• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • EllieB
    CvKs skrev 2020-08-06 14:16:14 följande:

Jag tror att jag hade rätt angående när jag hade äl.

Min mens var ju 7 dagar sen i juli(tidigt mf)

Den kom 19/7. Istället för 12/7.Enligt sekret och känningar i kroppen hade jag äl nånstans mellan 25-28/7.

Har sedan några dagar tillbaka mått fruktansvärt knasigt. Huvudvärk varje dag, vilket jag aldrig har annars.

Konstiga stickningar/ilningar i tjejmagen. Illamående till och från hela dagarna. Samt känt mig som Dolly Parton sen i förrgår. Hur som helst. Tog ett testa tidigt test imorse och till min förvåning var där ett svagt positivt resultat :)

Strecket var väldigt svagt med syntes med blotta ögat. Knappt att det fastar på bild dock. Det var ljusrosa i färgen.

Ska självklart testa igen i helgen. Vill inte ha för höga förhoppningar. Hade lovat mig själv att inte testa innan bim. Men nyfiken som man är haha.

Bifogar 2 bilder. På vardera bild är det orginalbilden högst upp och en lite nermörkad bild under.

På en av bilderna har jag öppnat testet,då vi har spottar i hela lägenheten så det speglade sig vart jag än stod haha.

Jag ser också nått svagt, hur långt har du till bim?
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-08-06 11:59:50 följande:

Hade feberkänningar idag på fm igen men nu är det bättre.. Är säkert bara dålig sömn och värmen ute idag :) Nog för att jag är mycket mer uppmärksam på symptom och loggar väldigt noggrant nu så har jag inte loggat feberkänslor förrän ca äl+13-14 med dottern så tror det beror på något annat nu^^ Känner nog bara efter mer..
    Men tempen var hög idag igen mellan 36.71-36.74(mätte när jag vaknade 3 och sen vid min vanliga mättid(4-4.30) trots att jag inte kunde somna om.. Jag är så van vid att amma på nätterna och har då fått hjälp av amningshormoner att somna om, så när jag nu väl vaknar så är jag klarvaken och somnar inte om förrän dottern vaknar och vill amma xD Trodde jag var klar med dåliga nätter nu :P Får ta och trötta ut mig rejält idag eller något..

Ja men eller hur, så någon nytta gör det ju med att lösa fertiliteten ;)

Okej, vad spännande. Får jag nu till en drös med cykler ska det bli kul att jämnföra! Vad häftigt att du ser sån skillnad!!

Åh, ja eller hur! Dock har vi kanske möjligheten till det vi som iaf är hemma men det är svårt för samhället har ju samma tempo^^
    Känns som jag fått tydligare symptom och känner av hormonerna tydligare efter jag fick dottern iaf.. Kan inte minnas alls att jag märkte några större skillnader alls först. Jag fick tex även sämre syn efter graviditeten.. Skumt vad kroppen kan trolla med en :P

Får kanske starta en liten sån byteshandelsby xD Ja, tur man kan drömma lite..<3

Visst är det! Tycker det är jätte kul!<3 Skrev det till Jenzia också att det känns verkligen som mitt i detta(som är rätt jobbigt, och inte allra minst för er speciellt) så har vi funnit 2 fina vänner <3

Här är det också soligt ja, så får bli lite sol och bad idag och göra något roligt<3 Hoppas på en bättre natt inatt :P 

Hur mår du idag? Vad är dina/era planer? Vilken äl+ dag är du på?
    Som svar på ditt senare inlägg hade jag, när ja väl fick molvärk rätt ihållande molvärk - loggade rätt dåligt på den tiden.. det var kanske på äl+13ish.. Och på typ äl+10 fick jag en super twinge i magen det kändes som en tråd mellan naveln och fiffin typ..Men tänker att molvärken kan säkert variera - tror att det låg lite i bakgrunden för mig och sen lite mer ibland och lite mindre ibland såklart..
    Känner du något sånt? 

