• Anonym (Allvarligt?)

"Snippan får inte plats"

Som rubriken säger, så säger en besviken trosköpande tjej med stort och brett underliv.

Hon säger vidare att trosorna sugs in i fiffin när hon rör sig... för att trosan är för smal i grenen.
    Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Alltså, jag har aldrig i hela mitt liv upplevt detta!
    Har aldrig köpt ett par trosor som varit för smala i grenen.

Källan kommer här:

https://www.femina.se/livsstil/petra-riktar-kritik-mot-foretag-snippan-far-inte-plats/1997949

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-24 16:58
    Glömde ju avslutet!

Har ni andra tjejer/kvinnor samma problem med att trosornas gren är för smal?
    Inte för att jag har mätt mitt underliv men några 8 cm är det då inte på långa vägar...

• Svar på tråden "Snippan får inte plats"
  • Anonym (Trams)
    Anonym (4) skrev 2020-07-25 12:07:19 följande:

Sa jag att jag tycker att det är viktigt att ha en smal gren i trosan?

Nej, det gjorde jag inte.

Det jag sa var att jag inte märkt problemet för att jag har ett smalt underliv. En sk streckfi**a.

Och fördelen jag talade om var att den inte bara är snyggare utan att den också kan ha vilka trosor som helst.

Nyttan av att kunna kissa eller producera/föda barn har man ju såklart (om man har tur, alla är inte välsignade med en fungerande fertilitet) oavsett utseende på underlivet. Funkar ju med fladdermus också.

Ja eftersom du tycker det är en fördel att kunna ha trosor med smal gren så är väl det viktigt för dig. Vari ligger annars fördelen?

Vad som är snyggt är en smaksak och varierar från människa till människa.. Jag föredrar lite mer kvinnlighet tex.

Sen har ju underlivet fler nyttoområden än att kissa eller föda barn, typ sexuell njutning.
  • mari123

Trodde aldrig dagen skulle komma då jag mätte grenen på mina trosor MEN nu är den här. Jag mätte 11 (elva) centimeter. Nä jag är inte vanskapt ) Jag har en favvotrosa från Dollarstore som jag köpt på mig genom åren. Liksom så billig så man skäms (30 kronor) men den sitter som en smäck och jag har väl 30+ par numer. ALLA svarta.

• Anonym (ida)
    mari123 skrev 2020-07-26 05:41:38 följande:

Trodde aldrig dagen skulle komma då jag mätte grenen på mina trosor MEN nu är den här. Jag mätte 11 (elva) centimeter. Nä jag är inte vanskapt ) Jag har en favvotrosa från Dollarstore som jag köpt på mig genom åren. Liksom så billig så man skäms (30 kronor) men den sitter som en smäck och jag har väl 30+ par numer. ALLA svarta.

Härligt att du hittat så bra trosor!! SkrattandeGlad 
    Haha, nån gång är den första för allt.
  • Anonym (4)
    Anonym (Trams) skrev 2020-07-25 15:28:47 följande:
    Ja eftersom du tycker det är en fördel att kunna ha trosor med smal gren så är väl det viktigt för dig. Vari ligger annars fördelen?

Vad som är snyggt är en smaksak och varierar från människa till människa.. Jag föredrar lite mer kvinnlighet tex.

Sen har ju underlivet fler nyttoområden än att kissa eller föda barn, typ sexuell njutning.
    Utveckla gärna vad dum menar med "mer kvinnlighet".
  • Cavill
    Anonym (4) skrev 2020-07-26 11:10:50 följande:
    Utveckla gärna vad dum menar med "mer kvinnlighet".
    Förmodligen det du kallar "fladdermus" och "en massa kött". 
    Som Anonym (trams) skriver, det är en smaksak vad man tycker om underliv. Varför är det viktigt för dig vad vederbörande tycker är kvinnligt?
  • Anonym (4)
    Cavill skrev 2020-07-26 12:10:31 följande:

Förmodligen det du kallar "fladdermus" och "en massa kött". 

