• Msofie

BIM juli 2020

Okej, behöver era bästa tips på att distrahera sig. Ska testa om 4 dagar och håller på att bli galen. Det enda som funkar just nu är träna och att städa. Vad gör ni för att hålla er sysselsatta?

• Msofie
    Emelie 01 skrev 2020-07-06 12:59:21 följande:

Tack för peppen. Ja vi har kört 4 månader nu, var av sista så berättade jag för min sambo när ÄL skulle infalla för att han inte var så sugen på att mysa. Det blev en jättegrej då han sa att han ville vara delaktig och veta och jag kände att jag hellre har koll själv. De mysiga stunder vi fick till efter detta samtal kände som att det enbart gick ut på att göra barn. Det blev stelt och totalt omysigt. 

Nu känner jag inget i kroppen och jag vet inte när exakt äl skedde men jag tror att äl blev senare än vad den brukar. 

Min sambo är äldre än jag och har inga barn sedan innan. Hans vänner är bra på att prata om att han vill ha barn mm och jag vill ju inget hellre än att ge honom detJa ett litet stresspåslag att alla pratar om det jämt. 

Känner mig lite ensam i stressen och det är säkert därför det inte tar sig. För att jag är stressad kring att jag vill bli gravid. Men hur lätt är det att koppla bort? jag fattar inte hur man klarar att tänka på annat. 

Jag ska trösta mig som du skrev, njuta av att jag faktiskt har två barn. Och kämpa vidare. Tack för all pepp Kram 

Jag har faktiskt en annorlunda upplevelse kring just sexandet än många verkar ha. Jag och min kille brukade ha sex.. tja väldigt sällan och vi har knappt haft någon sexlust. Men genom att vi kom överens om att ha sex varje fall två gånger i veckan har vi nu blivit mer sugna, provat nya saker och faktiskt kommit varandra närmare!

Det är också väldigt många i vår närhet som ständigt påtalar att vi borde ha barn, frågar när vi ska skaffa mm. Jag hatar det och det får mig att bli så stressad. Har mest skämtat bort det men har faktiskt börjat säga till folk att det inte är okej. Men du är långt ifrån ensam!
  • Msofie
    Anonym (Tillis) skrev 2020-07-06 14:54:29 följande:

Äl+10

Ser ni något?

Jag ser minsann ett streck!
  • Msofie
    Anonym (Hurskadettasluta) skrev 2020-07-06 21:42:40 följande:

Jag testade nu på kvällen med ett cb early och jag tror faktiskt att det var positivt.

Svagt men starkare än i lördags :)

Strecket kom upp nästan direkt och blev synligare. När 3 minuter hade gått gick jag ut helt skakis och i skratt och visade sambon. Han är även färgblind och han såg. Haha Men vi sa att vi testar på lördag igen. Vill inte ta ut något i förskott.

Min cykel verkar vara som innan jag började med p pillerna i april. Om så är fallet har jag bim på fredag 10/7.

Bifogar en bild,svårt att få med färgen på bild,men strecket är svagt ljusblått. Ska bli kul och se hur det slutar. Obs! Ciggen på bilden är inte mina haha.

Ååh så spännande! Håller tummarna för dig. Har BIM på lördag och försöker att vänta till torsdag för att testa, men dagarna går långsamt nu :)
  • Msofie
    mzl93 skrev 2020-07-07 00:42:54 följande:

Fy fan va drygt! Jag och min kille har varit tillsammans i nästan två år och slipper därmed tjat från omgivningen. Skulle bli tokig på det. Är däremot nervös för motsatsen, att folk ska tycka att vi har för bråttom. Men jag vet att han är mannen i mitt liv och han känner (förhoppningsvis hahaha) likadant därför ville vi köra ändå. Hur länge har alla ni andra varit ihop med era partners? Syftar främst på er som ska skaffa ert första barn. Och ni andra, hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni skaffade erat första?

Jag och min kille har varit ihop i 6 och ett halvt år, förlovade i en månad haha :) Vi träffades när jag var 18, flyttade tillsammans nästan direkt och har nu bott i vårt hus i 9 månader. Vi båda känner att vi är redo för det nu.
  • Msofie
    SskEmma skrev 2020-07-07 11:43:29 följande:

Hello!

Har BIM 12/7... när skulle ni våga er på ett test? Är otålig men vill samtidigt att det ska vara relativt tillförlitligt!

Jag har BIM 11/7, jag kommer testa på torsdag på BIM -2. Tänker att de är lagom!
  • Msofie
    Amidina skrev 2020-07-07 17:20:47 följande:

De flesta ägg fäster runt dag 9 efter äl, sen tar det ytterligare några dagar innan HCG är såpass högt att det syns på stickan. ;) Man är inte ute förrän mensen kommer!

Tänker det med! Prova på BIM igen, eller tidigast ÄL + 12 om du är ivrig :)
  • Msofie

Nej nu får ni bestämma åt mig! Hade tänkt vänta att testa tills Tors, BIM -2, men har ett tidigt test (RFSU) som ska vara 99% säkert tre dagar innan och 75% 5 dagar innan. Ska jag ta imorgon eller vänta, vad tycker ni??

• Msofie

Hade lovat mig själv att inte hoppas så mycket denna månaden, men hade ändå förväntningar... Tog precis ett tidigt test BIM-3, och det fanns inte ens en antydan till linje. Gud vad ont det gör. Hoppet är inte ute så länge mensen håller sig borta, men blir sannolikt inget denna månaden heller.

• Msofie

Tack för ert stöd! Känns bra att veta att man inte är ensam <3

Svar på tråden BIM juli 2020