• Msofie

BIM juli 2020

Entusiastisk skrev 2020-07-10 08:00:52 följande:

Vet(givetvis ingen forskare men enligt vulverinekoos, om man tror på det) att man tex kan boosta gulkroppen med d vitamin precis innan ägglossning också och att vitaminreferenser inom vården inte riktigt stämmer. Att de referenser är liksom "du lever om du är inom detta" men att man kan optimera värdena. Värt att kolla in kanske? Jag är precis som du kontrollfreak, att släppa det går liksom inte för mig..

Min bästis och jag slutade skydda oss samtidigt igår var hennes bf. Min syster födde för 2 månader sen så jag förstår det där med att alla andras graviditeter liksom passerar och man själv står still. Ville själv så gärna ha en bumpbuddy då jag inte har så många väninnor <3 hoppas det snart är vår tur så får vi deppa och komma igen nästa äl <3 hur lång cykel har du och när brukar du ägglossa? Kram

Ska börja kolla in denna personen, hört mycket om hen!

Har en cykel på 32 dagar, brukar få ÄL på dag 18!
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-10 08:00:52 följande:

Vet(givetvis ingen forskare men enligt vulverinekoos, om man tror på det) att man tex kan boosta gulkroppen med d vitamin precis innan ägglossning också och att vitaminreferenser inom vården inte riktigt stämmer. Att de referenser är liksom "du lever om du är inom detta" men att man kan optimera värdena. Värt att kolla in kanske? Jag är precis som du kontrollfreak, att släppa det går liksom inte för mig..

Min bästis och jag slutade skydda oss samtidigt igår var hennes bf. Min syster födde för 2 månader sen så jag förstår det där med att alla andras graviditeter liksom passerar och man själv står still. Ville själv så gärna ha en bumpbuddy då jag inte har så många väninnor <3 hoppas det snart är vår tur så får vi deppa och komma igen nästa äl <3 hur lång cykel har du och när brukar du ägglossa? Kram

Ska börja kolla in denna personen, hört mycket om hen!

Har en cykel på 32 dagar, brukar få ÄL på dag 18!
  • Msofie
    SskEmma skrev 2020-07-10 09:54:16 följande:

BIM-2

, vad tror ni?

Positivt, grattis :)
  • Msofie

Haha varför är man så här. När jag vaknar upp på BIM utan mens, börjar tänka hm ÄL kanske var något senare än trott. Jag kanske är gravid ändå men testat för tidigt då. Den lär säkert komma om en timme xD

• Msofie
    RedoFörBebis1 skrev 2020-07-11 10:19:46 följande:

Hej allihop!

Jag hoppas med på ett + denna månaden :) BIM-dagen är imorgon för min del och jag kan knappt hejda mig från att testa redan idag. Någon annan som har BIM nu i helgen? :)

Håller alla tummar för dig! Har BIM idag, men testade neg igår. Så ligger nu här i soffan, kollar på film och tycker smått synd om mig själv haha :) hoppas du får ett plus!
  • Msofie
    odlarmamman skrev 2020-07-11 11:43:27 följande:

Lite samma lika här... Nästa månad ska jag låta bli helt att testa före mensen är sen. Man blir besviken vid varje test och sen när mensen kommer. Mensen för mig ska komma imorgon eller på måndag. Hoppet är inte ute helt men nästan.. Vill också ligga i soffa, äta godis och deppa lite helst =P

Ja, min plan är att bara vara hemma Idag, äta gott, busa med mina katter haha. Rätt skönt, om man har möjligheten, att vara hemma i lugn och ro när mensen kommer. Man brukar bli så ledsen då.
  • Msofie
    j0s skrev 2020-07-11 22:24:28 följande:

Testa idag på BIM-2, negativt :(

Är det kört för mig nu?

Tänker inte att det är kört! Finns de som inte fått positivt innan BIM, hoppet är inte ute förens mensen kommer säger jag :)
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-11 17:21:16 följande:

Imorgon är BIM men tror att mensen lär dyka upp. Så nu hoppas jag bara sååå innerligt att den dyker upp punktligt så att jag kan få kvitto att min effort i att få igång äl gett resultat..

Började tempa redan idag och kör med örontemp mest för att köra ihop med äl-stickor, leta fertil sekret, känna på livmoderhalstappen och andra symptom för att detektera äl ännu mer exakt i nästa cykel och sen ha sex varannan dag istället för varje dag runt äl..

Hoppas på att få tydliga tecken för äl iallafall och hoppas att det kan hjälpa oss oss ytterligare!? Jag kanske är helt fel på min äl liksom, man börjar ju liksom tveka på sig själv när det inte tar sig.^^

Vad ska ni andra i tråden göra för att optimera eller prova/ göra annorlunda nästa cykel?

Kram <3

Jag kommer prova rosenrot tills nästa försök! Är på BIM idag och ser inte skymten av någon mens vilket gör mig förvirrad.. tycker de är det värsta, att inte veta. Får den hellre bara så man kan va säker.
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-12 06:56:05 följande:

Tycker jag kunnat hålla mig relativt lugn denna månaden(det har dock också varit den längsta månaden av någon anledning rent mentalt)..

