• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Mamma91a
    CvKs skrev 2020-08-06 14:16:14 följande:

Jag tror att jag hade rätt angående när jag hade äl.

Min mens var ju 7 dagar sen i juli(tidigt mf)

Den kom 19/7. Istället för 12/7.Enligt sekret och känningar i kroppen hade jag äl nånstans mellan 25-28/7.

Har sedan några dagar tillbaka mått fruktansvärt knasigt. Huvudvärk varje dag, vilket jag aldrig har annars.

Konstiga stickningar/ilningar i tjejmagen. Illamående till och från hela dagarna. Samt känt mig som Dolly Parton sen i förrgår. Hur som helst. Tog ett testa tidigt test imorse och till min förvåning var där ett svagt positivt resultat :)

Strecket var väldigt svagt med syntes med blotta ögat. Knappt att det fastar på bild dock. Det var ljusrosa i färgen.

Ska självklart testa igen i helgen. Vill inte ha för höga förhoppningar. Hade lovat mig själv att inte testa innan bim. Men nyfiken som man är haha.

Bifogar 2 bilder. På vardera bild är det orginalbilden högst upp och en lite nermörkad bild under.

På en av bilderna har jag öppnat testet,då vi har spottar i hela lägenheten så det speglade sig vart jag än stod haha.

Visst kan jag se sträcket:) kul hoppas det håller i sig
  • Chloe13

Hej! Jag hoppar in här. BIM imorgon och vågar knappt ta ett test, men tänkte ta ett imorgon bitti! Är så tungt att få negativa test och behöva ?börja om?. Känner inget i kroppen så jag tror tyvärr inte det blev något denna månad heller. Detta var första cykeln jag prövade bidrottningsgele!

Kul att följa er andra :)

• Anonym (Hej124)

Hej! Jag slutade med mina p piller i juli 2019 efter det har min mens inte blivit regelbunden vilket jag hade för mig att jag hade när jag började med dem för 5 år sen? Den är allt mellan 32-40 dagar. Jag har den senaste 2 cyklerna fått ömma bröst två veckor innan min mens kommit kan detta vara ett tecken på att min ägglossning är tillbaka? Denna månaden har jag använt mig av två olika sorters äl-test clearblues den rosa och RFSU. 22 Juli fick jag negativa test med RFSU men positivt med cb, fick känningar som älvärk så testade igen 24 då var RFSU fortfarande negativt men cb positivt. Förvirrad deluxe!! Sen fick jag bara en känsla den 29 av att göra test igen.. RFSU visar då positivt (vilket aldrig hänt) och även cb var positivt. Skillnaden denna gången var också att jag plockade ut teststickan ur cbs och teststrecket var starkare än kontrollstrecket och det har det inte varit innan när jag fått positivt. Vet inte vilket test jag ska gå på men antar det sista? 29 juli? Någon som har erfarenhet av test samt oregelbunden mens långt efter p piller stopp?

• Msofie
    Chloe13 skrev 2020-08-06 20:09:07 följande:

Hej! Jag hoppar in här. BIM imorgon och vågar knappt ta ett test, men tänkte ta ett imorgon bitti! Är så tungt att få negativa test och behöva ?börja om?. Känner inget i kroppen så jag tror tyvärr inte det blev något denna månad heller. Detta var första cykeln jag prövade bidrottningsgele!

Kul att följa er andra :)

Åh förstår! Känner alltid att jag så gärna vill veta fast ändå inte. Tycker det känns som en viss sorg varje månad när det är negativt. Tänker på dig och håller tummarna! Är inte så insatt , vad är det bidrottninggele ska göra?
  • Msofie
    Anonym (Hej124) skrev 2020-08-06 20:18:45 följande:

Hej! Jag slutade med mina p piller i juli 2019 efter det har min mens inte blivit regelbunden vilket jag hade för mig att jag hade när jag började med dem för 5 år sen? Den är allt mellan 32-40 dagar. Jag har den senaste 2 cyklerna fått ömma bröst två veckor innan min mens kommit kan detta vara ett tecken på att min ägglossning är tillbaka? Denna månaden har jag använt mig av två olika sorters äl-test clearblues den rosa och RFSU. 22 Juli fick jag negativa test med RFSU men positivt med cb, fick känningar som älvärk så testade igen 24 då var RFSU fortfarande negativt men cb positivt. Förvirrad deluxe!! Sen fick jag bara en känsla den 29 av att göra test igen.. RFSU visar då positivt (vilket aldrig hänt) och även cb var positivt. Skillnaden denna gången var också att jag plockade ut teststickan ur cbs och teststrecket var starkare än kontrollstrecket och det har det inte varit innan när jag fått positivt. Vet inte vilket test jag ska gå på men antar det sista? 29 juli? Någon som har erfarenhet av test samt oregelbunden mens långt efter p piller stopp?

Hej!

