• Asplövet18

Bim Juli 2020

Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
    Kul om ni hittar hit :)

• Svar på tråden Bim Juli 2020
  • studerade
    Anonym (På't igen) skrev 2020-07-05 23:03:34 följande:

Äh... Beräknad att få mens imorgon eller på tisdag, inga som helst menstecken än men negativt test nu ikväll. Jag får kanske vänta till imorgon med morgonurin, som man egentligen ska göra. Förra gången plussade jag redan innan bim däremot så jag tänkte att det kanske gick att se nu också.

Hur går därför dig?
  • Staus
    studerade skrev 2020-07-07 12:48:39 följande:

Äl+10 kunde inte hålla mig och tog ett tidigt grav test från RFSU -. Kvar massor lotion flytningar och massa värk i svanken/tjejmagen som hållit i sig från ÄL +3,4. Nu är inte brösten ömma längre.. vet att jag inte ska hålla på och testa men detta test kan man ta 7 dagar innan och typ känslighet på 10 ul.

Förstoppad/hård är ett grav tecken för mig i alla fall ?? När har du bim? Jag har typ lördag söndag..

Har BIM på söndag, min mens är som en klocka.
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 11:39:06 följande:

Väldigt frusterande! Har inte använt bidrottninggelé, hur tar man den? Från mens till äl?

Jag använder äl-tester hela tiden, problemet är att med pcos kan de vara missvisande. De tycks visa hyfsat rätt för mig, men äl skjuts framåt hela tiden. Och tack! Hoppas också att den är på G snart. :)

Jag tar den till frukost varje morgon, så en gång om dagen, mellan mens och ÄL :) hur menar du med skjuts framåt? Är det enligt app eller så? Eftersom jag har så oregelbundna cykler så brukar jag inte räkna på något alls utan börjar testa någon vecka efter mens och sen ser jag när den dyker upp helt enkelt. När jag kör med bidrottninggelen är den inte lika lätt att missa. Förra gången blev jag gravid så nu återstår det att se om det funkade lika bra denna gången. Håller på att få ett psykbryt av allt känna efter som man gör nu dagarna innan. Inte många dagar tills jag kan testa men har inget tålamod alls. Har alldeles för mycket hopp denna månaden känner jag..
  • Anonym (På't igen)
    studerade skrev 2020-07-07 12:50:11 följande:
    Hur går därför dig?
    Tack för att du frågar! Jag tog test sön kväll och mån morgon, båda negativa, trosskyddet visar inte en viskning av färgade flytningar så jag sitter i limbo! Just nu avvaktar jag ett par dagar innan jag testar igen, torsdag kan vara en bra dag t ex.
  • barnlängtanochpcos
    Loea skrev 2020-07-07 14:07:50 följande:

Jag tar den till frukost varje morgon, så en gång om dagen, mellan mens och ÄL :) hur menar du med skjuts framåt? Är det enligt app eller så? Eftersom jag har så oregelbundna cykler så brukar jag inte räkna på något alls utan börjar testa någon vecka efter mens och sen ser jag när den dyker upp helt enkelt. När jag kör med bidrottninggelen är den inte lika lätt att missa. Förra gången blev jag gravid så nu återstår det att se om det funkade lika bra denna gången. Håller på att få ett psykbryt av allt känna efter som man gör nu dagarna innan. Inte många dagar tills jag kan testa men har inget tålamod alls. Har alldeles för mycket hopp denna månaden känner jag..

Ja, precis. Jag tempar varje morgon, och Natural Cycles gissar att ägglossningen ska vara på ett datum, men när tempen inte beter sig som förväntat och ÄL-testerna är negativa, så skjuts datum för ÄL hela tiden fram. Frustrerande och svårt att veta när man egentligen är fertil/har BIM. Det blir ju dyrt med alla tester också ...

