Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Allvarligt?)

"Snippan får inte plats"

Som rubriken säger, så säger en besviken trosköpande tjej med stort och brett underliv.

Hon säger vidare att trosorna sugs in i fiffin när hon rör sig... för att trosan är för smal i grenen.
    Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Alltså, jag har aldrig i hela mitt liv upplevt detta!
    Har aldrig köpt ett par trosor som varit för smala i grenen.

Källan kommer här:

https://www.femina.se/livsstil/petra-riktar-kritik-mot-foretag-snippan-far-inte-plats/1997949

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-24 16:58
    Glömde ju avslutet!

Har ni andra tjejer/kvinnor samma problem med att trosornas gren är för smal?
    Inte för att jag har mätt mitt underliv men några 8 cm är det då inte på långa vägar...

• Svar på tråden "Snippan får inte plats"
  • Anonym (Allvarligt?)
    Cavill skrev 2020-07-24 16:57:38 följande:

Jag kritiserar ordet snippa. Vilket vidrigt ord.

Jag håller med, med jag citerade från en tidning.
  • Anonym (Jaha?)

Jag har läst originaltexten så orkar inte läsa ungefär samma sak igen men det var många som höll med och hade haft svårt att hitta trosor som passar. Känner igen det själv ibland att många trosor är onödiga små i grenen. När någon provat x antal trosor och modeller är det inte konstigt att man blir arg. För självklart varierar folks underliv och marknaden bör reflektera det.

• Anonym (Jaha?)

Tänker inte mäta mitt underliv, är nog inte 8 cm men har ändå träffat på trosor som man tror ska passa men som sitter för tajt.

Hellre snippa än underliv.

• Anonym (Alice)

Men hur gammal är du egentligen? Är det först nu du har insett att underliv kan se olika ut? 

• Cavill
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 17:00:46 följande:

Jag har läst originaltexten så orkar inte läsa ungefär samma sak igen men det var många som höll med och hade haft svårt att hitta trosor som passar. Känner igen det själv ibland att många trosor är onödiga små i grenen. När någon provat x antal trosor och modeller är det inte konstigt att man blir arg. För självklart varierar folks underliv och marknaden bör reflektera det.

Håller med fullständigt. Man gör ju bindor som ska passa alla, varför inte trosor?
    Mkt märkligt. 
  • Anonym (Skumtomten)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 17:02:23 följande:

Tänker inte mäta mitt underliv, är nog inte 8 cm men har ändå träffat på trosor som man tror ska passa men som sitter för tajt.

Hellre snippa än underliv.

Och ändå skrev du underliv?
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (Skumtomten) skrev 2020-07-24 17:04:52 följande:
    Och ändå skrev du underliv?

Svarade på en frågeställning som kom efter och nej, jag är inte en tidningsartikel där det spelar någon roll :P De har högre krav på sig från min sida än en snabbt skriven text av mig.

• Anonym (Allvarligt?)
    Anonym (Alice) skrev 2020-07-24 17:02:52 följande:

Men hur gammal är du egentligen? Är det först nu du har insett att underliv kan se olika ut? 

Jag är i 50-årsåldern. Har aldrig funderat på att ett underliv kan vara så brett att trosorna inte räcker till.

Hur gammal är du själv, eftersom du verkar tycka att åldern är viktigare än att besvarar min fråga?
Svar på tråden "Snippan får inte plats"