• Shoegal81

    Vad är det för fel på Alexander Bard

    Vet inte om så många här inne vet vem han är, men han hade nån hitlåt på 90-talet, vet inte riktigt vad han är känd för, på senare år har han varit med i idol och talang.

    Helt sjukt hur han skrev ett så grovt rasistiskt twitter inlägg?! Det var nog det grövsta jag sett. Sen idag kallade han Bianca Ingrosso för hora. Vad är det för fel på människan? Han verkar inte må så bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-17 17:27
    "If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at. That matters!"
    =================================================================
    "När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar"

  • Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard
  • Shoegal81
    Nyponet01 skrev 2022-02-13 12:28:07 följande:

    Har du verkligen hört honom säga dessa ord? Eller bara sett det skrivet? Vem som helst kan ju isf ha skrivit det. Hur många kändisar sköter liksom sina sidor själva? Dom har ju oftast typ en sekreterare.


     Gulle. Vill ge dig en kram. 
  • Shoegal81
    GetenAnita skrev 2022-02-13 12:08:21 följande:

    Oj då tyckte nån annorlunda än vänstern nu igen klart man då är en rasist 


    Nej man är rasist när man generaliserar och säger att en hel ras med svart hudfärg inte jobbar, inte studerar, lever på bidrag, sitter i fängelse. Det är definitionen av rasism. Det handlar såklart inte om höger eller vänster. Det handlar om en före detta C kändis som desperat försöker hålla sig relevant genom att klä sig annorlunda och twittra rasistiska och sexistiska uttalanden. 
  • Ekdahl
    Shoegal81 skrev 2022-03-09 04:03:26 följande:
    Ok jag nappar även om det här är en gammal tråd och jag ryser över att bli påmind om äckel-pedofil-Bard.

    Jag bor i USA sen en tid tillbaka och inser att Svenskar generellt inte förstår historien om rasism i USA som är kopplad till slavhandel. Men om du inte spelar dum utan på riktigt är dum i huvudet så ska jag förklara problemet:

    1) ?If black lives want to matter? Vet inte riktigt hur mer jag kan förklara att det här är ett rasistiskt uttryck. Men såklart är alla liv lika mycket värda, i alla fall för oss som inte röstar på SD, att fråga ?if ? want to matter? är helt bisarrt. Och att lägga in ett folkslag med en viss hudfärg här är rasistiskt. Hur kan du ha vuxit upp och helt missat det?! Vansinnigt. 

    2) Att generalisera och påstå att en hel ras med svart hudfärg inte studerar hårt, inte jobbar, inte tjnsr sina egna pengar, ljuger, sitter i fängelse är grovt rasistiskt. Hur kan du inte förstå det!? Om vi följer ditt resonemang om att byta ut ordet svarta till Asiater, Indianer, vita, bögar, så kanske du förstår hur sjukt det är?

    För att svara på din fråga om vem som värderar folk pga hudfärg så är svaret ALEXANDER FUCKING BARD. 

    3) Om du undrar vad problemet är med att kalla en kvinnlig bloggare för hora så kan du kanske fråga din mamma? Funderar på om något i din uppväxt har gått fel?
    Han har inte påstått att: "hel ras med svart hudfärg inte studerar hårt, inte jobbar, inte tjnsr sina egna pengar, ljuger, sitter i fängelse".

    Det är din tolkning.

    Och att lägga in ett folkslag med en viss hudfärg här är rasistiskt

    I så fall är hela Black lives matter kampanjen rasistisk.

    Jag har lyssnat en del på Bard. Han bedömmer människor baserat på vad de gör, inte baserat på hudfärg. Däremot godtar han inga ursäkter. Är du fattig och svag är det ditt eget fel, ingen annans.
  • farman
    Om svarta liv vill betyda något, då tar svarta liv ihop sin jävla skit, studerar hårt, går till jobbet, tjänar sina egna pengar istället för att vara beroende av välfärd, sluta ljuga, ta sig ur fängelset och bli hjältar istället för självutnämnda offer för världen att skratta åt. Det spelar roll!"
    Tycker han har rätt i det. Övriga folk pluggar hår och ger sig och sina välstånd samt självkänsla. Har jag missförtått honom?