kram & hoppas du får en fin dag<3 

Vad skönt att det släppt lite ändå, det är ju ändå rätt jobbigt att vara sådär fruktansvärt varm. Jag är så glad för vår luftvärmepump då, kan ställa in svalt och bara stå framför den och njuta. :P
    Stackare, kan tänka mig att det är en himla omställning för kroppen att inte få de där goshormonerna längre. Hoppas verkligen du lyckas komma på ett knep, eller bara vänja kroppen snart så du kan få sova ut! <3 Tempen verkar ju ligga jättebra till iaf!

Hoppas ju inte du får till mer än denna cykeln nu, men visst är det roligt när man börjar ha koll på kurvorna och kan avläsa direkt på dagen om nåt är udda. :) 

Sämre syn? :O Det har jag aldrig hört talas om att man kan få! Jag har ju glasögon och har haft sen jag var 8, men den har blivit lite bättre med åren faktiskt. Åldern sätter in och gör en långsynt istället för närsynt, haha!
    Men vi förändras ju alla av ålder, och en sak som graviditet och förlossning gör ju sitt med alla hormoner och receptorer också. :) Även om man inte alltid tycker det är lika kul... :P

Haha, jaaa! Mitt ute i skogen, med odlingar och djur och allt vad vi kan tänka oss. :D Jisses vilken dröm att få leva så som vi är skapta.. Vi har ju det liiite så med mamma här halva veckorna, men det är ändå väldigt långt ifrån en komplett flock liksom.

Ja, jag är så glad för er! <3 Det är så speciellt och härligt med kvinnliga vänner, och särskilt om man har liknande tankesätt och inställningar. :) Har alltid haft lättare att bli vän med grabbar förr, jag har ju aldrig riktigt haft de där klassiska "kvinnliga" intressena och dessutom varit mer grabbig själv så jag passade inte riktigt in bland de tjejer jag är uppvuxen kring och senare har träffat. De jag Har hittat har försvunnit bort när de skaffat familj och så, vilket är jättesynd men en del av livet antar jag. Så ja, tacksam för er!

Idag har vi mockat ur hela hönshuset, och ska nog mest gotta oss i trädgården nu under em, ska se om jag kan hitta vår lilla plaskepool och sätta upp till hundarna och våra fötter. :)
    Jag är på ÄL+11, och fick lite superlätt mensvärk imorse en kort kort stund, och den där känslan av att nu sätter det igång med blödning och allt. Mensen är beräknad att starta imorgon kväll eller tidigt på lördag, så ja.. Men vågar fasen inte hoppas den här gången, känns verkligen supernegativt så jag vet knappt om jag kommer våga testa den här veckan ens. :/ Men försöker distrahera mig själv bara så får det bli som det blir!

Kram på dig!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • CvKs
    EllieB skrev 2020-08-06 14:18:36 följande:

Jag ser också nått svagt, hur långt har du till bim?

Gör du? Omg omg omg :)

Ja alltså,hade min mens kommit när den skulle i juli skulle jag ha bim 9/8. Men eftersom att den var sen kan jag ha bim senare.

Men eftersom att jag är säker på när jag hade äl så har jag nog bim 9/8. Men det visar sig :)

Samma sak var när jag blev gravid med min dotter. Hade precis blödit färdigt efter mitt ma,hade sex dagen efter blödningen slutade och blev gravid med dottern.kroppen är bra fantastisk.

Ska testa igen imorgon;)
  • EllieB
    CvKs skrev 2020-08-06 14:32:13 följande:

Gör du? Omg omg omg :)

Ja alltså,hade min mens kommit när den skulle i juli skulle jag ha bim 9/8. Men eftersom att den var sen kan jag ha bim senare.

Men eftersom att jag är säker på när jag hade äl så har jag nog bim 9/8. Men det visar sig :)

Samma sak var när jag blev gravid med min dotter. Hade precis blödit färdigt efter mitt ma,hade sex dagen efter blödningen slutade och blev gravid med dottern.kroppen är bra fantastisk.

