• Anonym (Allvarligt?)

"Snippan får inte plats"

Som rubriken säger, så säger en besviken trosköpande tjej med stort och brett underliv.

Hon säger vidare att trosorna sugs in i fiffin när hon rör sig... för att trosan är för smal i grenen.
    Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Alltså, jag har aldrig i hela mitt liv upplevt detta!
    Har aldrig köpt ett par trosor som varit för smala i grenen.

Källan kommer här:

https://www.femina.se/livsstil/petra-riktar-kritik-mot-foretag-snippan-far-inte-plats/1997949

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-24 16:58
    Glömde ju avslutet!

Har ni andra tjejer/kvinnor samma problem med att trosornas gren är för smal?
    Inte för att jag har mätt mitt underliv men några 8 cm är det då inte på långa vägar...

• Svar på tråden "Snippan får inte plats"
  • Anonym (Megafiffi)

4 cm bred gren är ju som en barntrosa! Jag mätte mina trosor, alla är mellan 7 och 8 cm i grenen på smalaste stället. Helt vanliga trosor i strl M.

• Anonym (Elin)

Det verkar som att de här tjejerna tycker att trosor med smal gren ser snygga ut på bild, men att de inte tänker på hur sådana trosor kommer att sitta på just deras kroppar. För letar man efter trosor som är runt 8 cm i grenen behöver man knappast leta länge. Det finns gott om sådana också.

• Anonym (4)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:26:36 följande:

Det verkar som att de här tjejerna tycker att trosor med smal gren ser snygga ut på bild, men att de inte tänker på hur sådana trosor kommer att sitta på just deras kroppar. För letar man efter trosor som är runt 8 cm i grenen behöver man knappast leta länge. Det finns gott om sådana också.

Jag tror du har rätt i det.
    De vill ha fina spetstrosor och de är kanske inte mest kända för sin komfort.

Vad är det för fel på gamla hederliga bomullstrosor?
  • Anonym (4)
    Anonym (4) skrev 2020-07-24 19:41:37 följande:
    Jag tror du har rätt i det.
    De vill ha fina spetstrosor och de är kanske inte mest kända för sin komfort.

Vad är det för fel på gamla hederliga bomullstrosor?
    Hur gjorde tjejer med bred mus förr när alla skulle ha string?
  • Anonym (Elin)

Förresten TS, har du aldrig sett en vanlig binda? Och om du har det, har det inte slagit dig att den inte riktigt verkar gjord för dina fyracentimeterstrosor?

• Anonym (4)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:47:12 följande:

Förresten TS, har du aldrig sett en vanlig binda? Och om du har det, har det inte slagit dig att den inte riktigt verkar gjord för dina fyracentimeterstrosor?

Fast ts skrev inte att hennes trosor är fyra centimeter. Och så är det bara den smalaste delen som är så smal, så bindan fäster nog ändå.

Jag använder bara tamponger så då har det ingen som helst betydelse.
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (Elin) skrev 2020-07-24 19:26:36 följande:

Nja. De som kommenterade originalet och tjejen i artikeln hade provat väldigt många sorters trosor. Även provat i affär men sedan hade de åkt in ändå trots att det såg bra ut.
  • Anonym (Jaha?)

Trosor med ben kan ju snarare vara värre om man är bred därnere då allt blir mer ihoppressat.

Det finns uppenbarligen ett behov av detta. Lite tråkigt om de är fast med enbart stora enfärgade tråkiga utan variation. Vet att Therese Lindgren har uppmärksammat problemet tidigare också.

• Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:39:55 följande:

Trosor med ben kan ju snarare vara värre om man är bred därnere då allt blir mer ihoppressat.

Det finns uppenbarligen ett behov av detta. Lite tråkigt om de är fast med enbart stora enfärgade tråkiga utan variation. Vet att Therese Lindgren har uppmärksammat problemet tidigare också.

Vem är Therese Lindgren?
  • Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:35:26 följande:
    Nja. De som kommenterade originalet och tjejen i artikeln hade provat väldigt många sorters trosor. Även provat i affär men sedan hade de åkt in ändå trots att det såg bra ut.
    Får man prova trosor i affären???
Svar på tråden "Snippan får inte plats"