• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-01 17:22:16 följande:

Vad härligt! :) Synd att icsi inte gav fler befruktade men det spelar ju ingen roll om det är guldägget du fick nu. Låter som att du är positiv, det är toppen. Hoppas att du får en fantastisk ruvtid nu.

Det är bra med mig, mår lite konstigt och vill så gärna läsa in saker i det men jag har ätit konstant i helgen så det är nog snarare därför :P Har haft det jättebra hittills, nästa vecka kommer nervositeten att komma med buller och bång dock, tror att det var motsvarande fredag nästa vecka som jag fick spottings vid min förra misslyckade fet, så det kommer läskiga tider i slutet av nästa vecka.

Vi ska till mina föräldrar nästa söndag och jag har lite panik inför att ha mens på farsdag. Längtar så efter att den dagen ska handla om min man.

Nu blev det mycket babbel, det jag ville säga var ju egentligen bara grattis till ruvningen :) Är ju en del tankar i såna här tider dock ;)

Hur brukar dina ruvningar vara, får du mycket känningar?

Här får jag oxå mycket känningar,först av Ovitrellen,spända,knöliga och ömmade bröst,håller i sig några dagar efter ÄP. Sen slår alltid Lutinusens härliga effekter in,haha. Där man ena dagen tror att man är gravid för att det molar och drar i äggstockar och livmoder,för att nästa dag vara helt säker att det nog bara är biverkningar av progesteronet...Låter fint att din ruvning hittills har varit harmonisk,låter som det iallafall:)

Hoppas så att ni får fira farsdag med en glädjande nyhet och inte den,ursäkta,förbannade mensen. Kramar!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-01 18:34:31 följande:

Hehe, sant! Jag har gjort både och. Vi får se hur det går den här gången.

Beundrar er starkt som kan hålla er,hehe :D
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-11-01 15:37:42 följande:

Håller tummarna för det hur många försöka hade ni gjort?

Hej. Vi går in på omgång 2 nu. Men i omgång 1 gjorde vi insättning 2 gånger 1 färskt och ett blastocyst från frysen
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-01 18:46:28 följande:

Precis, jag tror på guldägg. ;) Hade en bra känsla när jag var där. Allt var lugnt, fint och jag gillade både läkare och embryologen. Så skönt att göra återföring på en söndag när det inte var en passa andra patienter där.

Håller med! Det blir väldigt mycket tankar. Babbla gärna på! Tycker det är skönt att höra att andra har ungefär samma funderingar som jag. Det är så himla svårt det där med tecken och vad som beror på vad. Hoppas verkligen att du känner dig konstig på grund av att det är något litet som växer i din livmoder. Håller tummarna för att du slipper spottings och att det blir en fin farsdag! :) Nästa år hoppas vi att det är din man som blir firad.

Jag brukar helt klart ha mer känningar när jag tar Lutinus än när jag inte gör det. Just nu känner jag nog av både Ovitrelle och Lutinus. Ömma bröst (som kom innan äggplocket) och en mage som känns hela tiden. Då är det liksom svårt att koppla bort allt! ;) Vi får se hur den här veckan blir!

Härligt att få prata av sig! :)

Ömma bröst har jag ofta, även vid helt vanlig ägglossning, men den gången jag blev gravid så blev brösten gradvis mer och mer ömma från ca ruvdag 9. Så nu klämmer jag på brösten i tid och otid för att se om det händer något. Blir öm av allt klämmande i stället haha.

Mår lite illa också men det är helt klart nervositet, det är standard i slutet på ruvningen för mig.

Hur har du det? :)
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 08:35:45 följande:

Härligt att få prata av sig! :)

Ömma bröst har jag ofta, även vid helt vanlig ägglossning, men den gången jag blev gravid så blev brösten gradvis mer och mer ömma från ca ruvdag 9. Så nu klämmer jag på brösten i tid och otid för att se om det händer något. Blir öm av allt klämmande i stället haha.

Mår lite illa också men det är helt klart nervositet, det är standard i slutet på ruvningen för mig.

Hur har du det? :)

Haha, hög igenkänningsfaktor på brösten. Har gjort exakt samma sak och fått ömma bröst av det. ;) Den gången jag blev gravid tror jag faktiskt brösten började ömma först efter plusset.

