Entusiastisk skrev 2020-07-13 07:17:17 följande:
Känns skönt man inte är ensam i sin galenskap xD
Jag fortsätter att räkna på olika sätt för att se hur det kan vara... Men visst tog du äl-test?
Jag baserar att äl iaf var efter att att tappen stängdes, fertilt sekret försvann osv. Sen är det ju ett faktum för mig att amningsnedtrappningen nu kan spela roll i längden på lutealfasen och jag har ju egentligen inte haft en hel cykel mellan mens-mens så nu börjar jag känna mig ännu mer tokig som spamma min förtvivlan här. Jag kanske nu har en lutealfas på säg 15 dagar och är på äl+13 och jag tog ett vanligt test.. Och som jag skrev med dottern plussade jag inte ens på ett testa tidigt.. Så jag ska försöka att bara lugna mig och lita på att kroppen gör vad den ska ^^ men ja, detta kan verkligen sätta griller i huvudet xD och sen efter ett par nätter av dålig sömn dessutom så blir man ju inte mindre galen..
Skönt vi kan stötta varandra här inne iaf..
Har du någon i din närhet förutom din man som du kan dela sånthär med?
Ja jag tog ÄL test, sedan missade jag nog peaken men den gick upp tills 26/6 sedan ner vid testet 27/6, så jag tänker väl att ÄL var där omkring. Hade känningar med, kan känna min ÄL rätt tydligt varje fall dagarna runt om ÄL. Förvisso fick jag en del flytningar kring början av juli, vilket jag väl hade hoppats tydde på annat haha, också för de inte såg ut som fertilt sekret. När plussade du med din dotter? Försöker hålla modet uppe med att en del faktiskt plussat sent haha.
Nej det har jag faktiskt inte, jag är en av de första i min krets som försöker skaffa barn. Jag har heller inte velat gå ut med att vi försöker. Det är redan många som är på oss om barn (främst familj) och jag vill inte att folk ska fråga mig eller spekulera varje gång de ser mig. Känns nog ändå som rätt val, men kan också bli ensamt! Hur är det för dig? Stor kram!