  • RodisDoris
    Shoegal81 skrev 2022-03-09 04:03:26 följande:
    Ok jag nappar även om det här är en gammal tråd och jag ryser över att bli påmind om äckel-pedofil-Bard.

    Jag bor i USA sen en tid tillbaka och inser att Svenskar generellt inte förstår historien om rasism i USA som är kopplad till slavhandel. Men om du inte spelar dum utan på riktigt är dum i huvudet så ska jag förklara problemet:

    1) ?If black lives want to matter? Vet inte riktigt hur mer jag kan förklara att det här är ett rasistiskt uttryck. Men såklart är alla liv lika mycket värda, i alla fall för oss som inte röstar på SD, att fråga ?if ? want to matter? är helt bisarrt. Och att lägga in ett folkslag med en viss hudfärg här är rasistiskt. Hur kan du ha vuxit upp och helt missat det?! Vansinnigt. 

    2) Att generalisera och påstå att en hel ras med svart hudfärg inte studerar hårt, inte jobbar, inte tjnsr sina egna pengar, ljuger, sitter i fängelse är grovt rasistiskt. Hur kan du inte förstå det!? Om vi följer ditt resonemang om att byta ut ordet svarta till Asiater, Indianer, vita, bögar, så kanske du förstår hur sjukt det är?

    För att svara på din fråga om vem som värderar folk pga hudfärg så är svaret ALEXANDER FUCKING BARD. 

    3) Om du undrar vad problemet är med att kalla en kvinnlig bloggare för hora så kan du kanske fråga din mamma? Funderar på om något i din uppväxt har gått fel?
    Nu lägger du ord i min på både Bard och mig. 
    Han har väl aldrig påstått att folk enbart pga hudfärg är sämre människor. Lyssna på honom innan du uttalar dig, och har tagit en tweet ur sin kontext och försöker göra en höna av en pinne. 

    Du nämner slaveriet och USA, och frågan är ca 200-300 år gammal. Grejen med BLM i USA är att de vill ha betalat IDAG i pengar, för det en liten klick av BLMs förfäder utsattas för för 300 år sedan. Någonstans måste man dra en gräns. Att hävda vit privilegiet är lite märkligt, alla drar vi våra lass och bagage, än mindre i USA som haft och har stor invandring från alla möjliga håll i världen, många fattiga, på flykt eller enbart sökandet efter en bättre framtid. Att det slagit totalt ur spår i USA bland vissa etniciteter är inte annat än tragiskt, men även självförvållat. 

    Om illegala invandrare i USA kan hålla jobb, och ta jobb från amerikaner, så bör man ställa sig frågan varför det är så. Den federala minimilönen gäller ALLA som arbetar i USA, även de illegala invandrarna. 

    Vi tycker tydligen olika. Jag anser att man är sin egen lyckas smed, och med lika förutsättningar har alla samma möjligheter (på det stora hela). Detta betyder däremot inte att resultatet blir lika. Vissa väljer att utbilda sig och kanske göra en karriär som börsmäklare, andra väljer att sälja knark eller annan kriminell aktivitet  och hamna i utanförskap och fattigdom. 

    Statistiken kan man läsa hur man vill, men här är det svår att inte se samband. Men denna är rätt intressant, om än kanske lite gammal fakta.
    13% av befolkningen står för 40% av fängelsekunderna i USA 2010

    en.wikipedia.org/wiki/Incarceration_in_the_United_States
  • Postman
    Ekdahl skrev 2022-03-09 04:46:28 följande:
    Han har inte påstått att: "hel ras med svart hudfärg inte studerar hårt, inte jobbar, inte tjnsr sina egna pengar, ljuger, sitter i fängelse". Det är din tolkning. Och att lägga in ett folkslag med en viss hudfärg här är rasistiskt
    I så fall är hela Black lives matter kampanjen rasistisk. Jag har lyssnat en del på Bard. Han bedömmer människor baserat på vad de gör, inte baserat på hudfärg. Däremot godtar han inga ursäkter. Är du fattig och svag är det ditt eget fel, ingen annans.

