• Msofie

BIM juli 2020

Entusiastisk skrev 2020-07-14 12:59:30 följande:

Ja men nu känns det ändå som att jag fick ett kvitto på att kroppen klarar av den balansen jag har just nu så ska bara köra på.. Har en bra känsla inför sommaren iaf.. Har din mens kommit än? Vilken cd är du på nu?

Kram

Är på BIM+3, CD 36 och mensen skulle varit över. Väldigt frustrerande! Den lyser med sin frånvaro och inga känningar.
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-14 13:39:51 följande:

Så skumt.. Kan ägglossningen ha uteblivit? Tänker man kan ju få LH-ökningen ändå..!?

Ja, går det egentligen att ta reda på på något sätt?
  • Msofie

Om ÄL har uteblivit, kommer jag få mens då? Eller hur ska jag då försöka räkna ut nästa ÄL?

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-14 21:54:16 följande:

Well, det är ju det som är lite kruxet OM det nu är så.. Men har du oregelbunden lutealfas så kan ju också mensen komma snart?!

Men säg OM ägglossningen uteblev så är det såklart svårt att räkna ut då ägglossningen kommer innan mensen.. Så då får man kanske gå på typ symptom tänker jag!? Fertilt sekret, livmoderstappen, temp, älstickor, älsmärtor etc!? Eller om man kan bara mysa på varannan-var tredje dag? Då gör man ju allt man kan och har säkrat upp liksom oavsett!?

Tror jag tipsat tidigare om vulverinekoos.. Hennes webinarier är jättebra!! Hon ska släppa flera nya avsnitt under sommar/hösten också! Där kanske du kan finna svar!? Håller tummarna sååå att din mens snart kan komma så du kan ta nya tag <3 kram

Det är så svårt att veta tycker jag?? Alltså vissa cykler var varit mer och mindre, men hur vet jag egentligen att det inte handlar om att ägget inte har släppts fast en stegring? Sen har jag bara haft ÄL test vid 2-3 cykler så det är svårt att säga. Förra månaden fick jag utslag cd 18 och fick mens prick 14 dagar senare. Har beställt hem ett paket med 14 ÄL test och ska redan idag börja testa varje dag (har ju ingen aning om jag är kvar i den gamla cykeln eller påväg mot en ny).
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-15 09:28:49 följande:

Fick du bara en stegring eller fick du ett positivt test?

Testen indikerar ju bara på att hjärnan talar om att NU ska du släppa ägget(LH) men det är inte något definitivt. Men i de flesta fallen ska det ju släppa.. Jag är ju verkligen inget proffs.. Men det låter ju minst sagt märkligt om du fått positivt äl-test och sen inte få din mens och du inte är gravid ^^

Asså typ 23 - 26 /6 var de en tydlig stegring och 27/6 gick de ner. Så utgick från att det skedde där emellan? Ja, just nu känner jag mig som lett mysterium haha
  • Msofie
    Emelie 01 skrev 2020-07-15 10:47:43 följande:

Jag kunde inte vänta längre, Bim imorgon och negativt gravtest idag. Så nu kan mensen få komma.

Har beställt en fertilitetsmoniter till nästa omgång eftersom jag inte får positivt på ÄL test utan bara stegring och i närheten av positivt. Kan vara skönt att få hjälp med analysen av testet.

Tårarna rinner och jag önska att det var vår tur.

Men stort grattis till alla som plussat.

Vi andra får kämpa vidare ... kram

Åh jag förstår din besvikelse! Känner likadant, många styrkekramar till dig <3
  • Msofie
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-07-15 15:42:30 följande:

Grattis till solklart plus!! :)

Själv hatar jag att vänta. Så billiga stickor försvinner snabbt här :)

På de tester ja tagit finns svaaaag streck/skugga.

Hur ska man tolka det här?! Någon som ser nått?

Övre bilden tagen direkt testet började visa ett streck.

Nedre bilden just innan tiden för avläsning gått ut.

Ser tyvärr inget :(
  • Msofie
    Vemvetintejag skrev 2020-07-15 16:19:20 följande:

Postade ett inlägg men det försvann tror jag? Ber om ursäkt ifall det blir dubbelt!

Kunde inte låta bli att testa efter jobbet idag, slösa ett dyrt digitalt på äl+10 är ju egentligen onödigt och det var så svagt igår på testa tidigt men... det var POSITIVT? Vet inte ens hur jag ska reagera, är i chock!

