• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica
    Ölandstoka skrev 2020-10-20 09:15:51 följande:

Nu fick jag en glad gubbe i morse, så FET på måndag :)

Spännande! Lycka till :)
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-20 09:25:54 följande:

Men åhh!! Stort grattis!!! Vad glad jag blir. Vad betyder ET 9/10?

Embryo transfer, färskt tänker jag då FET är fryst embryo transfer
  • Scasm
    minnie768 skrev 2020-10-20 08:58:29 följande:

Tänk att det äntligen är min tur att lägga upp en sån här bild! Ännu väldigt tidigt, ET 9/10 men ingen tvekan att jag faktiskt är gravid! Nu hoppas jag att pyret vill stanna :) vilken lycka efter 2,5 år

Stort grattis!
  • Scasm

Spännande!
  • Lunaymar
    Scasm skrev 2020-10-20 06:13:01 följande:

Absolut!

Idag tror jag dock att en liten stegring skett.

På denna tycker jag inte det syndes någonting så jag la den bredvid den från dagen innan.

Idag insåg jag att ljuset på badrummet var allt för svagt så jag tog denna bild

Och här tycker jag det har blivit starkare så än har jag inte gett upp hoppet. Och det tr ju 2-3 dagar innan stegring sker så det är kanske inte så konstigt?

Helt klart stegring! Vad kul, grattis!! :)
  • Lunaymar
    minnie768 skrev 2020-10-20 08:58:29 följande:

Tänk att det äntligen är min tur att lägga upp en sån här bild! Ännu väldigt tidigt, ET 9/10 men ingen tvekan att jag faktiskt är gravid! Nu hoppas jag att pyret vill stanna :) vilken lycka efter 2,5 år

Woow! Grattis :)
  • Lunaymar

Oh vad spännande!! Något att se fram emot :)
  • Enkeli

Hur ska man kunna hålla sig att inte testa.. jag har testdag 27/10 men har bestämt mig testa på fredag- för vill passera kritiska dagarna för mens först. Är på dag 28 nu och min menscykel brukar vara mellan 27-31..mer åt det håller dock med 28. Men är sjukt nervöst! Känner inte att jag har PMS som jag brukar(har helt hemska symtom sen jag fick barn för 4,5 år sen) så det känns som bästa tecknet som inte beror på Lutinus.. men dessa sista dagar ÄR så tuffa och inte minst att jag fick igår brevet aty inget gått till frysen. Är så oerhört tungt isf om detta inte blir ngt- mycket mer pengar igen, frånvaro från jobbet, längre väntan innan man kan starta osv osv. Ja, ni vet! Behövde bara ?prata av mig? lite

• minnie768
    Enkeli skrev 2020-10-20 09:25:54 följande:
    Men åhh!! Stort grattis!!! Vad glad jag blir. Vad betyder ET 9/10?
    Tack! :) Jag gjorde ägguttag den 7/10, de odlades i 2 dagar och sen återföring den 9/10. "Färskåterföring" kallas det väl egentligen men embryo transfer på eng:)
    Sussna85 skrev 2020-10-20 09:46:18 följande:
    Åh så härligt! Grattis grattis <3 så då är du på dag +12 då efter insättning?
    Tack! <3 Jag ÅF+11 om man räknar återföringsdagen som 0. Tog ett test ÅF+7 också vara för att se så att Ovitrellen var ute ur kroppen och det var den för det testet var negativt :) 

Tack alla andra också :) <3 
  • Pan21
    Sussna85 skrev 2020-10-20 02:15:07 följande:

Kom ihåg nu,att ni har fått köra ICSI direkt va? Isf förstår jag ännu bättre varför besvikelsen är stor.

Så är det,hoppet är de sista som lämnar en. Och det gamla talesättet stämmer nog <3

Ja.. överanalyseringen har varit på maxnivå inatt kan jag säga, är så orolig att jag går runt och mår illa hela tiden. Känner mig helt tom. Det var ju inte såhär det skulle bli..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020