• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-09 15:23:09 följande:

Hej,

ny här och hoppar in i denna grupp då jag har skummat igenom lite vad ni går/gått igenom.

Vi är själva i det stadiet där 4st inseminationer inte har fungerat och provar nu ivf.

Första ivf och första insättning. Äggplock gick bra, vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss rent antalsmässigt.. Vi fick 1st blastocyst som klarar sig till frysen. Och just nu ruvar jag på en 3 dagars gammal embryo. Insättning gjordes i torsdags.

Jag tror många känner igen historien mer eller mindre.

Jag tar dagligen lutinus 3st/dag. Misstänker också att ovitrelle håller på att försvinna ur kroppen då mina bröst inte är spända och megaömma. Dock är de fortfarande lite ömma på sidan.

Söker som många här, tecken och hopp.

Men en lustig fråga till er som har tagit eller tar Lutinus, har ni blivit gasiga i magen av dem? haha

Välkommen hit! :) Spännande med första omgången. 4-5 dagar efter återföringen minskade även min känningar av Ovitrelle och äggplock. Jag har inte blivit gasig i magen av dem men däremot lite åt det förstoppade hållet. Så att magen påverkas är nog rätt vanligt!
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-09 14:58:12 följande:

Så härligt att höra! Ja det är lättare sagt än gjort verkligen:) men försök njuta och tänk positiva tankar att den lilla blastisen gottar in sig där ordentligt nu <3

Ja det får vi verkligen hoppas :)
  • Enkeli
    Filly skrev 2020-11-09 15:23:09 följande:

Hej,

ny här och hoppar in i denna grupp då jag har skummat igenom lite vad ni går/gått igenom.

Vi är själva i det stadiet där 4st inseminationer inte har fungerat och provar nu ivf.

Första ivf och första insättning. Äggplock gick bra, vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss rent antalsmässigt.. Vi fick 1st blastocyst som klarar sig till frysen. Och just nu ruvar jag på en 3 dagars gammal embryo. Insättning gjordes i torsdags.

Jag tror många känner igen historien mer eller mindre.

Jag tar dagligen lutinus 3st/dag. Misstänker också att ovitrelle håller på att försvinna ur kroppen då mina bröst inte är spända och megaömma. Dock är de fortfarande lite ömma på sidan.

Söker som många här, tecken och hopp.

Men en lustig fråga till er som har tagit eller tar Lutinus, har ni blivit gasiga i magen av dem? haha

Hej, ja- jag blev gasig av lutinus. Så ja absolut!
  • Sussna85

Imorgon är första UL för mig efter sprutstart i torsdags, skulle börja med Fyremadel ikväll och spruta nästan tacksamt in den i magen,haha, låter sjukt...
    Men dessa dagar efter jag tog Elonvasprutan har varit mentalt tuffa. Jag litar inte på att en enda spruta ska hålla i 7 dagar,är ju van att spruta dagligen.
    Jag ser framför mig ett tomt ultraljud imorgon utan en enda blåsa...har kännt nada under dessa dagar.
    Fy om detta försök skulle måsta avbrytas pga av för få blåsorGråter

• Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-09 19:43:19 följande:

Imorgon är första UL för mig efter sprutstart i torsdags, skulle börja med Fyremadel ikväll och spruta nästan tacksamt in den i magen,haha, låter sjukt...

Men dessa dagar efter jag tog Elonvasprutan har varit mentalt tuffa. Jag litar inte på att en enda spruta ska hålla i 7 dagar,är ju van att spruta dagligen.

Jag ser framför mig ett tomt ultraljud imorgon utan en enda blåsa...har kännt nada under dessa dagar.

Fy om detta försök skulle måsta avbrytas pga av för få blåsor

Håller tummarna att de bättre nu med äggen :) ska också isåfall fråga om den sprutan har möte på torsdag med Sahlgrenska.
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-09 19:43:19 följande:

Fy om detta försök skulle måsta avbrytas pga av för få blåsor

Förstår att det känns jobbigt och att du är orolig men vi får helt enkelt lita på läkare och att de kan sin grej (även om jag är så dålig på det och ifrågasätter allting haha). Jag håller tummarna för dig, det kommer säkert att se fint ut imorgon :)
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-09 11:11:00 följande:

Jag brukar också ha snabbt fast smiley istället..aldrig haft så här länge blinkande, därför undrar jag lite.

Jag mår bra annars- vi kör igång vid nästa mens igen.. hoppas på mens snart ju såklart! Kroppen mår bra, mår rätt bra faktiskt! Känner mig redo och längtan efter bebis sååå stor! Grannar har fått bebis och andra i min närhet också- det gör så ont och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det..

Jag vet hur det känns.. det gör ont i hjärtat när jag hör att vänner/familjemedlemmar i min närhet blir gravida. Inte för att jag inte är glad för deras skull, mer för att jag blir påmind om vad jag inte har själv. Men jag tänker att vi inte är ensamma om att känna så. Och förhoppningsvis kommer vi kunna hålla om våra egna bebisar snart också. <3
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-11-09 20:44:49 följande:

Jag vet hur det känns.. det gör ont i hjärtat när jag hör att vänner/familjemedlemmar i min närhet blir gravida. Inte för att jag inte är glad för deras skull, mer för att jag blir påmind om vad jag inte har själv. Men jag tänker att vi inte är ensamma om att känna så. Och förhoppningsvis kommer vi kunna hålla om våra egna bebisar snart också. <3

Exakt så! Är så klart jätteglad för de samtidigt som det gör ont! Nu så- testade jag igen med ägglossningsstestet och det blev en tom ring dvs troligtvis ingen ägglossning denna månad? Fick alltså med clearblue advanced test första gången blinkande smiley i fredags, och fram till ff idag vid lunch fick jag det och nu ikväll så blev det en tom ring.. hoppa jag får blödning sen iaf. Nu nedräkning till nästa mens.. och nytt ivf!
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-11-09 19:59:45 följande:
    Håller tummarna att de bättre nu med äggen :) ska också isåfall fråga om den sprutan har möte på torsdag med Sahlgrenska.
    Tack så mycket!{#emotions_dlg.flower}  Får säga sen om den funka på mig då Glad
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-11-09 20:41:28 följande:
    Förstår att det känns jobbigt och att du är orolig men vi får helt enkelt lita på läkare och att de kan sin grej (även om jag är så dålig på det och ifrågasätter allting haha). Jag håller tummarna för dig, det kommer säkert att se fint ut imorgon :)
    Hehe,jamen lite ska man nog våga ifrågasätta. Jag har ju otroligt svårt att lita på vad läkarna säger åt mig att göra. Fast de är ju de som kan sin sak,men men,har ett alltför stort kontrollbehov för mitt eget bästa,haha Skrattande Och tack! HjärtaJag hoppas så på det jag med.
    Var är du i cykeln nu? Börjar det närma sig för nästa FET?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020