• Anonym (Smutsfia)

Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
  • Limeblad

Sover sällan i pyjamas men när jag gör det brukar jag använda den ett par-tre nätter innan den tvättas.

• Anonym (-)

Minst lika ofta som jag byter sängkläder; dvs en gång i veckan.

• Anonym (Äckligt)

2 ggr i veckan. Byter sängkläder 1 ggn i veckan.

Samma sak med mina barn.

Byter extra om de blir smutsiga av något (barnen tappar sin macka eller så)

Min man sover i kalsonger.

Jag svettas extremt lite men byter ändå. Blir ju öckligt att inte göra det. Som att gå runt i samma trosor i flera månader!

• Anonym (I)

Varje vecka förstås. Blir ju lika smutsigt som lakan

Varför slänger du inte bara in det med lakanen??

• Anonym (S)

Men usch! Vad äckligt. Jag tvättar mina pyjamasar var tredje dag

• Drottningen1970

Men allvarligt. Hur kan tanken på att din pyjamas behöver tvättas inte ha slagit dig? Så jävla äckligt.

Jag sover två nätter i samma pyjamas innan den åker i tvätten. Så jag varvar med tre par.

• Anonym (U)

Bor du själv ? I annat fall kände inte dina familjemedlemmar heller att du luktar i dina pyjamas?

• hawthorne

En gång om året.

Jag använder bara pyjamas när jag har feber...

• Anonym (B)

Får man fråga hur ofta sängkläderna byta hos TS? Uääk kräks nästan

• Anonym (Smutsfia)
    Anonym (B) skrev 2020-06-11 11:33:53 följande:

Får man fråga hur ofta sängkläderna byta hos TS? Uääk kräks nästan

Sängkläder byts ca en gång i månaden. Har nog dock tyvärr hänt att det gått två månader.. :/
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?