• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-09 07:23:06 följande:

Kan ni hjälpa mig.. vissa av er minns kanske att jag hade en ?kemisk graviditet? sist och nu skulle jag ha min ägglossning typ men digitala ägglossningsstickor bara blinkar smiley sedan i fredags.. (innan det tom ring) dvs får ingen fast smiley ännu iaf.. kan det bara så att ägget inte lossnar denna gång? Eller kan det ändå lossna senare? Vad betyder detta för min cykellängd isf? Tänker nästa mens.. får man ändå en blödning och kan börja ivf?

Hej!

Men det testet kan detektera LH typ 5 dagar innan toppen (tror jag det står på förpackningen), vilket betyder att du fortfarande har en stegring och kanske har som mest LH imorgon? Har du jämfört dina stickor efter att ha matat ut dem?
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-09 07:23:06 följande:

Kan ni hjälpa mig.. vissa av er minns kanske att jag hade en ?kemisk graviditet? sist och nu skulle jag ha min ägglossning typ men digitala ägglossningsstickor bara blinkar smiley sedan i fredags.. (innan det tom ring) dvs får ingen fast smiley ännu iaf.. kan det bara så att ägget inte lossnar denna gång? Eller kan det ändå lossna senare? Vad betyder detta för min cykellängd isf? Tänker nästa mens.. får man ändå en blödning och kan börja ivf?

Har aldrig prövat dessa digitala äl stickor,så där kan jag tyvärr inte hjälpa. Men mens ska du få ändå fast ägget nu inte skulle släppa. För man blöder ändå ut hinnan som har förberett sig för ett ägg,men mensen kan kanske komma lite senare,vara lite annorlunda kanske. Men den ska komma ändå :) Men hoppas ändå du får glad gubbe inom kort!
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-08 20:04:29 följande:

Ja vi får hoppas att allt ser bra ut imorgon :) kommer nog inte sova många timmar inatt haha.

Lycka till idag nu,och hoppas du har fått nån timmes sömn iallafall,jag håller tummarna för att ni nu har fina blastisar både till dig och frys! :)
  • fluffan84

Hej allihopa!
    Hoppar in här då vi snart ska påbörja vår egen IVF resa i slutet av november på IVF-kliniken Gynhälsan Fertilitetsklinik i Uppsala. Är det möjligtvis någon som har gått där eller också går där? Skulle gärna vilja veta om det isf! Glad

Jag är 36 år, har låg äggreserv - bara 0,3 och har precis provat letrozol men det fungerade inte, åt tidigare pergotime och blev då gravid med vår dotter som föddes för 5 år sedan (men den medicinen säljs inte längre). Så nu längtar vi efter ett syskon till dottern efter att jag också fick MF förra sommaren.

• Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-11-09 07:48:01 följande:

Hej!

Men det testet kan detektera LH typ 5 dagar innan toppen (tror jag det står på förpackningen), vilket betyder att du fortfarande har en stegring och kanske har som mest LH imorgon? Har du jämfört dina stickor efter att ha matat ut dem?

Hej, kul att höra från dig! Hur går det för dig nu Lunaymar?

Nej- har faktiskt inte jämfört. Ska göra det! Har beställt hemleverans av mer stickor ikväll- billigare än apoteket. Hade ju ändå tänkt testa naturligt en gång till, bara för att..
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-09 10:29:32 följande:

Hej, kul att höra från dig! Hur går det för dig nu Lunaymar?

Nej- har faktiskt inte jämfört. Ska göra det! Har beställt hemleverans av mer stickor ikväll- billigare än apoteket. Hade ju ändå tänkt testa naturligt en gång till, bara för att..

Jamen gör det, jämför och se hur det ser ut. Jag brukar också använda dessa clearblue test men för mig blinkar det max en dag per månad och sedan får jag en fast gubbe haha. Men jag brukar ta bilder från dag till dag för att jmf och se om det blir starkare. Kanske lika bra att köra på billigare stickor ändå.

