• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Annna84 skrev 2021-02-12 21:07:52 följande:

<3 Det var helt blank när jag testade igen efter att knappt ha druckit något på 3h. På söndag är det testdag, men nu vet jag att det är kört. Drack två glas vin och slutade med lutinus nu.

Jag ska försöka att ladda om och tänka positivt. Det är så jobbigt att hela livet kretsar kring ivf.

Kram

Åh nej,vad ledsamt att läsa. En stor stor kram till dig! Men nu vet du att den lilla kan fästa,jag vet,just nu är det en väldigt klen tröst såklart <3 Läste ni har en snöflinga kvar,jag håller tummarna att det är den lilla bäbisen ni har väntat på,när det blir dags för FET igen! Hoppas,om det är de ni vill att ni får hoppa på tåget igen inom kort,och ja,det blir ju så att detta med ivf uppslukar hela ens väsen <3
  • Enkeli

Hej på er, joinar med här igen.. ruvar på en femdagar FET. Fick svagt plus igår på RD 4, samma svaga styrka idag. Är dock illamående och magen molar så är inte så orolig nu. Vi har haft två IVF försök och detta är totalt den tredje.. följer gärna här och ska försöka läsa igenom era inlägg lite här under dagarna..

• Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-12 17:55:40 följande:

Ååh så underbart <3 har blödningen slutat helt? Sa dem att du ska vila?

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.
  • Ivf2020

[quote=80951745][quote-nick]Sussna85 skrev 2021-02-13 10:48:31 följande:[/quote-nick]

Här har blödningen kommit tillbaka nu idag,var färskt blod nu vid ett wc besök,försöker behålla lugnet och hoppas än en gång på att det inte är en mf blödning ;(

Ingen har sagt nått om att ta det lugnt,men jag vågar inte gör så mycket annat. Jag som annars tränar många dagar i veckan så vågar jag nu inte göra nått.

[/quote

Åh. Jag förstår din oro :'( men håll hoppet upep, vet en annan som fick störtblödning i v. 6 samt v. 8. Hon har idag en frisk tös :)

• Ivf2020
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Jag förstår din känsla totalt. Har gjort totalt 3 st ågerföringar med fet, den 3e tog sig men slutade i ma. Nu hoppas jag mensrn kommer tillbaka för 4e återföringen. Våra upptiningar har gått jättebra, aldrig något problem. Jag kommer nog mest vara rädd för ma igen. Det kommer gå vägen, hoppas verkligen det!
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-02-12 21:42:36 följande:

Fa

Fasen tog detta vid 19 tiden igår va det ju 2-3 på morgonen:(

Ja tror inte du ska testa mer. Morgonurin är mer koncentrerat och den är runt 2 veckor så du ligger ju precis på omslagsintervallet. Dem digitala är inte så nogranna i veckorna. Till mig visade den ju 3+ fast den borde ha visat kanske 2-3 eftersom den stannade tidigare så jag skulle inte lita på dem mer. Skulle du ta imorn igen morgonurin skulle de säkert stå 2-3 igen.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-13 10:48:31 följande:

Kan ju vara föreliggande moderkaka, för de hade en som gjorde IVF och som fick blödningar i början visade sig senare vara föreliggande moderkaka. Min svägerska hade samma sak hon trodde ju att mensen kom och visste inre hon va gravid förrän hon tog CB som visade 3+, den lyckan hade man ju velat själv uppleva ovetandes gravid och vips in i v8 bara sådär haha ;)
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-13 12:23:44 följande:

Kan ju vara föreliggande moderkaka, för de hade en som gjorde IVF och som fick blödningar i början visade sig senare vara föreliggande moderkaka. Min svägerska hade samma sak hon trodde ju att mensen kom och visste inre hon va gravid förrän hon tog CB som visade 3+, den lyckan hade man ju velat själv uppleva ovetandes gravid och vips in i v8 bara sådär haha ;)

Ja tänk att bara ha hoppat fram några veckor utan nojja och oro,haha,nice :) gyn läkaren undersökte var min livmoder låg,den var långt bakåt sa hon...dock inget om nån moderkaka. Men den kanske man inte kan se/känna så här tidigt i graviditeten? Hmm...
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-13 12:40:27 följande:

Ja tänk att bara ha hoppat fram några veckor utan nojja och oro,haha,nice :) gyn läkaren undersökte var min livmoder låg,den var långt bakåt sa hon...dock inget om nån moderkaka. Men den kanske man inte kan se/känna så här tidigt i graviditeten? Hmm...

Precis haha. Ja tror inte dem kan se så tidigt utan dem såg det senaere och då kunde konstatera att blödningarna berodde nog på de. För vet min svägerska sa se till så dem stoppar den långt in så den inte fäster långt ner :D men den fäster ju ändå där den vill haha.
  • Always choklad

Hej äter progynon 3st per dag och sedan tors för jag upp 3 lutiñus även i slidan.

Jag började bli lite trött typ förra veckan på helgen och nu sedan jag började med lutinus är jag ännu tröttare.

Blöder mycket näsblod även. Idag har jag haft till och från sedan 7 imorse är som ett jättehögt tryck i magen. Har somnat till och från hela fm och tja nu är det inte morgon längre utan eftm. Känns som jag kan sova ett helt dygn.

Vi har corona tester 1ggr per vecka på jobbet. Sedan de startade har jag blött näsblod när jag vaknat typ, är som ett uppdämt tryck över natten.

Har varit trött på lutinus tidigare så att jag är trött nu kanske inte är helt svårt att förstå. Någon annan som upplevt liknande problem?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020