• Largeman

Mer Paolo Roberto

Ja, så var det det här om Paolo.
    Att ha lite ödmjukhet och förståelse för honom var tydligen inte aktuellt!!
    Att köra detta otroliga media drev för något som pågår dygnet runt i hela världen är väldigt magstarkt, att ställas inför stening av hela folket för en struntsak som detta.
    Ta det lilla lugna nu bli inte helt hysteriska, 2 vuxna människor gör en deal, en sk win win situation.

Sköt om er där ute!

• Svar på tråden Mer Paolo Roberto
  • Anonym (Pelle)
    LukeStairwalker skrev 2020-05-17 21:59:14 följande:

Hur vet du att det är bara män? Kan man se det nånstans? 

Det är åtminstone 12-13 000 som gillat hans instagraminlägg efter skandalen. 
    Jag tror det finns långt fler än 13 000 män i Sverige som gillar vapen, slagsmål, farligheter och Paolo, tyvärr. 
    Det finns säkert många fler som gillar Paolo fortfarande men inte vågar öppet gilla hans inlägg eller backa honom offentligt. 

De taniga datanördarna måste säga ifrån.
  • Anonym (Sulan)
    LukeStairwalker skrev 2020-05-17 21:59:14 följande:

Hur vet du att det är bara män? Kan man se det nånstans? 

Det är åtminstone 12-13 000 som gillat hans instagraminlägg efter skandalen. 

Jag tror det finns långt fler än 13 000 män i Sverige som gillar vapen, slagsmål, farligheter och Paolo, tyvärr. 

Det finns säkert många fler som gillar Paolo fortfarande men inte vågar öppet gilla hans inlägg eller backa honom offentligt. 

Nej, jag uttryckte mig knasigt. Tänkte på de kändisar som backar honom, det är bara män.
  • Anonym (Sulan)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-05-17 22:07:07 följande:

De taniga datanördarna måste säga ifrån.

*Taniga datanördar mot Paolo Roberto* Dem vill jag se på gatorna nästa 8e mars.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-05-17 18:46:31 följande:

Nu har Ex-polismästaren anmält Paolo för oaktsam våldtäkt, så bra.

En pensionär.... Jag trodde det var offret, eller en laglig representant för offret alt myndighet som kan anmäla, men tydligen kan vem som helst göra det? Om typ grannen klagar att hon blev utsatt av en kille kan jag tydligen gå och anmäla honom för våldtäkt...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Sulan) skrev 2020-05-17 22:22:34 följande:
    Ja, det vore verkligen något. Men jag tror inte kvinnorna vill ha nån hjälp från det hållet.
  • Anonym (se)

Han har alltid varit en människa utan moral. Sen har han varit en gnällspik också när han boxades klagade han på allt möjligt när han förlorade. Sen kan man tycka att det är patetiskt att en vuxen man som definitivt inte behövt anstränga sig för att hitta ligg på krogen om han bara ville ha ons istället betalar för att få våldta en sexslav. Patetisk man rätta straffet vore om han skulle få sälja sig till någon äckelgubbe. Tragiskt att sådana män ska ge oss vettiga män dåligt rykte.

• LukeStairwalker
    Anonym (Sulan) skrev 2020-05-17 22:22:34 följande:

Haha! Jag tror inte det behövs, han kommer sakta självdö efter det här. 

Jag kan ändå tycka att det är lite synd. Inte att han får ta konsekvenserna, utan att han var en torsk. 
    Innan han blev avslöjad som sexköpare så var han ju en färgstark personlighet i tv och radio. Jag var lite förvånad att han fick sitta med i debattprogram och liknande. Hans motdebbatörer såg oftast lite ängsliga ut när han spände sina mörka rovdjursögon i dem. 

Han var inte stöpt i den traditionella mediaformen och nu fick alla se vad hans ganska hetsiga temperament mynnade ut i. 

• Xenia
    Anonym (Trött) skrev 2020-05-17 18:54:43 följande:

Ja det är fel och brottsligt. Men samtidigt en förbannad dubbelmoral i detta land att det är förbjudet att köpa något som ändå är helt lagligt att sälja.

Sedan hade det varit intressant hur "massans" bedömning och häxjakt i medier hade varit om det var en gulltomte från vänstersidan som gjort samma brott.

Tycker det är sorgligt för hans tjej, barn osv för det han gjort. Men orkar inte bry mig så mycket ärligt talat.

Om det vore olagligt för kvinnorna så skulle trafficking-offren bli dubbelt straffade. Först utsatta för flera våldtäkter dagligen, sedan (om torskarna åkte fast) skulle de straffas för att de sålt sex. Inga kvinnor skulle då våga vittna.

När det gäller "gulltomte från vänstersidan" så är du helt ute och cyklar. Det är brottet i sig folk är upprörda över, det skulle de bli vilken kändis det än gällde. Möjligen skulle man bli mer chockad om en "gulltomte" gjorde det är att råskinnet Paulo Roberto gjort det. Varför skulle folk tycka det var ok att någon gjorde så? Rynkar på näsan
  • Anonym (M)

För det första så ser jag att många skriver att Paulo "Ser bra ut"
    Jag har alltid tyckt att han är något av det fulaste jag sett i TV. Tätt sittande ögon, små märkliga kinder, och vi ska inte tala om näsan. Dessutom är han en tvärhand hög. Har sett honom lubba runt i Nacka och även det är en märklig syn... 

För det andra så tycker jag att det är jättebra att han döms så hårt. 
    Sedan blir jag rädd av alla män som sitter och håller honom om ryggen. Det får mig att tappa hoppet om män. Ni är lika fulla av skit som jag anat. 
    Inte alla män såklart, men inte desto mindre just män. 

Var 10:e man köper/har köpt sex. 
    Och genom sitt beteende efteråt visar Paulo att han inte har fattat något. 
    Han kommer aldrig att fatta. Därför är folk så arga. 
    Jag vill att han ska bli den ensammaste människan på jorden, tills han fattar! 

• Anonym (Sulan)
    Anonym (M) skrev 2020-05-18 06:25:47 följande:

För det första så ser jag att många skriver att Paulo "Ser bra ut"

Jag har alltid tyckt att han är något av det fulaste jag sett i TV. Tätt sittande ögon, små märkliga kinder, och vi ska inte tala om näsan. Dessutom är han en tvärhand hög. Har sett honom lubba runt i Nacka och även det är en märklig syn... 

För det andra så tycker jag att det är jättebra att han döms så hårt. 

Sedan blir jag rädd av alla män som sitter och håller honom om ryggen. Det får mig att tappa hoppet om män. Ni är lika fulla av skit som jag anat. 

Inte alla män såklart, men inte desto mindre just män. 

Var 10:e man köper/har köpt sex. 

Och genom sitt beteende efteråt visar Paulo att han inte har fattat något. 

Han kommer aldrig att fatta. Därför är folk så arga. 

Jag vill att han ska bli den ensammaste människan på jorden, tills han fattar! 

Jag blir mest arg på argumentet att en man som ser bra ut inte behöver köpa sig sex, eller att in man som ser bra ut inte behöver våldta.

Det handlar inte om brist på sex, det handlar om att ta makt över någon och att trycka ner och förnedra. Prostituerade kvinnor utsätts ofta för betydligt grövre sex än vad män utsätter sina sambos/fruar/flickvänner för.
Svar på tråden Mer Paolo Roberto