• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Kovcci
    Sussna85 skrev 2020-11-16 19:23:49 följande:

Åh spännande att läsa! Vad var det för tabletter din sambo fick? Jag ska ta upp detta med läkaren imorgon, jag har bestämt att ett DNA test på sambons spermier måste göras iallafall.

Vad hjälper det om vi går vidare till ÄD med ett fint donationsägg och så sätter de in sambons spermier som ändå gör att ägget fragmenteras efter odling iallfall...

Läste att du hade fått lite spottings. Man kan bli väldigt skör i slemhinnorna av progesteronet,använder du Lutinus? Så länge det inte är mycket färskt blod och värk så behöver det inte betyda nått

De är ju så sträva och stora så jag fick nästan sår av att bara föra in dom där tabletterna...

Tabletter heter Fertil man plus, co-enzim Q10 och Vitamin E som min man fick ta, men sen fick jag också tabletter som heter ovunorm och vitamin D.

Jag tar tabletter från Turkiet, det står bara progesteron på dom. Men jag hoppas verkligen att du har rätt och att det inte är kört än. Vi har kämpat i 6 år och denna gången kändes de som att de kanske kunde funka. (fram tills jag såg bruna flytningarna) :(

Har du funderat på att göra ivf utomlands?
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2020-11-16 19:12:32 följande:

Åhh grattis <3

Ja skulle som flera andra skrev strunta i att testa mer alls och bara njuta fram till UL. Vet de svårt jag blev ju själv stressad när ja läste om andra som testa men de kan lura en även om det ökat tyvärr, så blev det ju för mig så jag kommer inte testa mer nästa gång.

Tack snälla! Du har så rätt i allt du skriver. Det som händer händer och det går ju inte att påverka nu. Lika bra att njuta nu!
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2020-11-16 18:05:06 följande:

Hej alla,

Följt den här tråden mycket, men inte skrivit än. Men nu... har jag äntligen börjat med sprutorna för IVF nr 3, fjärde dagen i dag. Så tänkte det blir roligt att skriva lite själv också! Detta verkar ju vara en sympatisk tråd.

Jag har alltså 2 st IVF bakom mig i våras, varav den sista resulterade i en graviditet, vilket tyvärr fick avbrytas i vecka 17 pga en allvarlig fosteravvikelse. Nu har kroppen återhämtat sig och jag har även bytt klinik.

Vårt problem är att vi får väldigt få befruktade ägg. Men vi har ändå tänkt köra IVF fram till nästa sommar, innan vi ger upp mina ägg. Har fyllt 41 år i somras.

Åh välkommen hit! Det är verkligen en sympatisk tråd. Så fruktansvärt att behöva avbryta och så sent. Skönt att kroppen återhämtat sig och att ni är igång igen. Håller tummarna!
  • Amandaida
    Kovcci skrev 2020-11-16 19:10:04 följande:

Är på RD7 och idag märkte jag att jag hade fått lite bruna fläckar på trosskyddet. Känns som att det är kört :(

Är det någon annan som kanske har fått det?

Jag är på RD 8 och jag har också haft lite bruna fläckar. Tror också det är progesteron tabletterna. Min läkare sa att det var vanligt att man kunde få lite blödningar och att dem då endast är ytliga. Alltså att dem inte kommer från själva livmodern utan troligtvis från livmodertappen eller slemhinnorna, så jag hoppas det är lugnt. Jag har inte oroat mig särskilt mycket för det :) när har du testdag?
  • Onemore2018
    Sussna85 skrev 2020-11-16 19:27:25 följande:

Hejja er som börjar ruva nu! Nu håller jag tummarna för er

Tack<3
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-11-16 19:27:25 följande:

Hejja er som börjar ruva nu! Nu håller jag tummarna för er

Tack :)
  • Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-16 21:35:13 följande:

Jag är på RD 8 och jag har också haft lite bruna fläckar. Tror också det är progesteron tabletterna. Min läkare sa att det var vanligt att man kunde få lite blödningar och att dem då endast är ytliga. Alltså att dem inte kommer från själva livmodern utan troligtvis från livmodertappen eller slemhinnorna, så jag hoppas det är lugnt. Jag har inte oroat mig särskilt mycket för det :) när har du testdag?

Åh jag hoppas verkligen att du har rätt <3

Har testdag på lördag :) själv då?
  • Enkeli

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

• GlitterLina

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

• Sussna85

Upptate från mitt lilla ägg,haha.

Tydligen var det i ett mellanskede,där det antingen utvecklas vidare eller inte. Så de odlar på tills imorgon...Vi kommer annars få påbörja ett sista försök på denna blödning som kommer nu. Kommer att äta nått som heter Klomifen (Tydligen lite liknande som Letrozol )och ta Menopur varannan dag vid detta femte och absolut sista försök.

Vi far antagligen till Åbo på torsdag hur det än utvecklas för ägget för att göra DNA fragmenteringen på sambons simmare och hämta ut Klomifen medicinen till mig,gick inte att få utskrivet från apotek tydligen..

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020