Anonym (Sov) skrev 2020-06-14 08:28:36 följande:
Varför skulle man inte känna sig avslappnad för att man sover i det man tycker är bekvämt?
Jag har också hört att det skulle vara hälsosamt att sova naken och har försökt flera gånger men då sover jag såååå dåligt. Oavsett när jag bodde ensam eller när jag bor med min man. Och det har givetvis inget med att jag inte vill att min man ska se mig naken att göra (om det nu var det du menade?). Han vet förstås hur jag ser ut.
Jag älskar att ta på mjukt skönt nattlinne och pyjamasbyxor. Bomull eller flanell. Gillar inte silkigt material heller, eller att ha linne.
Nattlinne brukar jag lägga i tvättkorgen kanske var tredje dag. Det blir svettigt/sunkigt före pyamasbyxorna (har trosor under). De byter jag ungefär efter en vecka. Kan gå lite längre än så också.
Mitt inlägg du citerade var ett svar på ett annat inlägg jag citerade där den jag citerade skrev att hon inte skulle känna sig avslappnad naken i sin säng. Varför tror du att jag riktade mig till dig och tror att jag inte tror att du vill att din man ska se dig naken?!! Riktigt konstig slutsats..
Jag tyckte också att det kändes ovant och konstigt från början men fortsatte ändå pga hälsoeffekterna. Nu när jag vant mig känns det bara äckligt att sova med kläder och mina sömnproblem, som var rätt svåra, är som bortblåsta.