Entusiastisk skrev 2020-07-10 07:11:03 följande:
Åh är det sant:( förstår det är tungt.. Ta en paus en månad kanske? Eller testa några nya metoder inför nästa månad för att få lite boost? Du kanske kan kolla in vulverinekoos på instagram för lite nya infallsvinklar i vad som gynnar fertiliteten som inte redan gör, kanske du dricker mycket koffein tex som du kan sluta med? Är vegan? Undernärd? Där finns många faktorer som kan spela in om det inte tar sig...
Eller ta äl-test, Tempa, rosenrot, bisolvonmetod eller ngt sånt.. För att liksom få ett annat fokus under månaden än bara fokus på bebisverkstad!? Känner verkligen med dig, troligtvis träffas vi i nästa bimtråd(om du vill och orkar hänga här nästa månad) så kan vi stötta varandra!
Var snäll mot dig själv.
Stor kram
Tack fina du för all pepp! Står lite i valet eller kvalet.. antingen som du säger ligga på som vanligt men släppa tanken på att försöka bli gravid, eller försöka ännu hårdare med fler sätt. Svårt att veta vad som är rätt! Men är rätt mycket kontrollfreak och vill ju att det ska hända snart, så vet inte om jag kommer kunna släppa det.
Är vegetarian, men mina värden ser bra ut. Tar vitaminer med Folsyra, har slutat röka för tre månader sedan, i princip lagt ner energidryck och dricker endast två koppar kaffe om dagen. Tränar och äter mest socker på helger. Är hälsosam, men kanske ska undersöka rosenrot. Tar även ÄL test, så vet att jag prickar. Börjar känna mig mer säker på att något är fel, är så rädd för det.
Det är tufft att många blir gravida i närheten. Min fästmans syster går allt längre i sin graviditet medans vi står stilla. Tiden går otroligt långsamt när man räknar dagar till ÄL och BIM, samtidigt har halvåret flugit förbi utan att man kommer vidare. När vi började i feb var jag helt inställd på en bebis i dec/jan.
Nu har jag skrivit av mig haha!