• Anonym (Smutsfia)

Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
  • Anonym (E)
    springintheforest skrev 2020-06-11 16:54:02 följande:
    Hej doktorn. Jag luktar ofräscht under armarna och mellan benen när jag har gått hemma och skrotat. Då gör jag saker som klipper gräs, springer en runda, städar, cyklar till affären och dylikt.

Inte många som luktar nyponros efter sånt så jag besvärar inte sjukvården i onödan.
    Samma här. Såklart man kan börja lukta.
  • Anonym (dl)

En gång i veckan. Jag använder underbyxor under

• Anonym (dl)
    hawthorne skrev 2020-06-11 14:56:50 följande:
    Man känner aldrig sin egen lukt.
    Jo det gör man. Om det går flera dagar innan jag duschar så känner jag att jag luktar.
  • mari123

Pyjamasen går väl med när man tvättar annan tvätt?...och det gör man väl MINST två ggr i månaden (om man inte har egen maskin)? 

• Anonym (tvättäkta)

Byter 1-2 ggr/v . Har ganska stark svettlukt,speciellt i armhålorna,  men jag tvättar av mig innan jag drar på nattlinnet - brukar man inte göra det?

• Anonym (moi)

Jag duschar varje kväll innan jag lägger mig, så egentligen är jag helt ren när jag sätter på mig nattlinne, men den byts varje söndag.

• Anonym (moi)
    Anonym skrev 2020-06-12 05:00:40 följande:
    Jag skulle inte känna mig avslappnad om jag skulle ligga naken i sängen. Och så skulle jag frysa.
    Samma här - kan inte ens somna om jag är toppless, haha
  • springintheforest
    Anonym (E) skrev 2020-06-11 19:30:11 följande:

Samma här. Såklart man kan börja lukta.

Ja, visst gör man. Igår var jag ledig = ingen dusch. Idag är jag också ledig men kommer ändå att duscha och givetvis byta kläder. Trosor bytte jag även igår.

För att inte tala om sex. Inte en chans att jag och mannen har sex när vi känner oss ofräscha och svettiga. Hur upphetsad blir man av gammal svettlukt och allt annat sunk man har på kroppen?

Maken har dessutom ett fysiskt smutsigt jobb och brukar lukta "rör" när han kommer hem. (Han säger att jag inbillar mig men jag känner tydligt när han har rotat i avlopp och tagit i verktyg och rör. Hans näsa är nog van.)

Ursäkta för sidospåret, ts!
Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?