• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-16 20:14:51 följande:

Nu har det börjat :(

Åh lider med dig! Styrkekram <3
  • Sussna85

Stor kram till dig!Hjärta
  • Dhalia

Stor kram till dig :( <3
  • Nata1979

Hej tjejer !

Måste fråga er om embryo, hur har dom delat sig när ni återföring efter dag 2 ?

Jag gjorde ägginsättning idag och det hade blivit 3 celler? Är det kört eller finns det hopp ?

Borde det inte ha varit 4 celler dag 2 ?

Lite nervös kring det.

• Dhalia
    Nata1979 skrev 2021-02-17 20:10:18 följande:

Hej tjejer !

Jag gjorde ägginsättning idag och det hade blivit 3 celler? Är det kört eller finns det hopp ?

Lite nervös kring det.

Hej, ja hade 4 celler dag 2 på vårt första IVF, tog sig inte för oss. Kan ju vara att den ena cellen håller på och ska dela sig så behöver inte vara något konstigt. Sa dem något att de sämre eller?
  • Nata1979
    Dhalia skrev 2021-02-17 21:22:13 följande:

Hej, ja hade 4 celler dag 2 på vårt första IVF, tog sig inte för oss. Kan ju vara att den ena cellen håller på och ska dela sig så behöver inte vara något konstigt. Sa dem något att de sämre eller?

Hon sa den är fin men lite trög :(
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2021-02-17 10:58:52 följande:

Stor kram till dig!

Massa kramar
  • Annna84

Hej tjejer !

Lite nervös kring det.

Hej! Har du satt in en färsk eller var det en av de som du kunde frysa? Bytte du klinik? Jag fick tillbaka en med fyra celler dag 2 men en vän fick tillbaka en som hade tappat en av sina celler och just den blev ett barn. Jag hoppas så för dig, du har kämpat länge och detta är verkligen fruktansvärt påfrestande att vara i.
  • Sussna85

Hej tjejer !

Lite nervös kring det.

Jag fick insatt ett 2 dagars med 4 celler. Men finns många som har blivit gravida vad det verkar med ett embryo som har tappat 1 cell. De skulle inte ha gjort ET om de inte trodde på detta lilla embryo du nu har i magen. Kram du är ruvare nu juh!Hjärta
  • Nata1979
    Annna84 skrev 2021-02-18 08:03:21 följande:

Hej! Har du satt in en färsk eller var det en av de som du kunde frysa? Bytte du klinik? Jag fick tillbaka en med fyra celler dag 2 men en vän fick tillbaka en som hade tappat en av sina celler och just den blev ett barn. Jag hoppas så för dig, du har kämpat länge och detta är verkligen fruktansvärt påfrestande att vara i.

Satte in färsk , gjorde det på samma klinik.

Tack ?jag hoppas att den här gången det fäster.

Längtar och bli mamma. Vet verkligen inte hur länge till jag orkar kämpa. Känner är nästan vid slutet.

Har även 2 i frysen, men har nyligen blivit skrapat så min läkare insisterade på färsk. Bättre tydligen.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020