Som Anonym (trams) skriver, det är en smaksak vad man tycker om underliv. Varför är det viktigt för dig vad vederbörande tycker är kvinnligt?

Det är inte viktigt egentligen, jag är bara nyfiken.
  • Physalis

Jag har alltid svårt för såna här artiklar. Hon har alltså hittat en modell som inte passar henne. Hon verkar också upprepade gånger köpa trosor som är obekväma, borde hon inte ha lärt sig efter ett par gånger? Klart att kvinnor som har mindre underliv ska kunna köpa en modell där tyget inte hänger och dinglar likväl som hon ska kunna hitta en modell som passar hennes kropp. Det är därför drt finns massor av olika modeller. Man kan ju inte bli sur för att allt inte är måttsytt för ens egen kropp.Tittar man dessutom på bilden där hon mäter så är det ju tydligt 5 cm som mäts upp.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Jaha?)
    Physalis skrev 2020-07-26 22:00:24 följande:

Jag har alltid svårt för såna här artiklar. Hon har alltså hittat en modell som inte passar henne. Hon verkar också upprepade gånger köpa trosor som är obekväma, borde hon inte ha lärt sig efter ett par gånger? Klart att kvinnor som har mindre underliv ska kunna köpa en modell där tyget inte hänger och dinglar likväl som hon ska kunna hitta en modell som passar hennes kropp. Det är därför drt finns massor av olika modeller. Man kan ju inte bli sur för att allt inte är måttsytt för ens egen kropp.Tittar man dessutom på bilden där hon mäter så är det ju tydligt 5 cm som mäts upp.

Hon har provat många modeller. Självklart ska det inte finnas enbart en viss typ av trosa (dvs ofta heltäckande brukar ha större gren) som hon&co kan ha. Det var inte tal om att hon enbart testat en butik eller bara 20 sorter.

Inte för att jag har läst just artikeln(dock originaltråd) men. Ja. Förstår att man bli less om man haft så svårt att hitta rätt.

• Physalis
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-26 22:56:03 följande:

Hon har provat många modeller. Självklart ska det inte finnas enbart en viss typ av trosa (dvs ofta heltäckande brukar ha större gren) som hon&co kan ha. Det var inte tal om att hon enbart testat en butik eller bara 20 sorter.

Inte för att jag har läst just artikeln(dock originaltråd) men. Ja. Förstår att man bli less om man haft så svårt att hitta rätt.

I artikeln står det att hon har "köpt trosa efter trosa" och de är alla obekväma. Det står ingenting om att det är olika modeller men hon väljer uppenbarligen att köpa de modeller som har smal gren trots att det finns alternativ. Det är inte svårt att hitta rätt, även om de modellerna inte är lika tilltalande utseendemässigt för henne. Jag förstår också att man blir besviken när något man vill ha inte fungerar, men det betyder inte att någon har gjort henne orätt eller att butiker är porrskadade eller onda. Det betyder bara att det skapas trosor med olika mått för att passa olika stilar och olika kroppar. Hon får helt enkelt acceptera att även om hon gillar utseendet på just den modellen så passar den inte just hennes kropp och börja titta på andra mer passande modeller. De flesta skulle jag vilja säga har något med sina kroppar som gör det besvärligt och begränsande att köpa vissa slags kläder. Det är inget konstigt och det är ingen rättighet att ha många eller ens några modeller att välja mellan.
    Korrekturläser som en kratta
  • mari800

Detta har hänt dottern min vilket orsakat en del gnäll över åren. Men har inte vart ett jätteproblem utan hon har bytt till ett annat märke eller modell så har det löst sig.

• Anonym (4)
    mari800 skrev 2020-07-27 00:28:31 följande:

Detta har hänt dottern min vilket orsakat en del gnäll över åren. Men har inte vart ett jätteproblem utan hon har bytt till ett annat märke eller modell så har det löst sig.

Vet man med sig att man är lite bred där nere så är det väl enkelt att bara inspektera trosans gren för att förvissa sig om att bredden räcker till?
Svar på tråden "Snippan får inte plats"