Bim Juli 2020
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Äh... Beräknad att få mens imorgon eller på tisdag, inga som helst menstecken än men negativt test nu ikväll. Jag får kanske vänta till imorgon med morgonurin, som man egentligen ska göra. Förra gången plussade jag redan innan bim däremot så jag tänkte att det kanske gick att se nu också.
Äl+10 kunde inte hålla mig och tog ett tidigt grav test från RFSU -. Kvar massor lotion flytningar och massa värk i svanken/tjejmagen som hållit i sig från ÄL +3,4. Nu är inte brösten ömma längre.. vet att jag inte ska hålla på och testa men detta test kan man ta 7 dagar innan och typ känslighet på 10 ul.
Förstoppad/hård är ett grav tecken för mig i alla fall ?? När har du bim? Jag har typ lördag söndag..
Väldigt frusterande! Har inte använt bidrottninggelé, hur tar man den? Från mens till äl?
Jag använder äl-tester hela tiden, problemet är att med pcos kan de vara missvisande. De tycks visa hyfsat rätt för mig, men äl skjuts framåt hela tiden. Och tack! Hoppas också att den är på G snart. :)
Jag tar den till frukost varje morgon, så en gång om dagen, mellan mens och ÄL :) hur menar du med skjuts framåt? Är det enligt app eller så? Eftersom jag har så oregelbundna cykler så brukar jag inte räkna på något alls utan börjar testa någon vecka efter mens och sen ser jag när den dyker upp helt enkelt. När jag kör med bidrottninggelen är den inte lika lätt att missa. Förra gången blev jag gravid så nu återstår det att se om det funkade lika bra denna gången. Håller på att få ett psykbryt av allt känna efter som man gör nu dagarna innan. Inte många dagar tills jag kan testa men har inget tålamod alls. Har alldeles för mycket hopp denna månaden känner jag..
Ja, precis. Jag tempar varje morgon, och Natural Cycles gissar att ägglossningen ska vara på ett datum, men när tempen inte beter sig som förväntat och ÄL-testerna är negativa, så skjuts datum för ÄL hela tiden fram. Frustrerande och svårt att veta när man egentligen är fertil/har BIM. Det blir ju dyrt med alla tester också ...
Aha, då ska jag prova det nästa cykel, om det inte tar sig den här gången. :) Håller tummarna för dig!
hur gör ni med sex efter ÄL?
Flikar bara in att fertilt sekret inte alls behöver se ut som äggvita, utan kan rent av vara som vatten ibland (och hur sjutton ska man kunna se det lätt liksom?). :) Och hos vissa bildas inte såna mängder att det kommer ut så himla mycket, utan det håller sig mest vid livmodertappen.
Det man kan gå efter som är lite lättare att hålla koll på är en känsla av att det är lite halkigare och glidigare än vanligt när man torkar sig efter att man kissat, eller att man känner sig fuktigare än vanligt i trosorna. :)