    Precis. Det är den uppfattningen jag med har fått om Bard. Han nämner också att svarta kvinnor är duktiga på att utbilda sig eller ta tag i sina liv, det borde svarta män också kunna lyckas med istället för att välja brottets bana.
  • DanneHade
    Shoegal81 skrev 2022-03-09 04:11:32 följande:
    Nej man är rasist när man generaliserar och säger att en hel ras med svart hudfärg inte jobbar, inte studerar, lever på bidrag, sitter i fängelse. Det är definitionen av rasism. Det handlar såklart inte om höger eller vänster. Det handlar om en före detta C kändis som desperat försöker hålla sig relevant genom att klä sig annorlunda och twittra rasistiska och sexistiska uttalanden. 
    Shoegal81 

    Svarta utgör ca 13% av USA's befolkning. Färre än  hälften av dessa 13% är män. Den gruppen står i sin tur för HÄLFTEN av alla årliga mord som begås i USA. 
    Offren är övervägande andra svarta män (dock värt att tillägga, svarta viktimiserar vita i långt högre grad än det omvända exemplet). 

    Det största hotet mot svarta i USA, är objektivt andra svarta. 
    Den svarta underkultur som glorifierar våld, som hyllar brottslingen och som eftersöker kortsiktig, impulsiv njutning, har förmodligen mycket med detta att göra. 

    BLM vägrar ta i den diskussionen. Deras ledare är väl för upptagna med att köpa lyxvillor i övervägande vita höginkomst områden, antar jag. 

    Bard uttrycker sig oerhört krasst och klumpigt, men i sak har han rätt. Förändringen måste komma innefrån. 
  • Shoegal81

    Om han hade skrivit ?if people want to matter?? så hade jag köpt ert resonemang. Att skriva ?if black lives want to matter? är såklart rasistiskt. Känner massor av svarta män och kvinnor som har hög utbildning, det är inte så ovanligt nuförtiden. Ni kanske har vuxit upp i Bard?s generation? Jag var i helgen på en disputationsfest efter ett PhD defence, där doktoranden var just en svart man, förstå om jag skulle visa vad en liten gubbe i Sverige sitter på sitt rum och skriver? Och att det finns ett gäng svenska män som nickar och håller med att jo, ja han har rätt i sak? kanske uttrycker sig lite klumpig?va fan liksom? Klart som fan att det är rasistiskt. Helt stört. 

  • Ekdahl
    Shoegal81 skrev 2022-03-11 05:01:21 följande:

    Om han hade skrivit ?if people want to matter?? så hade jag köpt ert resonemang. Att skriva ?if black lives want to matter? är såklart rasistiskt. 


    Nej, det är det inte. Deg du inte förstår är att Bard har samma åsikt om vita. Han anser att man gör skillnad genom att agera.
  • Tom Araya
    Shoegal81 skrev 2020-06-15 22:14:48 följande:
    Vad är det för fel på Alexander Bard

    Vet inte om så många här inne vet vem han är, men han hade nån hitlåt på 90-talet, vet inte riktigt vad han är känd för, på senare år har han varit med i idol och talang.

    Helt sjukt hur han skrev ett så grovt rasistiskt twitter inlägg?! Det var nog det grövsta jag sett. Sen idag kallade han Bianca Ingrosso för hora. Vad är det för fel på människan? Han verkar inte må så bra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-17 17:27
    "If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at. That matters!"
    =================================================================
    "När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar"


    Bard uttrycker sig väldigt rakt, grovt och ibland även överdrivet och dramatiserande, vilket provocerar folk. Min uppfattning är att han låter värre än han är.
  • Tom Araya
    Shoegal81 skrev 2022-03-11 05:01:21 följande:

    Om han hade skrivit ?if people want to matter?? så hade jag köpt ert resonemang. Att skriva ?if black lives want to matter? är såklart rasistiskt. Känner massor av svarta män och kvinnor som har hög utbildning, det är inte så ovanligt nuförtiden. Ni kanske har vuxit upp i Bard?s generation? Jag var i helgen på en disputationsfest efter ett PhD defence, där doktoranden var just en svart man, förstå om jag skulle visa vad en liten gubbe i Sverige sitter på sitt rum och skriver? Och att det finns ett gäng svenska män som nickar och håller med att jo, ja han har rätt i sak? kanske uttrycker sig lite klumpig?va fan liksom? Klart som fan att det är rasistiskt. Helt stört. 


    Det enda skälet till att Bard använder uttrycket "Black lifes matter" är för att det är respons på rörelsen "Black life matters", det är således inget han tagit upp själv.