Ska testa igen imorgon;)

Tycker de va tydligt plus.

Hoppas de är starkare imorrn. Ser med spänning fram emot att se de
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-06 14:19:07 följande:

Vad skönt att det släppt lite ändå, det är ju ändå rätt jobbigt att vara sådär fruktansvärt varm. Jag är så glad för vår luftvärmepump då, kan ställa in svalt och bara stå framför den och njuta. :P

Stackare, kan tänka mig att det är en himla omställning för kroppen att inte få de där goshormonerna längre. Hoppas verkligen du lyckas komma på ett knep, eller bara vänja kroppen snart så du kan få sova ut! <3 Tempen verkar ju ligga jättebra till iaf!

Hoppas ju inte du får till mer än denna cykeln nu, men visst är det roligt när man börjar ha koll på kurvorna och kan avläsa direkt på dagen om nåt är udda. :) 

Sämre syn? :O Det har jag aldrig hört talas om att man kan få! Jag har ju glasögon och har haft sen jag var 8, men den har blivit lite bättre med åren faktiskt. Åldern sätter in och gör en långsynt istället för närsynt, haha!

Men vi förändras ju alla av ålder, och en sak som graviditet och förlossning gör ju sitt med alla hormoner och receptorer också. :) Även om man inte alltid tycker det är lika kul... :P

Haha, jaaa! Mitt ute i skogen, med odlingar och djur och allt vad vi kan tänka oss. :D Jisses vilken dröm att få leva så som vi är skapta.. Vi har ju det liiite så med mamma här halva veckorna, men det är ändå väldigt långt ifrån en komplett flock liksom.

Ja, jag är så glad för er! <3 Det är så speciellt och härligt med kvinnliga vänner, och särskilt om man har liknande tankesätt och inställningar. :) Har alltid haft lättare att bli vän med grabbar förr, jag har ju aldrig riktigt haft de där klassiska "kvinnliga" intressena och dessutom varit mer grabbig själv så jag passade inte riktigt in bland de tjejer jag är uppvuxen kring och senare har träffat. De jag Har hittat har försvunnit bort när de skaffat familj och så, vilket är jättesynd men en del av livet antar jag. Så ja, tacksam för er!

Idag har vi mockat ur hela hönshuset, och ska nog mest gotta oss i trädgården nu under em, ska se om jag kan hitta vår lilla plaskepool och sätta upp till hundarna och våra fötter. :)

Jag är på ÄL+11, och fick lite superlätt mensvärk imorse en kort kort stund, och den där känslan av att nu sätter det igång med blödning och allt. Mensen är beräknad att starta imorgon kväll eller tidigt på lördag, så ja.. Men vågar fasen inte hoppas den här gången, känns verkligen supernegativt så jag vet knappt om jag kommer våga testa den här veckan ens. :/ Men försöker distrahera mig själv bara så får det bli som det blir!

Kram på dig!

Perfekt med luftvärmepump ju!

Ja, pratade med min mans kusin om det igår hon är också "långtidsammare" så hon sa att det var så med hennes första också när de slutade nattamma att det var svårt att somna om helt plötsligt.. Man blir lite bortskämd med de hormonerna också :p

Asså jag är så fascinerad över tempandet, är det inte sjukt ändå hur vår kropp reglerar sig under cykeln då?

Du som är så inläst på det, har du ngt knep mot om det är progesteronet som gör att jag känner mig dämpad? Min man säger att det märks jätte tydligt på mig att jag är helt annorlunda i de 2 faserna.. :(

Hade varit skönt på alla olika sätt såklart om det tog sig nu.. Men är bara negativt inställd..

