• Anonym (Smutsfia)

Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
  • Miss Skywalker

Har du inget luktsinne?

Sover naken, det är hälsosammare. Byter lakan minst en gång i veckan vilket är rekommenderat. Finns inget bättre än att krypa ner nyduschad i rena lakan..

• hawthorne
    Miss Skywalker skrev 2020-06-11 14:49:09 följande:

Har du inget luktsinne?

Sover naken, det är hälsosammare. Byter lakan minst en gång i veckan vilket är rekommenderat. Finns inget bättre än att krypa ner nyduschad i rena lakan..

Man känner aldrig sin egen lukt.
  • Miss Skywalker
    hawthorne skrev 2020-06-11 14:56:50 följande:
    Klart man gör.
  • Anonym (Gggg)

Har inte det bekymret eftersom jag sover utan. Hade aldrig klarat att sova i en pyjamas. Blir otroligt varmt väl?!

• hawthorne
    Miss Skywalker skrev 2020-06-11 14:58:01 följande:
    Klart man gör.
    Nej det gör man inte.

Gör ett enkelt test.
    Droppa lite parfym på en tuss och stoppa upp den i näsan.
    Hur länge känner du doften?

Varför tror du att det är så vanligt med överparfymerade damer och herrar?
    Svar: För att man inte känner sin egen lukt.
  • Anonym (Bubblan)

Jag slänger mina sovkläder i tvätten efter två nätter. Och byter lakan varannan vecka, men så jobbar jag tre nätter i veckan också och är inte hemma. 

• Drottningen1970
    hawthorne skrev 2020-06-11 14:56:50 följande:

Eh... jo, om man inte på grund av snusk helt fuckat upp sina referensramar..
  • Anonym
    Anonym (U) skrev 2020-06-11 11:00:00 följande:

Bor du själv ? I annat fall kände inte dina familjemedlemmar heller att du luktar i dina pyjamas?

Ett par pyjamasbyxor luktar inte om man har haft trosor under.
  • linnéa001

Byter pyjamas en gång i veckan, har trosor under. Då känns tröjan inte det minsta ofräsch då jag svettas minimalt. Äger tre pyjamas så måste tvätta var tredje söndag fast det egentligen inte behövs då tvättkorgen inte är speciellt full. Då tvättas alltså 40 grader kulört. 60 grader tvättar jag efter mens, alltså en gång i månaden. Vi är två vuxna och en femåring och det verkar som om vi tvättar väldigt sällan jämfört med andra. Sängkläder byts och tvättas lite då och då, har inget direkt schema. Byter dock örngott varje vecka.

• Anonym (E)
    Anonym skrev 2020-06-11 15:30:20 följande:
    Ett par pyjamasbyxor luktar inte om man har haft trosor under.
    Kan de absolut göra och speciellt om man använt som TS.
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?