• Msofie

BIM juli 2020

Ni som har kommande BIM, hur tidigt tänker ni testa? Är på BIM -7 nu och känner att det "drar" i livmodern och mina bröstvårtor gör ont. Jag har beställt ett testa tidigt test, men är rädd för att jag ska ta för tidigt och att det därför ändå kommer va osäkert. Hade planerat att vänta till BIM -2. Hur tänker ni?

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-04 22:51:22 följande:

Jag har BIM en dag efter dig.

Mina bröstvårtor började ömma igår och även idag.. men tycker det borde vara för tidigt för att få grav.symptom? Eller? När hade du din äl?

Jag har haft så många månader av hopp och många testa tidigt och sen så när det är negativt har man ändå hoppet kvar att det kanske var för tidigt.. så denna månaden vågar jag inte förvänta mig något så min plan är att bara invänta mensen(men hoppas ändå att den inte kommer) och testar ifall den då inte dyker upp.. Men att testa med ett testa tidigt på bim -2 låter väl sunt, det bör ju verkligen visa ett "rätt" svar liksom :)

håller tummarna för oss <3

Hade min ÄL 27, så för sju dagar sedan. Ja jag tänkte att det nog är i tidigaste laget, men jag får heller aldrig känningar för mens så långt innan, brukar få de 2-3 dagar innan! Ägget kan ju fäst vid detta laget.

Åh, jag hade samma inställning i början av månaden. Denna månaden ska jag va cool, invänta, men nu sitter jag här ändå och känner mig lika "besatt" xD. Ska, heja oss!
  • Msofie
    Norrlänning86 skrev 2020-07-04 22:57:11 följande:

Vi började syskonförsök i juni månad och idag kom mensen. Så nu hoppas vi på ett + i juli! Vi har två barn sen tidigare. :)

Åh så tråkigt! Hoppas det går vägen för er vid nästa försök <3
  • Msofie
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-04 23:37:04 följande:

Tjena brudar.

Tog ett gravtest imorse då jag misstänker att jag är gravid. Ingen aning när bim är då jag slutade med p pillerna 1,5vecka in på en ny karta.

Slutade pga mellanblödning som aldrig gav med sig.

Tog sista pillret 11/6.

Blödningen slutade 17/6.

I måndags fick jag som lite blod när jag torkade mig,efterföljt av ljusrosa flytning samma kväll. Sedan dess har jag haft molvärk till och från och illamåendet kommer som ett brev på posten varje dag.

Känner mig bakis hela dagarna iprincip.

Hur som helst,syns säkert skit dåligt här.

Lägger upp en bild.

Jag testade senast i onsdags med cb early,men fick då bara vad jag tror var ett spök.

Detta är ett llyods testa tidigt.

Vad tror ni?

Tycker mig faktiskt se ett streck.. ta ett digitalt kanske? Brukar ofta bli tydligare då!
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-05 05:36:33 följande:

Ja hopp, då kom mensen två dagar innan beräknat... :-/ Nästa BIM blir 2 augusti, känns som hundra år dit!

Denna cykeln ska både jag och maken ta rosenrot, får se om det ger oss ett plus

Åh, känner med dig :/ Tycker livet känns som en evig väntan på ÄL och BIM! Hoppas de går vägen i augusti <3
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-05 09:42:49 följande:

Tack för peppen! Vart är du i din cykel? Väntar du på ÄL?

Är på BIM -6 idag, väntar på -2 för att testa. Kan inte tänka på annat nu haha!
  • Msofie
    prinsessan15 skrev 2020-07-05 11:03:40 följande:

Det var Anki pharmas testa tidigt. Står att den mäter 5mIU/ml men det var tillvant :( det står tyvärr inget om procent men att det ska gå att ta 8 dagar efter befruktning

Kan också handla om att alla individer producerar hormoner i lite olika takt, behöver inte vara kört :)
  • Msofie
    odlarmamman skrev 2020-07-05 17:15:46 följande:

Hur länge brukar ni vänta med att testa er?

Brukar alltid vänta till mensen är sen, för att minska risken att bli besviken och att spara pengar på att inte köpa en massa test hela tiden.

Men nu vet jag inte om jag kommer kunna hålla mig. Känner mig så ivrig. Funderar på att testa med ett testa tidigt på torsdag då är jag äl+9 eller +10. Det är vår bröllopsdag. Skulle vara så fint om det skulle visa nåt då. Men är ju så väldigt väldigt tidigt då. Jag hoppas så mycket och vill veta så snart som möjligt.

Jag brukar försöka vänta till BIM-2 varje fall (tänker varje månad att jag ska testa efter BIM men blir för ivrig haha). Min mens kommer på ÄL + 14, så två dagar innan känns ändå relativt tillförlitligt!
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-05 20:12:03 följande:

Hade varit kul om vi uppdaterar bim-listan med alla som plussat/plussar!? :D

Så bra och peppande idé!
  • Msofie
    Emelie 01 skrev 2020-07-05 20:43:37 följande:

Usch jag känner mig heldeppig! Vi fick inte alls till så mycket mys under tiden ÄL borde ha inträffat.

Känner i hela mig att vi inte lyckats. Förra månaden hade jag känningar av ömma bröst mm men nu känner jag inget.

Jag vet att det kan ta tid och att många får vänta mer än ett år men varje månad det inte går så känns det så tungt.

Visst har jag en bit kvar till BIM men magkänslan brukar ju ha rätt.

Det faller en tår när jag skriver men imorgon hoppas jag att det känns bättre.

Kul att se alla som fått ett efterlängtat plus, stort grattis och vi är bara i början av månaden. Så vi hoppas på många fler :)

Det krävs bara en fullträff för att lyckas! Förstår hur du känner, men läste i en annan tråd om en kvinna som bara hade haft sex en gång under månaden men fick sitt plus. Hoppet är inte ute förens mensen kommer! Förstår din känsla, ibland känns det som att tiden står stilla.
Svar på tråden BIM juli 2020