Entusiastisk skrev 2020-07-12 09:44:16 följande:
Amen eller hur! Fick typ lite irritation där nere ett par dagar efter förmodad äl(var tydligen in poppis för ph:t att mysa till det 7 dagar i rad xD) sen har liksom inte lusten kommit.. Min man säger att jag bara blir sugen inför ägglossning, och det är väl i detta stadiet lite sant för man vill så gärna få plusset och insett att man inte är en av dom där det "bara" händer.. Men visst man hade ju kunnat ha en approach att ha varannan-var tredje dag hela cykeln!? Och kanske någon extra gång vid stegring? Hur tänker du där? Hur myser ni när det inte finns chans för plus? För mig typ dör min lust lite efter äl och känner mig tröttare och lite deppig typ. Men direkt efter mensen och fram till äl får jag liksom ändå lust och då gör vi det ändå varannan-var tredje dag..
Hm.. Sen är jag lite trött idag också så allt är bara tyngre idag, i guess.. Ska iaf köra stenhårt på temp och äl tester nästa månad. Har köpt en temp från babyplan och hoppas det kan ge mig ännu bättre förståelse för äl, lutealfas etc :)
Med min dotter fick jag bara 2 hela cykler innan det tog sig varav den ena var 27 dagar och andra 31 och sen cykeln med henne tog jag testa tidigt på cd 24 och cd 26 båda tokblanka..(hade enbart mys 1 halvhjärtad gång när jag trodde jag fick positivt på äl-test, vilket det i efterhand inte var-så trodde inte i mina vildaste fantasier att jag skulle vara gravid såklart) men sen tog jag ett vanligt på cd 32 och då var det positivt.. Så har kanske oregelbundna cykler!? Hur är dina? Tänker att man kan ju testat för tidigt? Vill inte höja dina förväntningar för mycket men det kan ju vara så om man har lite oregelbundet!?
Mina cykler är nog inte helt regelbundna, de första två månaderna trodde jag att jag fick ÄL på dag 14, men de senaste två där jag har testat har jag fått utslag vid 18. De första två gjorde vi så att vi låg typ varje dag runt ÄL perioden men nu har vi typ bytat taktik haha. Nu ligger vi typ var tredje dag mellan dag 4 - 25 ( isch). Eftersom min ÄL inte kommer som ett brev på posten känns det som en bättre taktik faktiskt. Tänker att 3 dagar kan man nästan anta att spermier överlever (kan även va upp till 5 dagar) så man är safe under hela cykeln.
För oss funkar detta mycket bättre då vi helt ärligt inte är super sexuella i oss själva haha. Innan denna låg vi kanske en gång i månaden och det passade oss bra liksom haha. Det känns tillräckligt ofta men inte så ofta att man är sjuukt osugen haha. Sedan kör vi någon extra dag efter ÄL för va säker!
Nu har jag oftast inte kunnat hålla mig utan testat på BIM-3, vilket för mig egentligen är en sjukt dålig idé men jaja... Har som sagt kört detta upplägget två cykler och i skrivandes stund inte fått plus än, men det är lite så jag tänker!