• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-12 13:44:12 följande:

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.

Åhh vilka jobbiga nyheter!! Förstår det måste vara jättetufft.. men ännu så har du ägg iaf så vi hoppas nu det går bra!!

Stor kram fina du
  • Clemmentina

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.

Åh vad tråkigt! Lider med dig. Men det är inte på något sätt kört även om amh sjunker. Vi hoppas på att du snart ruvar på ett guldägg. <3
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-11-12 12:09:49 följande:

Jag tittar in här ibland för att se hur det går för dig, vi följdes ju åt förra året i min tråd. Så glad för din skull att du är gravid!! Håller alla tummar och tår att det går hela vägen nu <3 stort grattis!!

Vad fint, tack så mycket! :)
  • Ölandstoka

Stackars, det har varit många motgångar på kort tid. Hoppas att plocket går toppen och att det vill gå vägen!

Det är så många som har plock i morgon, ett stort lycka till till er allihop :)
  • Lunaymar

Förstår att du är ledsen och känner dig stressad. Men du får helt enkelt tänka att du gör så mycket du bara kan för att få detta att fungera och att du inte kan göra så mycket mer. Jag har också läst om kvinnor som har ett amh på 0,2 och lyckas ändå. Så det behöver inte vara kört på något år till. Kramar! <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-12 14:44:42 följande:
    Åhh vilka jobbiga nyheter!! Förstår det måste vara jättetufft.. men ännu så har du ägg iaf så vi hoppas nu det går bra!!

Stor kram fina du
    Clemmentina skrev 2020-11-12 15:32:42 följande:
    Åh vad tråkigt! Lider med dig. Men det är inte på något sätt kört även om amh sjunker. Vi hoppas på att du snart ruvar på ett guldägg. <3
    Ölandstoka skrev 2020-11-12 16:36:01 följande:
    Stackars, det har varit många motgångar på kort tid. Hoppas att plocket går toppen och att det vill gå vägen!

Det är så många som har plock i morgon, ett stort lycka till till er allihop :)
    Lunaymar skrev 2020-11-12 17:56:00 följande:
    Förstår att du är ledsen och känner dig stressad. Men du får helt enkelt tänka att du gör så mycket du bara kan för att få detta att fungera och att du inte kan göra så mycket mer. Jag har också läst om kvinnor som har ett amh på 0,2 och lyckas ändå. Så det behöver inte vara kört på något år till. Kramar! <3
    Tack hörrni alla,ni är bästHjärta 

• Onemore2018

Så nervös inför i morgon. Inte alla många timmar kvar. Hoppas hoppas att man kan få någon sömn i natt. 07.45 ska vi vara inne. Heja ni alla andra??

• Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-12 20:33:14 följande:

Så nervös inför i morgon. Inte alla många timmar kvar. Hoppas hoppas att man kan få någon sömn i natt. 07.45 ska vi vara inne. Heja ni alla andra??

Jag har gått från nervös till...blank i sinnet. Det är min försvarsmekanism,om det visar sig att vi inte har dugliga ägg att plocka så har jag inte fått upp förhoppningarna iallafall.

Men jag önskar och hoppas att alla går från ÄP imorgon nöjda och glada Hjärta
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-12 20:41:28 följande:

Jag har gått från nervös till...blank i sinnet. Det är min försvarsmekanism,om det visar sig att vi inte har dugliga ägg att plocka så har jag inte fått upp förhoppningarna iallafall.

Men jag önskar och hoppas att alla går från ÄP imorgon nöjda och glada

Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????
  • GlitterLina
    Onemore2018 skrev 2020-11-13 05:13:01 följande:

Vaken sen 04:45. Tror sambon är mer nervös än jag. Han vaknade strax efter 04. Lycka till idag och alla andra ????

Lycka till :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020