Aldrig hört med synen innan heller.. Men när jag skulle testa synen när jag var gravid så sa dom att jag fick komma tillbaka efter för att graviditeten kunde förändra synen. Och rätt och riktigt hade den det efter, rätt så mkt också.. Sjukt ändå.. Men har sen även hört ngn annan det hänt också.. Skönt din syn blivit bättre även om den då går mot åldersrelaterad syn ist :p

Men ja, det hade varit så häftigt.. Har du sett kalle och britas 6 liv? De testade ju på lite alternativa livsstilar, gick på SVT innan iaf :) intressant att se.. Eller min favorit familjer på äventyr! Det är en dröm!

Intressant du säger det.. Jag har också alltid kommit bättre överens med killar.. Dom är liksom så mycket enklare i sin kommunikation(oftast) lite rakare och tydligare.. Jag är också väldigt brutalt rak och ärlig i mitt sätt - känns lättare så.. Där är dock jag och min man lite olika.. Han är inte så pratig heller och trycker mer undan ev problem och hoppas de försvinner :p så där kan han kanske vara lite mer den kvinnliga sidan om man nu ska vara sån. Pratade en del med Jenzia om det också.. Men ja, sen är jag en riktig pratkvarn som är rätt kvinnligt drag kanske.. Äh, nu snöade jag in.. Men ja har också alltid kommit bäst överens med killar..

Plaskpool är underskattat även för oss.. Men låter skönt för hundarna när det är så varmt ju :) skönt att vara lite produktiv idag.. En annan har inte gjort många knop.. Legat på stranden nu ett par timmar.. Fick till ett träningspass i fm iaf.. Men annars inte så mkt.. Ska nog bege mig ut på en långpromenad ikväll och göra lite yoga..

Brukar du känna så inför mensen? Inte för att höja dina förväntningar men det kan ju vara när man minst anar det! Jag brukar alltid göra ett litet "schema" med olika bocka av saker för mig när jag vill få tiden att gå.. Funkar oftast okej... Håller alla mina tummar att mensen håller sig borta nu!!! skriv när du vill så kanske vi också kan uppehålla dig lite och få dig på andra tankar :) vad är dina planer ikväll?

Stor kram <3
  • Entusiastisk

Ändrar min BIM då äl kom senare.. :)

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

11/8 Canama, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

12/8 Lillaälta, första barnet

13/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

14/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

16/8 Bäbiiiis, 35 år, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

17/8 ellie86, 33, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Mikkans, 27, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

• CvKs
    EllieB skrev 2020-08-06 14:48:39 följande:

Tycker de va tydligt plus.

Hoppas de är starkare imorrn. Ser med spänning fram emot att se de

Tack :)

Hoppas jag med. Förra månaden blev det aldrig starkare. Tråkigt,men vi hade inte ens börjat försöka.

Det var det som gjorde att vi bestämde oss för att köra då det kan ta tid. Hoppas att det tog sig :)

Återkommer imorgon med besked...
  • Minmillis

Äl+10 och känner lätt mensvärk när jag ligger ner o vilar. I morgon ska jag ta ett test. Är för övrigt väldigt varm i kroppen så sambon har frågat både igår och idag om ja har feber. De gnagande illamåendet sitter kvar men mår inte lika illa som igår. Jag minns inte ens hur de kändes med den där växt värken när man va ny gravid. Igår kväll kände jag även något jag inte förstår mig på. När jag va på toa kändes de lite "urinvägsinfektion" aktigt i blåsan. När jag kissat klart kändes de som jag ville kissa mera men de fanns inte. Lite sådär svullet o konstigt just i blåsan? Kissar inte mera och de är inget sådant de kändes bara konstigt. Vet inte hur jag ska förklara men någon kanske känner igen sig :O

• Srce

Äl+8 idag, har haft värk i tjejmagen i fyra dagar och idag ingenting :( Undra hur man ska tolka det, kände mig ju så hoppfull dom andra dagarna. Är ju bara att vänta och se, men dagarna går ju så långsamt ;)

Svar på tråden BIM Augusti 2020