• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-13 05:13:01 följande:

Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????

Hehe. Här steg vi upp kl 2 inatt för att ta båten till Finland :D Har just hittat till nya kliniken och sitter nu och väntar på sköterskan. Lycka till du med<3
  • Onemore2018

Nu är jag ombytt och klar. 08.30 ska jag få infart, lugnande och smärtlindring. Vi är först ut kl 09:00. Jag är så rädd och förväntansfull. I morgon ringer de och berättar om det lyckats eller inte. Vi fick fråga om 2 ägg tillbaka ifall att....

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-13 07:57:40 följande:

Hehe. Här steg vi upp kl 2 inatt för att ta båten till Finland :D Har just hittat till nya kliniken och sitter nu och väntar på sköterskan. Lycka till du med<3

Onemore2018 skrev 2020-11-13 08:10:33 följande:

Nu är jag ombytt och klar. 08.30 ska jag få infart, lugnande och smärtlindring. Vi är först ut kl 09:00. Jag är så rädd och förväntansfull. I morgon ringer de och berättar om det lyckats eller inte. Vi fick fråga om 2 ägg tillbaka ifall att....

Lycka till båda två och övriga i tråden som har äggplock idag. <3
  • Sussna85

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

• Thessan81

Nu e de dax att plocka ägg :) hade få äggblåsor denna gång så får se hur många dom får ut..

• Thessan81

Nu e de dax att plocka ägg :) hade få äggblåsor denna gång så får se hur många dom får ut..

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Vad tråkigt att höra! :( Hoppas ändå på det ägget.
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-11-13 09:08:21 följande:

Håller tummarna!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-11-13 09:54:26 följande:

Vad tråkigt att höra! :( Hoppas ändå på det ägget.

Jo,men på samma gång har jag bearbetat klart och ÄD känns inte som nån "big deal" på de sättet. Det är som känns frustrerande är att det kan ta tid innan vi är igång med det,och att det kommer att kosta över 8000? för ett försök.

Men tack <3 jag lägger ett försiktigt hopp till vårt lilla ägg och hoppas lite att vi kommer vara en av de där solskenshistorierna man läser om. Vi får se om :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020