Men oj gud, stort grattis!!
  • Msofie

BIM +5 idag och fortfarande ingen mens. Drömde inatt att jag plussade, vilket bara gjorde saken mycket värre faktiskt. Tog ett test nu som var helt blankt. För varje dag mensen inte kommer och jag inte förstår varför känner jag mig mer ledsen..

• Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-16 07:25:06 följande:

Åh jag förstår det :( har du typ en app du kan logga symptom? Tänker så du inte missar om ägglossningen kommer.. Typ fertilt sekret och så!?

Vet tex att vissa ibland kan få en stegring på äl test och fertilt sekret men tex att tempen inte höjs och sen kommer fertilt sekret tillbaka igen och de får stegring på äl test igen och tempen höjs(dvs bekräftar äl).. Så att kroppen försökt ägglossa men inte lyckas sen försöker kroppen igen...

Sen kan den också hoppa över månaden och att du kan befinna dig i den follikulära fasen tills kroppen lyckas ägglossa...

Gå in på vulverinekoos på instagram. I stories har hon lite om vad orsakerna kan vara vid utebliven mens. Sen har hon ju blogg och jätte bra webinarier så kanske du kan få någon input!? Hoppas verkligen den snart kommer eller att du kan få en tydligt ägglossning <3

Verkar som det är att börja tempa jag ska satsa på. Har en vanlig termometer hemma, men behöver man någon särskild?

Tack för du är så fin!
  • Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-16 08:53:34 följande:

Kära du! Förstår hur jobbigt det är! Min mens var försenad fem veckor för ca 2 år sedan. Tog massa gravtester, pratar med gyn och var allmänt förtvivlad. Sen fann jag mig i att det nog var stress som sköt upp mensen. Sen dök den upp några veckor därefter. Och har varit normal sedan dess. Kroppen kan vara en liten rackare!

Tänker att ett bra tips, som du redan fått, är att testa för ÄL löpande. Så missar du inte nästa tillfälle för att kunna bli gravid iaf .

Har såklart att det kan vara stress som spelar roll, men jag är verkligen inte stressad? Eller jo, detta upptar mycket av mina tankar men hur kan det inte? Förövrigt är jag i topp hälsa, är inte stressad på arbetet och tränar regelbundet. Hur slutar man vara stressad om man inte känner sig stressad haha?
  • Msofie

Om någon som jag har en deppig dag med tårar måste jag rekommendera låten IDK you yet, av Alexander 23. Älskar musik som sätter ord på känslor !

• Msofie

BIM +6 utan någon mens! Idag får jag en ny batch ägglossningstest och har börjar tempa. Försöker titta framåt och ta nya tag, men det är svårt när mensen inte ens kommit än. Vet inte alls hur jag ska räkna min cykel men hoppas på att hitta ett ÄL snart.

• Msofie
    Jenzia skrev 2020-07-17 08:42:34 följande:

Har du koll på hur många dagar du brukar ha efter ÄL till mens? När du få positivt ÄL så räkna med att mensen kommer så många dagar efteråt. Förstår att det är så knepigt i o m att du fick utslag på ÄL förra cykeln, men ingen mens. Det borde innebära att du trots allt inte fick ÄL när du trodde. Antingen hoppar den över helt och hållet eller så kom/kommer den mycket senare än normalt.

Stor kram!

Tycker ändå den fasen brukar hålla sig till 14 dagar! Så om en ÄL faktiskt kommer, vilket ju är svårt att veta, så borde den komma efter 14 dagar.
  • Msofie

Det som mest gör mig förvirrad just nu är att jag har helt sinnessjukt ont i mina bröstvårtor. Har försökt släppa tanken på att min BIM+6 situation skulle kunna innebära en graviditet då jag testade negativt igår men varför har jag så ont?

• Msofie

Ni som tempar, hur mycket brukar det vanligtvis kunna skilja sig i er kroppstemperatur innan ÄL? Eller har ni alltid samma?

• Msofie
    saraama skrev 2020-07-18 11:41:18 följande:

Nu senast såg det ut såhär för mig med tempen

Tack för du delade, blev lite tydligare för mig!
  • Msofie

Åh nu fick jag min mens på CD 41! Kände mig faktiskt bara lättad. Nu kan jag börja på en ny runda och helhjärtat ge mig in i BIM augusti tråden. Grattis till er alla som har och kommer plussat här!

• Msofie
    Anonym (Snälla) skrev 2020-07-31 06:32:38 följande:

Bim igår 30/7. Ser ni något eller spökstreck?

Försökt i 2 år och missfall oktober 2019 och mars 2020.

Kram på er tjejer!

Ser ett streck, grattis! Hoppas de går vägen för dig <3
Svar på tråden BIM juli 2020