Idag har jag bim och vill bara mensen ska vara punktlig så jag kan få kvitto på att den funkat så som jag trott..

Men även idag har jag liksom rätt mycket flytningar. Livmoderstappen tycker jag dock indikerar på att mensen bör komma.. Men kan ju också vara helt ute och cykla. .

Började liksom bara bli helt orolig nu, tänk så hoppades ägglossningen över och att den typ kommer nu?! Asså förstår ingenting.. Men nu fick jag typ bara en stark känsla av att jag kanske bli tvingad att tvinga både mig och min dotter att sluta amma :'( det var som allt vände typ nu och att jag bara känner att "nä.. Det blir inga fler barn.. Jag orkar inte detta" och jag som verkligen bara försökt att ta allt med ro... Nu - hell breaks loose :/

Kommer inte mensen idag eller imorgon tar jag nog ändå ett gravtest på morgonen för att bara 100% försäkra mig och sen börja verkstaden igen(har inte riktigt känt för att mysa till det veckan efter äl denna månaden) men det är kanske bättre att få in ett mönster under hela cykeln och försöka att släppa äl-tankar....

Gah.. Stäng av min hjärna!

Sorry behövde bara skriva av mig.. <3

Fattar, hade också velat stänga av min hjärna. Är på BIM +1 idag och tänker så det knakar. Det var en tydlig stegring och känningar för ÄL 27/6. Men börjar ju ändå fundera på om den kom senare?? Vi hade sex 26/6, 29/6 och 2/7 för vi tänkte därefter att månadens arbete är klart haha, så hoppas verkligen att den inte kommit senare än så och att vi har missat chansen.. har ÄL dag 18, så jag har oavsett en lite längre cykel.

Tycker det känns konstigt för jag har 0 symptom på att mensen ska komma. Känner en dov molande smärta men inte alls som mensvärk. Får ta ett test imorgon igen om den inte kommit, och troligtvis bli lika besviken som vanligt haha.
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-07-12 09:44:16 följande:

Amen eller hur! Fick typ lite irritation där nere ett par dagar efter förmodad äl(var tydligen in poppis för ph:t att mysa till det 7 dagar i rad xD) sen har liksom inte lusten kommit.. Min man säger att jag bara blir sugen inför ägglossning, och det är väl i detta stadiet lite sant för man vill så gärna få plusset och insett att man inte är en av dom där det "bara" händer.. Men visst man hade ju kunnat ha en approach att ha varannan-var tredje dag hela cykeln!? Och kanske någon extra gång vid stegring? Hur tänker du där? Hur myser ni när det inte finns chans för plus? För mig typ dör min lust lite efter äl och känner mig tröttare och lite deppig typ. Men direkt efter mensen och fram till äl får jag liksom ändå lust och då gör vi det ändå varannan-var tredje dag..

Hm.. Sen är jag lite trött idag också så allt är bara tyngre idag, i guess.. Ska iaf köra stenhårt på temp och äl tester nästa månad. Har köpt en temp från babyplan och hoppas det kan ge mig ännu bättre förståelse för äl, lutealfas etc :)

Med min dotter fick jag bara 2 hela cykler innan det tog sig varav den ena var 27 dagar och andra 31 och sen cykeln med henne tog jag testa tidigt på cd 24 och cd 26 båda tokblanka..(hade enbart mys 1 halvhjärtad gång när jag trodde jag fick positivt på äl-test, vilket det i efterhand inte var-så trodde inte i mina vildaste fantasier att jag skulle vara gravid såklart) men sen tog jag ett vanligt på cd 32 och då var det positivt.. Så har kanske oregelbundna cykler!? Hur är dina? Tänker att man kan ju testat för tidigt? Vill inte höja dina förväntningar för mycket men det kan ju vara så om man har lite oregelbundet!?

Mina cykler är nog inte helt regelbundna, de första två månaderna trodde jag att jag fick ÄL på dag 14, men de senaste två där jag har testat har jag fått utslag vid 18. De första två gjorde vi så att vi låg typ varje dag runt ÄL perioden men nu har vi typ bytat taktik haha. Nu ligger vi typ var tredje dag mellan dag 4 - 25 ( isch). Eftersom min ÄL inte kommer som ett brev på posten känns det som en bättre taktik faktiskt. Tänker att 3 dagar kan man nästan anta att spermier överlever (kan även va upp till 5 dagar) så man är safe under hela cykeln.

För oss funkar detta mycket bättre då vi helt ärligt inte är super sexuella i oss själva haha. Innan denna låg vi kanske en gång i månaden och det passade oss bra liksom haha. Det känns tillräckligt ofta men inte så ofta att man är sjuukt osugen haha. Sedan kör vi någon extra dag efter ÄL för va säker!

Nu har jag oftast inte kunnat hålla mig utan testat på BIM-3, vilket för mig egentligen är en sjukt dålig idé men jaja... Har som sagt kört detta upplägget två cykler och i skrivandes stund inte fått plus än, men det är lite så jag tänker!
Svar på tråden BIM juli 2020