtäkt.
Svar på tråden Mer Paolo Roberto