• Anonym (Allvarligt?)

"Snippan får inte plats"

Som rubriken säger, så säger en besviken trosköpande tjej med stort och brett underliv.

Hon säger vidare att trosorna sugs in i fiffin när hon rör sig... för att trosan är för smal i grenen.
    Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Alltså, jag har aldrig i hela mitt liv upplevt detta!
    Har aldrig köpt ett par trosor som varit för smala i grenen.

Källan kommer här:

https://www.femina.se/livsstil/petra-riktar-kritik-mot-foretag-snippan-far-inte-plats/1997949

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-24 16:58
    Glömde ju avslutet!

Har ni andra tjejer/kvinnor samma problem med att trosornas gren är för smal?
    Inte för att jag har mätt mitt underliv men några 8 cm är det då inte på långa vägar...

• Svar på tråden "Snippan får inte plats"
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (4) skrev 2020-07-24 20:46:45 följande:
    Får man prova trosor i affären???

Har du aldrig provat underkläder i butik? Ovanpå de som man redan har på sig givetvis.

Therese är en svensk stor youtuber som skrivit flera böcker.

• Anonym (4)
    Anonym (Jaha?) skrev 2020-07-24 20:54:24 följande:

Har du aldrig provat underkläder i butik? Ovanpå de som man redan har på sig givetvis.

Therese är en svensk stor youtuber som skrivit flera böcker.

Nej, det har jag faktiskt inte. Trodde inte att man fick göra det.

Ok, ja jag ser inte på några youtubers. Är inte intresserad av influencers. Ska ta och googla henne, för böckernas skull. (Även om jag knappast tror att en youtubers böcker skulle intressera mig.)

Tack för info!
  • Anonym (Kanske?)

Rent allmänt verkar det som att klädföretagen sakta men säkert minskat ned själva ytan på eller vad man ska kalla det på kläder.. Tycker att ärmar på kläder ibland är smalare nu för tiden än förut. Låga midjor etc. Modet ska va dressat eller vad det kallas.

Är ju en no-brainer att det handlar om att spara in på materialåtgången!

Bra att folk börjar protestera.

• Anonym (J)

Känner igen!! Jag har precis bunkrat trosor på Ica Maxi, efter att jag upptäckte att deras hipsters är normala. Innan dess vet jag inte hur många nya trosor jag fått slänga. Jättekonstiga, smala lch långa i grenen. Jag tror det hör ihop med trenden ?brazilian?, dvs att trosan ska se ut som den skär in i grenen men vara bred som en vanlig trosa. Helt värdelöst mode tycker jag. Förstår inte hur man kan gå omkring med en sån bikiniunderdel och visa halva rumpan.

• Anonym (J)
    Anonym (Kanske?) skrev 2020-07-24 22:40:33 följande:

Rent allmänt verkar det som att klädföretagen sakta men säkert minskat ned själva ytan på eller vad man ska kalla det på kläder.. Tycker att ärmar på kläder ibland är smalare nu för tiden än förut. Låga midjor etc. Modet ska va dressat eller vad det kallas.

Är ju en no-brainer att det handlar om att spara in på materialåtgången!

Bra att folk börjar protestera.

Ja, inte sant! Man kan ju fundera! Jag har korta armar, och har märkt att ärmarna inte är alldeles för långa längre. Och vad är modet med dessa ankellånga byxor som folk ska ha mitt i vintern, gärna med låga strumpor. På sommaren ja, men inte på vintern! Ser inte klokt ut!
  • Anonym (Y)

Har rätt små blygdläppar och generellt inte så puffig där nere men halva musen hänger ändå utanför om jag rör mig för mycket. Speciellt på sådana där "sensuellare" trosor. Typ spets och string.

Nej, hederliga bomullstrosor for the win.

• Anonym (Kanske?)
    Anonym (J) skrev 2020-07-24 22:55:13 följande:

Ja, inte sant! Man kan ju fundera! Jag har korta armar, och har märkt att ärmarna inte är alldeles för långa längre. Och vad är modet med dessa ankellånga byxor som folk ska ha mitt i vintern, gärna med låga strumpor. På sommaren ja, men inte på vintern! Ser inte klokt ut!

Ja man har hittat på att modet ska se ut så..

Just längden på byxbenen har ju alltid växlat med modet, men nu snålar man över allt. Är känslan i alla fall.

För en tillverkare som tillverkar en miljon likadana T-shirtar så blir det ju några kronor i besparing om man gör ärmen sju millimeter och själva tröjan 8mm kortare. Då sparar man några rullar tyg..

Men mest är det väl att modet idag är så ungdomsbetonat. Det hjälper inte alltid att gå upp i storlek, för kläder för vuxna är idag sydda för nittonåriga slankare kroppar..

En annan viktig anledning till att saker inte passar riktigt bra, trots att man går upp en storlek eller två är att man idag inte lägger ned lika stor omsorg på mönster! Det tar tid och tid är pengar.

En skolad skräddare vet att man inte bara kan göra ALLA mått ett visst antal procent större om man ska gå upp en storlek på ett konfektionstillverkat plagg. Nedärvd kunskap om sånt som förts vidare från generation till generation är idag till stor del borta.

Tumregler om hur mycket man måste öka ett visst mått i förhållande till ett annat försvinner lite när en dator gör alla uträkningar, och tillverkningen sedan läggs ut på en fabrik i Bangladesh.

Till slut går människor omkring med kläder som åker upp, sitter lite snett, drar åt nåt håll och är for korta efter en tvätt. Och trosorna åker in mellan läpparna..
  • Anonym (thea)

Äh, typisk gnällfeminist som inte har några riktiga problem. Inget att hänga upp sig på. 

• bullen1984
    Anonym (Allvarligt?) skrev 2020-07-24 16:47:22 följande:

Som rubriken säger, så säger en besviken trosköpande tjej med stort och brett underliv.

Hon säger vidare att trosorna sugs in i fiffin när hon rör sig... för att trosan är för smal i grenen.
    Just denna trosa mätte 4 cm och hon mätte sitt underliv till.. ÅTTA cm. Åtta!

Vilken obehaglig människa du är ts. Varför håna andra kvinnor? Mår du bättre själv av det? Här sitter folk med 8 cm underliv och läser ditt: ÅTTA!!! 

Nä för mig verkar du vara en ytterst ensam varelse.
  • Anonym (Trams)

Vissa trosor görs för porrfilmsidealet med streckfitta.

Har man inte sådan är det dumt att köpa sådana trosor. Det är det enda sättet att påverka: köp inte skiten.

Svar på tråden "Snippan får inte plats"