Sitter här med en sjuk ÄL frustration med. Jag slutade med p piller i oktober 2019. Har aldrig haft koll på min mens men alltid haft en känsla av att den inte är helt regelbunden. Har kartlagt min cykel i 5 månader och den varierar mellan 30-40 dagar. Tycker det är grovt frustrerande att inte ha koll på när ÄL kan vara. Denna cyklen har jag ÄL testat sedan cd 10, är på cd 19 idag. Jag har fått stegringar typ varannan dag, sen har de gått ner något dagen efter. Har även börjat tempa och enligt temp har ÄL inte varit än, trots att ett streck vart väldigt starkt.

Denna cyklen har jag även provat rosenrot. Har dock inte märkt någon skillnad än så länge. För att besvara din fråga tänker jag att det säkraste sättet att veta vore genom tempning, annars är det så svårt att veta när ÄL kan va.
  • Chloe13
    Msofie skrev 2020-08-06 20:44:22 följande:

Åh förstår! Känner alltid att jag så gärna vill veta fast ändå inte. Tycker det känns som en viss sorg varje månad när det är negativt. Tänker på dig och håller tummarna! Är inte så insatt , vad är det bidrottninggele ska göra?

Exakt så är det! Man vill ju så gärna veta, men så länge man inte vet är det heller inte dåliga nyheter! Ja verkligen, så ska man stå ut med en mens på det också..

Jag har läst om det här inne! Sök på det i forumet så får du upp trådar om det, men kortfattat skulle det gynna fertiliteten. Men det är väl lite som bisolvonmetoden - oklart om det faktiskt funkar. Men jag tänker att jag prövar, så vet jag att jag i alla fall prövat allt jag kan
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-08-06 11:16:07 följande:

Ni som varit gravida tidigare och haft mensliknande molvärk som tidigt symtom, har den då varit ihållande eller bara lite då och då?

Ojojoj!! Har du symptom som du inte brukar få?! Förlåt, vill inte håsa upp något, men hoppas ju så för din skull! För mig är ditt nummer verkligen första i kön, om du förstår hur jag menar <3

Ursäkta att jag varit lite osynlig sista dagarna! Mått lite funky och är otroligt trött :-/ Vet inte om det är noll koffein som är boven! Men jag är himla glad att jag lyckats lägga kaffet på hyllan.

Har du BIM snart? Typ imorgon eller lördag?! Jag håller att tummar och tår!! Stor kram!
  • CvKs
    Mamma91a skrev 2020-08-06 19:56:41 följande:

Visst kan jag se sträcket:) kul hoppas det håller i sig

Vad glad jag blir :)

Att jag inte har blivit galen haha.

Ja hoppas det jag med. Tack för titten :)
  • Anonym (Hej124)
    Msofie skrev 2020-08-06 20:50:20 följande:
    Hej!

Sitter här med en sjuk ÄL frustration med. Jag slutade med p piller i oktober 2019. Har aldrig haft koll på min mens men alltid haft en känsla av att den inte är helt regelbunden. Har kartlagt min cykel i 5 månader och den varierar mellan 30-40 dagar. Tycker det är grovt frustrerande att inte ha koll på när ÄL kan vara. Denna cyklen har jag ÄL testat sedan cd 10, är på cd 19 idag. Jag har fått stegringar typ varannan dag, sen har de gått ner något dagen efter. Har även börjat tempa och enligt temp har ÄL inte varit än, trots att ett streck vart väldigt starkt.

Denna cyklen har jag även provat rosenrot. Har dock inte märkt någon skillnad än så länge. För att besvara din fråga tänker jag att det säkraste sättet att veta vore genom tempning, annars är det så svårt att veta när ÄL kan va.
    Skönt att jag inte är ensam om detta problem! Jag har hört så mycket bra om cb tidigare men nu med flera positiva resultat är jag ganska förvirrad.. RFSU kanske är att lita på mer ändå? Jag har använt test i 3 cyklar och då slutat efter ca dag 20 då jag tänkt att det är försent för äl och att jag kanske inte har någon ÄL eller missat den. 

Jag får kanske börja tempa men det verkar ganska jobbigt?
  • piiiggeliiin

Hej!

Vill gärna skriva upp mig och ansluta till ert härliga gäng då jag följt tråden ett tag nu och kan väl kort konstatera att jag lärt mig mer om fertilitet hos kvinnor under en månad än vad jag någonsin kunnat och det får jag tacka alla er för!

Första försöket och prickade enligt NC in ägglossningen och är idag på ÄL+7 och har BIM 12/8. Har under dagen haft en påtagligt molade verk nertill i magen samt "spritt i kroppen" natten då jag hade ägglossning samt natten till idag (vaknade och var tvungen att gå upp).

Vilka symptom har alla ni andra just nu? vore kul att veta oberoende mycket eller lite! Solig

Hoppas jag tog den senaste listan nu...

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet