• Msofie

BIM juli 2020

ellie86 skrev 2020-07-08 07:43:18 följande:

Usch vad jag känner mig rätt nere... Fick i söndags på ÄL+8 en flytning med en liten blodstrimma i, och det har fortsatt med bruna/rosa flytningar till och från. Beter sig inte som spottings eller som någon mens (BIM på lördag), men testade ett totalt negativt test idag. ÄL+11 så är ju fortfarande väldigt tidigt, men jag plussade klart och tydligt på den dagen när jag blev gravid med sonen och jag tycker ju att det borde synas NÅNTING iaf... Kommer ju vänta och ta nytt test, men känner mig rätt förvirrad av min kropp just nu.

Testade som sagt idag negativt på ÄL+11 med, känner precis som dig. Jag håller tummarna för oss!
  • Msofie
    ellie86 skrev 2020-07-08 07:43:18 följande:

Usch vad jag känner mig rätt nere... Fick i söndags på ÄL+8 en flytning med en liten blodstrimma i, och det har fortsatt med bruna/rosa flytningar till och från. Beter sig inte som spottings eller som någon mens (BIM på lördag), men testade ett totalt negativt test idag. ÄL+11 så är ju fortfarande väldigt tidigt, men jag plussade klart och tydligt på den dagen när jag blev gravid med sonen och jag tycker ju att det borde synas NÅNTING iaf... Kommer ju vänta och ta nytt test, men känner mig rätt förvirrad av min kropp just nu.

Förresten när hade du tänkt testa igen?
  • Msofie

Är det fler än jag som har relativt långt mellan mens och nästa ägglossning? För mig är de cirka 18 dagar, jag vet inte om det innebär att det är svårare för mig eller något annat negativt...

• Msofie
    Trio2021 skrev 2020-07-08 20:49:38 följande:

Tiden efter ÄL.. herregud så långsamt det går! Minns inte att jag va såhär otålig sist haha. Bara på äl+5.. när började ni känna något ni andra som ligger före? Man analyserar ju konstant, fast jag vet att det är alldeles förtidigt!

Tycker mig jag känt något varje månad.. Antingen i brösten, illamående, påtaglig yrsel, trötthet, allt möjligt. Men det var ju aldrig varit positivt, så frågan är hur mycket de egentligen säger :/
  • Msofie
    ellie86 skrev 2020-07-09 07:57:21 följande:

Åh! Försöker att inte få upp hoppet. Blöder lite mer idag, och kommer på trosskyddet nu också och inte bara när jag torkar. Känner fortfarande inte igen det, väldigt tunt och sparsamt och inte alls samma färg eller flöde som mensen brukar vara. Vet inte om det kanske är önsketänkande vid det här laget, inne på femte dagen nu och fortfarande lika negativt test på ÄL+12, men har ju egentligen BIM på lördag så tja... 

Har ställt in mig på att det inte blir något denna gång (och att jag inte har någon aning om vad min kropp håller på med just nu!) men kommer nog testa nån gång till om det behagar sluta blöda, för säkerhets skull. Men ställer in mig på att det är negativt :(

Åh vad jobbigt att det inte är som det brukar. En månad var min mens 12 dagar sen och den var klumpig och mörk. Det är en jobbig känsla när man inte förstår vad som sker. Man vill ju antingen få tydlig mens på BIM eller tydligt streck.
  • Msofie

Har aldrig varit så här trött och ojämn i mitt humör. Testar imorgon på BIM-1, har varje fall inga tecken på mens eller mensvärk. Hoppas hoppas, annars vet jag inte varför jag är såhär haha.

• Msofie

Helt blankt test idag på BIM-1. Nog dags att inse att jag inte är gravid denna månaden heller. Känns som att jag aldrig kommer bli glad igen just nu, sjukt otaggad på en ny månad för försökt nr. 5.

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 07:11:03 följande:

Åh är det sant:( förstår det är tungt.. Ta en paus en månad kanske? Eller testa några nya metoder inför nästa månad för att få lite boost? Du kanske kan kolla in vulverinekoos på instagram för lite nya infallsvinklar i vad som gynnar fertiliteten som inte redan gör, kanske du dricker mycket koffein tex som du kan sluta med? Är vegan? Undernärd? Där finns många faktorer som kan spela in om det inte tar sig...

Eller ta äl-test, Tempa, rosenrot, bisolvonmetod eller ngt sånt.. För att liksom få ett annat fokus under månaden än bara fokus på bebisverkstad!? Känner verkligen med dig, troligtvis träffas vi i nästa bimtråd(om du vill och orkar hänga här nästa månad) så kan vi stötta varandra!

Var snäll mot dig själv.

Stor kram

Tack fina du för all pepp! Står lite i valet eller kvalet.. antingen som du säger ligga på som vanligt men släppa tanken på att försöka bli gravid, eller försöka ännu hårdare med fler sätt. Svårt att veta vad som är rätt! Men är rätt mycket kontrollfreak och vill ju att det ska hända snart, så vet inte om jag kommer kunna släppa det.

Är vegetarian, men mina värden ser bra ut. Tar vitaminer med Folsyra, har slutat röka för tre månader sedan, i princip lagt ner energidryck och dricker endast två koppar kaffe om dagen. Tränar och äter mest socker på helger. Är hälsosam, men kanske ska undersöka rosenrot. Tar även ÄL test, så vet att jag prickar. Börjar känna mig mer säker på att något är fel, är så rädd för det.

Det är tufft att många blir gravida i närheten. Min fästmans syster går allt längre i sin graviditet medans vi står stilla. Tiden går otroligt långsamt när man räknar dagar till ÄL och BIM, samtidigt har halvåret flugit förbi utan att man kommer vidare. När vi började i feb var jag helt inställd på en bebis i dec/jan.

Nu har jag skrivit av mig haha!
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-10 07:37:34 följande:

Jag har ju precis kommit ur min depp-period (mensveckan) så jag kan ge dig lite stöd i att det vänder! Trots att det inte känns så just nu för dig.

Jag är pepp på att börja testa efter ÄL och försöka igen. Försök nr 7. Försöker tänka att statistiskt är det bara 5 försök kvar tills jag är gravid

Tack för din pepp! Tycker också det brukar vända efter mensen, även om det inte känns så under :)
  • Msofie
    Jojjo87 skrev 2020-07-10 08:16:13 följande:

Jahapp, tog ett test nu på morgonen. Blankt!!!

Så bara invänta mensen som ska komma imorgon....

Är så trött på att det aldrig funkar. Har snart försökt i ett år och det tär på en tillslut.

Samma här, det är tufft, det kommer hända för oss med försöker jag tänka <3
Svar på tråden BIM juli 2020