• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • Amidina
    Anga skrev 2020-07-04 11:10:16 följande:

Vad tror ni om det här äl testet? Nästan blankt igår vid 15 och idag vid 9.30 fick jag det här. Lite dålig på äl testande. Min fråga är när ska jag testa igen? Idag eller imorgon? 

Testa under sena eftermiddagen idag för det där är nästan positivt, troligtvis blir det ÄL imorgon eller söndag. :) Har du fertilt sekret också?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anga skrev 2020-07-04 11:10:16 följande:

Vad tror ni om det här äl testet? Nästan blankt igår vid 15 och idag vid 9.30 fick jag det här. Lite dålig på äl testande. Min fråga är när ska jag testa igen? Idag eller imorgon?

Testa i eftermiddag/ikväll och imorgon och försök ligg. För mig brukar det där innebära att ägget släpper under nästkommande dag.
  • Sanal1

BIM idag och tänker testa i morgon bitti om inget kommer, är sååå nervös men sambon har planerat en get-away så får lite annat att tänka på i alla fall <3

• Anga
    Amidina skrev 2020-07-04 11:15:17 följande:

Testa under sena eftermiddagen idag för det där är nästan positivt, troligtvis blir det ÄL imorgon eller söndag. :) Har du fertilt sekret också?

Okej, toppen tack för svar :) är inte så bra på hur sekretet ska se ut men nu är det lite som äggvita
  • Anga
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-07-04 11:19:27 följande:

Testa i eftermiddag/ikväll och imorgon och försök ligg. För mig brukar det där innebära att ägget släpper under nästkommande dag.

Okej tack! Trodde jag skulle få ägglossning nästa helg så det känns kul att den kommer tidigare nu när man bara går och väntar haha.
  • Amidina
    Anga skrev 2020-07-04 11:50:16 följande:

Okej, toppen tack för svar :) är inte så bra på hur sekretet ska se ut men nu är det lite som äggvita

Kanon, det är ett väldigt gott tecken! ;) Allt som är väldigt halt, glidigt, stretchigt och/eller vattnigt är oftast fertilt, och äggvitan är guldet i det hela. Efter ägglossningen sen så blir det mer tjockt, klibbigt, klistrigt och/eller torrt igen och luktar mer syrligt som vanligt.

Mys på nu så håller vi tummarna!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anga
    Amidina skrev 2020-07-04 12:31:31 följande:

Kanon, det är ett väldigt gott tecken! ;) Allt som är väldigt halt, glidigt, stretchigt och/eller vattnigt är oftast fertilt, och äggvitan är guldet i det hela. Efter ägglossningen sen så blir det mer tjockt, klibbigt, klistrigt och/eller torrt igen och luktar mer syrligt som vanligt.

Mys på nu så håller vi tummarna!

Tack för all info! Vi kör med Smep metoden denna månaden så om det blir positivt senare idag blir det mys 3 dagar i rad nu så får vi hoppas att det tar sig :)!
  • Loea

Tänkte bara visa vilken skillnad på ÄL jag hade denna och förra månaden. Förra månaden hade jag lågt och svagt utslag. Denna månaden högt och längre. Vet inte om det beror på bidrottninggelen eller om det bara är slumpen. Förra månaden hade jag kanske inget ägg som släppte. Kändes vääldigt mycket mer denna månaden också.

• Ann3h

Nu på morgonen fick vi ett + :D känslan är overklig men det verka komma en bebis i mars :D

• Sanal1

Har inte riktigt kunnat ta in detta än, kände mig bakfull när jag vaknade och var tvungen att testa. BIM+1, ÄL+12 <3

GRATTIS Ann3h! :D
Svar på tråden Bim Juli 2020