• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-10-31 08:05:46 följande:

Så skönt! Hoppas att det förblev så! :)

Jag tror absolut att du får hög befruktningsgrad med icsi! Så spännande! Då får du uppdatera oss. Önskar dig all lycka till! :)

Tack, ska absolut uppdatera här när jag vet mer. All lycka till även till dig! :)
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-10-30 23:18:04 följande:

Hej! Nu väntar vi bara på att få börja om från början med sprutor och äggplock. Så nu hoppas jag mensen kommer igång snart :) Önskar er alla lycka till och jag är glad att denna grupp finns så man kan stötta och få stöttning från så många.

Håller helt med! Så många fina och stöttande personer. Hoppas din mens kommer snart! :)
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-10-31 08:09:43 följande:

Jag uttryckte mig nog lite klantigt! De kontrollerar inte graviditet alls med varken ul eller blodprover. man får helt enkelt lita på att allt är bra så länge man inte har ont eller blöder. känns som att så många andra får tex lyssna till hjärtljud för att stilla sin oro... jag får veta först 17/11 hur det ser ut. Har inte särskilt många symptom längre, bortsett från att jag kan klämma ut mjölk(?) ur brösten.

Jahaa huuuh tänkte nej va går fel nu haha:) aa nog stressande när man behövt kämpa för att bli gravid man vill ju gärna få bekräftat ganska ofta att allt går bra. Gör ni privat ul i v14 då? Läst att symptomen brukar väl avta runt den tiden så tror de normalt men förstår man blir orolig ändå. Men låter ju ändå som bra sak om du fått mjölk :D
  • Thessan81
    Clemmentina skrev 2020-10-31 10:17:46 följande:

Håller helt med! Så många fina och stöttande personer. Hoppas din mens kommer snart! :)

Hej ja idag kom den så imorgon börjar jag med Gonal F. Ja verkligen stöttande grupp
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-10-31 11:44:52 följande:

Hej ja idag kom den så imorgon börjar jag med Gonal F. Ja verkligen stöttande grupp

Spännande! :) Vad kör du för doser? Hur känns det att snart vara igång igen?
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-10-31 08:11:47 följande:

Tack! man blir ju nästan religiös när man förstår att det fungerat.

det gick superbra! Mamma fyllde år och det var såklart den bästa presenten. :)

Ååh, så spännande! Hoppas att detta funkar fint. Har du mått dåligt av tidigare mediciner?

Vilken fin present hon fick <3

Nä,jag har egentligen mått prima under alla 3 behandlingar,det är bara efter ÄP jag har haft lite mer ont och varit ganska svullen om magen...
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-31 10:15:50 följande:

Tack för informationen! Det ska jag ha med mig om det visar sig att många var omogna denna gång. Konstigt att inte mensen kommer igång. Förstår att du tog ett gravtest. Det kan såklart ha varit för tidigt och du tror att det var en nidblödning. Men om det inte var så hoppas jag mensen kommer snart! :)

Ja vi får hoppas icsi gör susen för oss båda!

Jaaa det är lite märkligt,jg har haft så här förut att jag har börjat blöda lite smått på cd 23,men då har det hållit på ända tills riktiga mensen ska börja. Jajja,det är bara att vänta...

Har du hört nått om dina ägg? <3
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-10-30 23:18:04 följande:

Hej! Nu väntar vi bara på att få börja om från början med sprutor och äggplock. Så nu hoppas jag mensen kommer igång snart :) Önskar er alla lycka till och jag är glad att denna grupp finns så man kan stötta och få stöttning från så många.

Läste att du börjar med sprutorna imorgon,vad roligt att vara igång igen! Önskar dig lycka till,och håller med,ni är alla så fina härinne <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-31 16:02:16 följande:

Jaaa det är lite märkligt,jg har haft så här förut att jag har börjat blöda lite smått på cd 23,men då har det hållit på ända tills riktiga mensen ska börja. Jajja,det är bara att vänta...

Har du hört nått om dina ägg? <3

Vad knepigt! När är bim?

Inte hört något från kliniken så det verkar bli återföring imorgon.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-31 18:05:01 följande:

Vad knepigt! När är bim?

Inte hört något från kliniken så det verkar bli återföring imorgon.

Ja...de är så frustrerande när kroppen är i olag,nog för att det är förståeligt efter dessa behandlingar...Jag trodde bim skulle vara nu på måndag,men räknat fel tydligen. Så bim är på onsdag den 4.11 :)

Åh så spännande! Då får jag önska lycka till igen och så håller jag mina tummar att du får tillbaka en liten vinnare:) <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020