• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • minnie768

Skickar en stor styrkekram till dig Sussna!! <3
    Håller tummarna att det bara är en "vanlig" blödning som är helt ofarligt under vissa graviditeter och att du får se hjärtat ticka även imorgon på vul. KRAM

• Ivf2020
    Inalina skrev 2021-02-10 13:11:15 följande:

Ok, jag hoppas du får din mens på 'rätt' dag så det blir insättning så snart som möjligt!

Vi bor i Schweiz och första IVFerna gjorde vi i Prag då de hade fått bra recensioner och det var hyfsat enkelt att resa dit, samt en trevlig stad att upptäcka.

men nu i o med corona kan vi ju knappt lämna landet och kör därför här i Schweiz på en klinik. Så för att svara på din fråga så betalade vi ca 50-60 000kr för våra första försök i Prag (givetvis värt varenda krona) och nu blir det ca 75 000kr för ett försök i Schweiz så man hoppas ju VERKLIGEN vi får något till frysen om det inte funkar första gången, för annars är jag osäker på hur vi gör.. vill inte ens tänka på det  Det är ju så många steg som ska fungera i den här processen så jag försöker ändå ta en etapp i taget. första ultraljudet är nog det jag är mest spänd över, då man vet om medicinen fungerat eller inte.

Du verkar ju ha fått helt otroligt många ägg läste jag rätt med 55 st??!! Här (och i Tjeckien) så sövs man vid äggplock, men kan inte ritkigt föreställa mig att ligga och vänta på att de ska ta ut så många ägg, helt galet! Du måste vara en riktig powertjej som stod ut!!

Åh vad spännande att höra en resa därifrån. Jag hopas verkligen att er resa slutar som vi alla önskar, man måste försöka se positivit även om detr svårt. Ja, jag har pcos, så jag utvecklade väldigt många ägg. Dom sa att det brukar ta ca 15 - 20 minuter, men tror jag låg där i 45 minuter.. Läkaren suckade tillomed de sista.. Det gick åt lite lustgas kan jag lova dig.. Ja, jag hoppas mensen också kommer. Frågan är bara när, eftersom kroppen blev lite rubbad iochmed ma. Jag följer gärna din resa mer!
  • Ivf2020
    Sussna85 skrev 2021-02-10 12:14:10 följande:

Tack så innerligt alla som stöttar och håller tummarna och hoppas med mig, envar i denna tråd har sina egna sorger och bekymmer och ändå finns det en sån medmänsklighet och kärlek. Jag blir så rörd,ni skulle bara veta. Tack tack tack <3

Inget mera blod i morse,men det blödde jätte mycket till långt in på kvällen igår. Idag molar det lite i magen,inte denna smärta som igår,men ett lätt illamåendet har jag känt hela dagen,försöker tänka att det är ett bra tecken.

Det är därför vi finns här. Det kommer gå väl ska du se, jag håller alla tummar o tår jag äger och har. Du är värd detta!
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-02-10 12:14:10 följande:

Tack så innerligt alla som stöttar och håller tummarna och hoppas med mig, envar i denna tråd har sina egna sorger och bekymmer och ändå finns det en sån medmänsklighet och kärlek. Jag blir så rörd,ni skulle bara veta. Tack tack tack <3

Inget mera blod i morse,men det blödde jätte mycket till långt in på kvällen igår. Idag molar det lite i magen,inte denna smärta som igår,men ett lätt illamåendet har jag känt hela dagen,försöker tänka att det är ett bra tecken.

Åh vad skönt att höra att blödningen har avtagit och försvunnit<3 har tänkt på dig.

Nu hoppas jag att värken inte blir allt för jobbig och också försvinner.

Var det imorgon du ska på ultraljud?
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2021-02-10 19:24:06 följande:

De va skönt att höra vila mycket! Håller tummarna att allt ser bra ut imorgon och att lillen mår bra <3

Ivf2020 skrev 2021-02-10 21:09:24 följande:

Det är därför vi finns här. Det kommer gå väl ska du se, jag håller alla tummar o tår jag äger och har. Du är värd detta!

Filly skrev 2021-02-10 22:26:32 följande:

Åh vad skönt att höra att blödningen har avtagit och försvunnit<3 har tänkt på dig.

Nu hoppas jag att värken inte blir allt för jobbig och också försvinner.

Var det imorgon du ska på ultraljud?

minnie768 skrev 2021-02-10 20:00:49 följande:

Skickar en stor styrkekram till dig Sussna!! <3

Håller tummarna att det bara är en "vanlig" blödning som är helt ofarligt under vissa graviditeter och att du får se hjärtat ticka även imorgon på vul. KRAM

Tack tack tack snälla fina ni! <3 kl 10 ska jag vara där idag,är på jobbet och får ingenting gjort för tillfället,haha.
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-02-11 07:14:50 följande:

Tack tack tack snälla fina ni! <3 kl 10 ska jag vara där idag,är på jobbet och får ingenting gjort för tillfället,haha.

Hör av dig hur det gått sen

Tänker på dig

Kram
  • Sussna85

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

• Annna84
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Lycka!!!! Å så underbart och skönt att höra Susanna! Jag är så glad för din skull
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Wow så härligt :) :)
  • GlitterLina

Jag fick 2-3 idag på digitala

Men det är ju endast 8 dagar sedan jag gjorde insättning. Alltså är endast i v 4 idag gick jag in i det.

Är det inte för tidigt att redan få 2-3 v på veckoindikatorn?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020