• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Amandaida
    Kovcci skrev 2020-11-16 22:36:21 följande:

Åh jag hoppas verkligen att du har rätt <3

Har testdag på lördag :) själv då?

Då hoppas vi på ett plus :) jag har testdag på fredag :)
  • Jipohamb

Hej allihop!
    Jag har inte varit inloggad ett tag för jag kände att jag behövde stänga av lite under tiden jag tog sprutorna. Nu känner jag mig dock redo för en lite uppdatering. Jag ser att det har hänt både roliga och tråkiga saker. Jag ger er alla mina kramar och lyckönskningar! <3 Själv ska jag ha äggplock imorgon. Jag kände mig lugn fram tills igår morse men nervositeten har bara blivit värre och värre. Så till den grad att jag funderade på att sjukskriva mig. Vanligtvis (innan Corona) sjukskriver jag mig inte ens när jag har spänningshuvudvärk utan jobbar istället hemifrån. Jag lyckades ta mig upp ur sängen i morse men kan knappt koncentrera mig på mitt jobb. Vi har betalat för två försök och det här är vårt första försök. Går det inte på andra försöket måste vi vänta på att Sahlgrenska ska ta emot oss för vi har inte råd att göra ett tredje privat. På ultraljudet igår så sa läkaren att jag hade jättemånga ägg men det verkar som att bara fem stycken är tillräckligt stora. Dessutom sa han att bara för att jag har några äggblåsor så betyder det ju inte att det är något i dem. Jag fick nästan panik när han sa det! Min sambo kunde dessutom inte vara med för han kunde inte ta ledigt från jobbet. Han lugnade mig och fick mig att tänka positivt men just nu känner jag bara för att gråta.

• Kovcci
    Amandaida skrev 2020-11-17 08:49:03 följande:

Då hoppas vi på ett plus :) jag har testdag på fredag :)

Hur länge har du haft bruna fläckar? Jag fick de igår, idag har jag inga än så länge iallafall.

Har du fått några symptom?

Jag håller tummarna och tårna att du får plus på fredag <3
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-11-17 08:36:50 följande:

Upptate från mitt lilla ägg,haha.

Tydligen var det i ett mellanskede,där det antingen utvecklas vidare eller inte. Så de odlar på tills imorgon...Vi kommer annars få påbörja ett sista försök på denna blödning som kommer nu. Kommer att äta nått som heter Klomifen (Tydligen lite liknande som Letrozol )och ta Menopur varannan dag vid detta femte och absolut sista försök.

Vi far antagligen till Åbo på torsdag hur det än utvecklas för ägget för att göra DNA fragmenteringen på sambons simmare och hämta ut Klomifen medicinen till mig,gick inte att få utskrivet från apotek tydligen..

Det låter som ett de tar så fin hand om lilla ägget :) Hoppas att det växer visste. Men samtidigt skönt att det finns en plan b.
  • Love is everything

Hej!

Ny här! ???? Ska börja med första ivf-försöket med min nya man, väntar på mensen som kommer nu i dagarna. Har två ivf-barn sedan innan med min ex-man, födda -12 och -16. Tog 5 år att få första sonen, varav 4 ivfer. Gjorde även 4 ivfer för att få lillebror. Och de är gjorda samma äggplock så de är tvåäggstvillingar! ????

Har endometrios, PCO-S och bortopererade äggledare. Ska göra korta metoden med gonal-f, haft puregon tidigare. Känner mig lite nervös och känns som om jag glömt allt! ????

• Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-11-17 11:30:05 följande:

Det låter som ett de tar så fin hand om lilla ägget :) Hoppas att det växer visste. Men samtidigt skönt att det finns en plan b.

Jamen visst <3 Hon poängtera ganska tungt att det inte fanns stora chanser för detta ägg,men att under kan ju ske. Så jag håller på det.

Men det är skönt att ha en plan b,en plan som innefattar att vi måste ta ett lån för att genomföra. Men bara vi lyckas så är det värt det <3
  • Filly
    Enkeli skrev 2020-11-16 23:26:58 följande:

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

Förutom alla dessa vitamintabletter som Omega 3, C-vitamin, zink, magnesium, folsyra, B12, så har jag druckit granatäpplejuice som köptes på en sån hälsobutik samt ätit mer av rödbetor. De två sistnämnda är för att boosta på med lite mer av vitaminerna på ett naturligt sätt. De ska ju öka blodcirkulationen mm. Detta i kombination med dagliga promenader. Skulle inte det funka så har man väl annars gett kroppen en bra dos med bra saker :)

Att äta så många tabletter och frukter/grönsaker varje dag gör jag inte på ett maniskt sätt. Utan jag upplever faktiskt att kroppen är mycket piggare. Känner inte mig så stressad och uppjagad av att gå igenom behandlingen med ivf. Givetvis är det väldigt olika hur man känner sig kring sin behandling.. men jag tänker att om jag kan minska min stress över det så kanske kroppen inte är lika spänd. Så kanske min kropp få må bra och vara mer mottaglig :)

• Filly
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:30:50 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Stort lycka till!<3 :) Håller tummarna för lilla embryot!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020