Aha, då ska jag prova det nästa cykel, om det inte tar sig den här gången. :) Håller tummarna för dig!
  • Amidina
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 14:34:33 följande:
    Ja, precis. Jag tempar varje morgon, och Natural Cycles gissar att ägglossningen ska vara på ett datum, men när tempen inte beter sig som förväntat och ÄL-testerna är negativa, så skjuts datum för ÄL hela tiden fram. Frustrerande och svårt att veta när man egentligen är fertil/har BIM. Det blir ju dyrt med alla tester också ...

Aha, då ska jag prova det nästa cykel, om det inte tar sig den här gången. :) Håller tummarna för dig!
    Hej! Tänkte bara höra om du testat att hålla koll på sekret och/eller livmodertapp också? Framförallt sekretet tycker jag är smidigt att kolla tillsammans med tempen, det brukar ge en riktigt bra hint om när det närmar sig ÄL, så slipper man slösa en massa tester på fel dagar också. :)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Loea
    barnlängtanochpcos skrev 2020-07-07 14:34:33 följande:

Aha då fattar jag! Många med oregelbundna cykler, mig inklusive, upplever att det är tydligare med vanliga hederliga stickor där det inte är så mycket osäkert utan mer rätt fram är bättre än NC. Kanske är samma för dig? :) så slipper man ställa in sig på något som inte blir liksom. Jag brukar köpa rfsus 14pack för 100kr ungefär, det är det billigaste jag hittat hittills.

Jag har även testat att följa sekret osv men om man som jag inte har den typen av flytningar blir det bara meningslöst. Det är inte en fullt så perfekt vetenskap som vissa vill få det till. Jag har ändå varit gravid två gånger utan någon äggviteliknande sekret.

Ja gör det, spännande att se hur det går för dig! :)
  • Amidina
    Loea skrev 2020-07-07 15:26:19 följande:
    Aha då fattar jag! Många med oregelbundna cykler, mig inklusive, upplever att det är tydligare med vanliga hederliga stickor där det inte är så mycket osäkert utan mer rätt fram är bättre än NC. Kanske är samma för dig? :) så slipper man ställa in sig på något som inte blir liksom. Jag brukar köpa rfsus 14pack för 100kr ungefär, det är det billigaste jag hittat hittills.

Jag har även testat att följa sekret osv men om man som jag inte har den typen av flytningar blir det bara meningslöst. Det är inte en fullt så perfekt vetenskap som vissa vill få det till. Jag har ändå varit gravid två gånger utan någon äggviteliknande sekret.

Ja gör det, spännande att se hur det går för dig! :)
    Flikar bara in att fertilt sekret inte alls behöver se ut som äggvita, utan kan rent av vara som vatten ibland (och hur sjutton ska man kunna se det lätt liksom?). :) Och hos vissa bildas inte såna mängder att det kommer ut så himla mycket, utan det håller sig mest vid livmodertappen. 
    Det man kan gå efter som är lite lättare att hålla koll på är en känsla av att det är lite halkigare och glidigare än vanligt när man torkar sig efter att man kissat, eller att man känner sig fuktigare än vanligt i trosorna. :) 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Loea
    Amidina skrev 2020-07-07 15:56:15 följande:

Flikar bara in att fertilt sekret inte alls behöver se ut som äggvita, utan kan rent av vara som vatten ibland (och hur sjutton ska man kunna se det lätt liksom?). :) Och hos vissa bildas inte såna mängder att det kommer ut så himla mycket, utan det håller sig mest vid livmodertappen. 

Det man kan gå efter som är lite lättare att hålla koll på är en känsla av att det är lite halkigare och glidigare än vanligt när man torkar sig efter att man kissat, eller att man känner sig fuktigare än vanligt i trosorna. :) 

Ja det har du rätt i! Tänkte främst på den klassiska hemsidan där man visar en väldigt smal bild av det hela. Dom flesta människor är bra mycket mer olika än så. Tänker att för att inte förvirra eller stressa folk så kan det ibland vara bra att hålla sig till något konkret, typ tempning om man får det att funka eller klassiska stickor :)
Svar på tråden Bim Juli 2020