• Anonym (Smutsfia)

Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

• Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?
  • Anonym
    Anonym (moi) skrev 2020-06-12 07:45:52 följande:
    Samma här - kan inte ens somna om jag är toppless, haha
    Exakt.
    Jag har också en känsla av att vara "startklar" om något skulle hända.
  • Anonym (Lisa)

Varannan dag. Jag duschar oftast bara varannan dag och då blir det även ren pyjamas.

• Miss Skywalker
    Anonym skrev 2020-06-12 05:00:40 följande:
    Jag skulle inte känna mig avslappnad om jag skulle ligga naken i sängen. Och så skulle jag frysa.
    Synd att inte känna sig avslappnad i sin egen säng. Med varma stora täcken fryser man inte. Men det är en vanesak. Prova!
  • Anonym
    Miss Skywalker skrev 2020-06-12 15:41:41 följande:
    Synd att inte känna sig avslappnad i sin egen säng. Med varma stora täcken fryser man inte. Men det är en vanesak. Prova!
    Nej, som jag skrev i en annan kommentar så vill jag känna mig "startklar" ifall något skulle hända.

Jag känner mig alltid obekväm naken, ja förutom i duschen då. 
  • Anonym (Dahlia)

Sover aldrig mer än två nätter i något.

• Dessanheterjag

Varje dag naturligtvis! Man svettats minst en litet varje natt! Tvättar bara en 60 och 40 maskinist veckan! Folk är så äckliga!

• Anonym (Två)

Två eller tre ggr i veckan. Ofräscht annars.

• Anonym (Tiva)

Va? Massa vuxna människor som sover i pyjamas. Det trodde jag bara barn gjorde. ???? Jag sover naken, min man med kallingar. Byter kläder efter 2-3 användningar. Trosor självklart varje dag. Sängkläder byter jag var 3-4 vecka. Tvättar strategiska områden på kroppen varje dag. Duschar håret var 2-3 dag.

• Anonym (Ofta)
    Anonym (Smutsfia) skrev 2020-06-11 06:51:02 följande:

En fråga som slog mig igår kväll. Jag fick mina pyjamasbyxor i julas och tvättade dem för första gången i morse. Tog nyss ur dem och vilken skillnad! De var ljusgula från början, och innan jag tvättade dem var de mörkt smutsgula. Hade helt enkelt inte tänkt innan på hur smutsiga de egentligen var. Sover i en vanlig t-skjorta och den använder jag max en vecka innan jag byter.

Jag förstår ju att man bör tvätta oftare än en gång i halvåret, men hur ofta tvättar ni era pyjamasar/nattkläder?

Varje gång jag duschar!? Så klart! Dvs med 2-3 dagars mellanrum.

Att sova ett halvår i samma kläder är ju detsamma eller värre än att gå ett halvår till jobbet i samma kläder, men svettas ju dessutom ordentligt på natten... Måste säga att det är jätteofräscht med folk som inte byter sängkläder och pyjamas (eller kläder, skjorta osv) ofta. De märker inte själva hur sängen/de själva stinker men åtminstone jag kan säga genast om min kollega inte bytt skjorta på morgonen... Har också i min ungdom varit hemma (och svängt) hos män som helt klart inte bytt lakan på ett par veckor, fyyyy!!!
  • Anonym (jonna)

Behöver aldrig tvättas då jag duschar på morgonen ändå. Har nog haft min o 6år nu.

Svar på tråden Hur ofta tvättar ni era pyjamasar?