Man kan ju må illa av så många anledningar. Jag mår illa nu. Mer magont och illamående kom efter jag började med Lutinus så i mitt fall beror det på det. Har du testat Crinone? Undrar om jag skulle få mindre biverkningar av det.
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-11-02 09:37:25 följande:

Haha, hög igenkänningsfaktor på brösten. Har gjort exakt samma sak och fått ömma bröst av det. ;) Den gången jag blev gravid tror jag faktiskt brösten började ömma först efter plusset.

Man kan ju må illa av så många anledningar. Jag mår illa nu. Mer magont och illamående kom efter jag började med Lutinus så i mitt fall beror det på det. Har du testat Crinone? Undrar om jag skulle få mindre biverkningar av det.

Har bara haft lutinus. Men det skulle ju vara intressant att få testa något annat. Undra varför lutinus är så standard.
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-01 19:30:43 följande:

Här får jag oxå mycket känningar,först av Ovitrellen,spända,knöliga och ömmade bröst,håller i sig några dagar efter ÄP. Sen slår alltid Lutinusens härliga effekter in,haha. Där man ena dagen tror att man är gravid för att det molar och drar i äggstockar och livmoder,för att nästa dag vara helt säker att det nog bara är biverkningar av progesteronet...Låter fint att din ruvning hittills har varit harmonisk,låter som det iallafall:)

Hoppas så att ni får fira farsdag med en glädjande nyhet och inte den,ursäkta,förbannade mensen. Kramar!

Nu är dock veckan här som innebär spottings om det inte gick vägen. Inte så harmonisk längre med andra ord haha. Men men, det är bara att sitta i båten och hoppas.

Hur är det med dig, visst väntar du på att få prova något helt nytt? Vet du när ungefär mensen borde komma? Hoppas att det är just den behandlingen som är perfekt för er :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 10:32:43 följande:
    Nu är dock veckan här som innebär spottings om det inte gick vägen. Inte så harmonisk längre med andra ord haha. Men men, det är bara att sitta i båten och hoppas.

Hur är det med dig, visst väntar du på att få prova något helt nytt? Vet du när ungefär mensen borde komma? Hoppas att det är just den behandlingen som är perfekt för er :)
    Ja fy, då förstår jag att harmoni börjar avta...men hoppas att de inte dyker upp!

Ja jag fick ju upp hoppet att få börja med sprutorna tidigare när jag börja blöda lite förra veckan redan, egentligen alltför tidigt i cykeln för mens då nog,men icke,det höll konstigt nog bara i sig en dag.
    Men imorse vaknade jag med mensvärk igen och idag har jag småblödit lite.
    Hoppas den kommer igång ordenligt innan kvällen så jag får räkna det som blödningsdag 1 och ta Elonva sprutan imorgon bittiGlad

För jo, denna behandling är på ny klinik och nytt upplägg,så jag har väntat så för att få komma igång igen. Och tackHjärta Jag önskar och hoppas jag med att vi har kommit fram till rätt metod för oss.
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-02 10:00:31 följande:
    Har bara haft lutinus. Men det skulle ju vara intressant att få testa något annat. Undra varför lutinus är så standard.
    De där undrar jag oxå,när det verkar finnas bättre alternativ på marknaden, men nu sist när jag var på ÄP,när hela gynstolen var full med Lutinus typ... så skrev läkaren ut Lugesteron 200mg*3 åt mig ist. Mycket bättre med mindre kladd! Och mycket vänligare att föra uppGlad

Den nya läkaren har skrivit ut progesteronet Cyclogest 400mg*2. Får se hur dom är sen.
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-02 11:41:01 följande:

Ja fy, då förstår jag att harmoni börjar avta...men hoppas att de inte dyker upp!

Ja jag fick ju upp hoppet att få börja med sprutorna tidigare när jag börja blöda lite förra veckan redan, egentligen alltför tidigt i cykeln för mens då nog,men icke,det höll konstigt nog bara i sig en dag.

Men imorse vaknade jag med mensvärk igen och idag har jag småblödit lite.

Hoppas den kommer igång ordenligt innan kvällen så jag får räkna det som blödningsdag 1 och ta Elonva sprutan imorgon bitti

För jo, denna behandling är på ny klinik och nytt upplägg,så jag har väntat så för att få komma igång igen. Och tack Jag önskar och hoppas jag med att vi har kommit fram till rätt metod för oss.

Åh vad kul, hoppas att du får börja snart. Vad spännande att få prova något helt nytt, ska bli så kul att höra hur det går! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020