Vårt förra och första IVF misslyckades och det har varit tufft både psykiskt och fysiskt faktiskt. Håller på att få min andra mens (på tok för tidigt) efter behandlingen och hela månaden har jag haft spottings. Tror inte att min kropp har tyckt om alla hormoner. Så jag vet inte ens om det är värt att göra en FET nästa månad om min kropp inte är helt på topp. Och vi har bara en fryst blastocyst och jag vill verkligen inte slösa på den.

Hur mår du? När ska köra igång igen? Hur mår din kropp?
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-11-09 11:01:17 följande:

Jamen gör det, jämför och se hur det ser ut. Jag brukar också använda dessa clearblue test men för mig blinkar det max en dag per månad och sedan får jag en fast gubbe haha. Men jag brukar ta bilder från dag till dag för att jmf och se om det blir starkare. Kanske lika bra att köra på billigare stickor ändå.

Vårt förra och första IVF misslyckades och det har varit tufft både psykiskt och fysiskt faktiskt. Håller på att få min andra mens (på tok för tidigt) efter behandlingen och hela månaden har jag haft spottings. Tror inte att min kropp har tyckt om alla hormoner. Så jag vet inte ens om det är värt att göra en FET nästa månad om min kropp inte är helt på topp. Och vi har bara en fryst blastocyst och jag vill verkligen inte slösa på den.

Hur mår du? När ska köra igång igen? Hur mår din kropp?

Jag brukar också ha snabbt fast smiley istället..aldrig haft så här länge blinkande, därför undrar jag lite.

Jag mår bra annars- vi kör igång vid nästa mens igen.. hoppas på mens snart ju såklart! Kroppen mår bra, mår rätt bra faktiskt! Känner mig redo och längtan efter bebis sååå stor! Grannar har fått bebis och andra i min närhet också- det gör så ont och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det..
  • Amandaida
    Sussna85 skrev 2020-11-09 08:32:56 följande:

Lycka till idag nu,och hoppas du har fått nån timmes sömn iallafall,jag håller tummarna för att ni nu har fina blastisar både till dig och frys! :)

Tack!! :)

Det har gått jättebra idag tack och lov. Fick tillbaka en jättefin blastocyst :) Hoppas det blir någon till frysen också. Ska försöka slappna av nu och inte tänka så mycket, men det är väl lättare sagt än gjort haha.
  • Sussna85
    Amandaida skrev 2020-11-09 14:53:31 följande:

Tack!! :)

Det har gått jättebra idag tack och lov. Fick tillbaka en jättefin blastocyst :) Hoppas det blir någon till frysen också. Ska försöka slappna av nu och inte tänka så mycket, men det är väl lättare sagt än gjort haha.

Så härligt att höra! Ja det är lättare sagt än gjort verkligen:) men försök njuta och tänk positiva tankar att den lilla blastisen gottar in sig där ordentligt nu <3
  • Filly

Hej,
    ny här och hoppar in i denna grupp då jag har skummat igenom lite vad ni går/gått igenom.
    Vi är själva i det stadiet där 4st inseminationer inte har fungerat och provar nu ivf.
    Första ivf och första insättning. Äggplock gick bra, vi visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss rent antalsmässigt.. Vi fick 1st blastocyst som klarar sig till frysen. Och just nu ruvar jag på en 3 dagars gammal embryo. Insättning gjordes i torsdags.
    Jag tror många känner igen historien mer eller mindre.

Jag tar dagligen lutinus 3st/dag. Misstänker också att ovitrelle håller på att försvinna ur kroppen då mina bröst inte är spända och megaömma. Dock är de fortfarande lite ömma på sidan.

Söker som många här, tecken och hopp.

Men en lustig fråga till er som har tagit eller tar Lutinus, har ni blivit gasiga i magen av dem? haha

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020