    Men du kanske tycker BLM representerar rasism?
  • Tom Araya
    Shoegal81 skrev 2020-06-16 06:47:51 följande:
    Bard är en patetisk liten gubbe som inte bidragit med ett jävla skit till mänskligheten. Han försöker att vara unik genom att klä sig med shorts och hängslen men alla fattar att hans patetiska klädsel bara är ett dåligt försök att få uppmärksamhet eftersom ingen skulle titta två gånger efter en kort, skallig, spinkig gubbjävel med grått äckligt skägg utan någon som helst riktig talang. Han har fått plats i media Sverige för att de behövde inkvotera bögar. Han har insett det själv så nu sitter han och försöker greppa sitt sista halmstrå att få uppmärksamhet av er SD anhängare genom att sitta och twittra rasistiska uttalanden. Så jävla sorgligt, men så går det väl om man trodde att man var något, men så fastnade det med en halvtaskig popdynga på 90-talet.
    Apropå rasism...
    ...det är väl när man värderar människor utefter hur de ser ut?
  • Tom Araya

    Jag förstå att bard missförstås av många

    Alexander har en svart bror han talar mycket varmt om.
    Han har jobbat igop med många

  • Hangout91
    Tom Araya skrev 2022-03-11 16:27:11 följande:
    Apropå rasism...
    ...det är väl när man värderar människor utefter hur de ser ut?
    Det gäller såklart bara åt ena hållet. Jag tycker Bard tillför viktiga saker i sina debatter. Han kan vara onödigt plump, men det ligger ofta något i det han säger. Min gissning är att han är mer intelligent än dom flesta här inne.
  • Tom Araya
    Shoegal81 skrev 2022-03-09 04:11:32 följande:
    Nej man är rasist när man generaliserar och säger att en hel ras med svart hudfärg inte jobbar, inte studerar, lever på bidrag, sitter i fängelse. Det är definitionen av rasism. Det handlar såklart inte om höger eller vänster. Det handlar om en före detta C kändis som desperat försöker hålla sig relevant genom att klä sig annorlunda och twittra rasistiska och sexistiska uttalanden. 
    Fast det är inte vad Bard säger.

    Han säger att om man inte studerar och jobbar, utan hamnar i drogmissbruk, kriminalitet och fängelse, så ska man inte ta på sig offerkoftan, skylla på sin hudfärg och en rasistisk struktur.

    I intervjuer brukar han nämna invandrade (minns inte från vilket Afrikanskt land) i den amerikanska södern som är oerhört framgångsrika i studier och på arbetsmarknaden, som exempel på motsatsen.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2022-03-11 16:37:50 följande:

    Jag förstå att bard missförstås av många

    Alexander har en svart bror han talar mycket varmt om.
    Han har jobbat igop med många


    Postade innan jag skrivit klart...

    Bard har jobbat ihop med utlänningar från jordens alla hörn, inkl svarta och judar.
    Han har en bror som är svart och som han talar varmt om.
    Bard är mycket intresserad av och engagerad i utveckling i Afrika, som han tror kommer att nå stora framgångar i framtiden.
    Att Bard skulle vara rasist är befängt, men kanske lätt att tro om man bara läst/hört enstaka meningar av allt han skriver och säger, eftersom han uttrycker sig utan skrupler.
  • pyssel

    Herregud... Han har ingen mörkhyad bror. Det skulle i så fall vara historiens mest överåriga adoption Skrattande Kanske hemskt gärna vill ha en "bro", däremot. 

  • Tom Araya
    Shoegal81 skrev 2020-06-17 17:22:55 följande:
    Han skrev inte på engelska, så här skrev han:

    ?När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar?.
    Exakt vad är fel/omoraliskt med det han skrev (förutom att själva ordet "hora" kan verka frånstötande taget ur sitt sammanhang)? Det är med glimten i ögat, vilket borde framgå av den sista meningen. Han har i intervjuer sagt hur mycket han respekterar och gillar Bianca och vad hon gör.

    Här talar Bard om tweeten om Bianca vid 5.18.



    Är du intresserad av vad Bard har att säga om BLM så finns det i början av samtalet.

    Bianca Ingrosso om Bard.
    Efter Bards angrepp mot Bianca ? relationen idag (expressen.se)

Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard