• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-12 16:37:09 följande:

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

Så ledsen hoppas de skulle gå bra :( men kan du ha druckit för mycket nu? Aaså mitt streck va riktigt svagt på testdagen så man vet aldrig. Man ser ju lite ett till streck där ändå. Är det testdag imorn?
  • Dhalia
    Filly skrev 2021-02-12 07:01:26 följande:

God morgon på er. Kanske kan jag få lite tröst här med. Mitt i all denna glädjande så får jag kanske komma med ett mindre rolig nyhet. Tog testet imorse, en dag innan testdag, och det visade sig vara negativt. Usch. Detta känns så tungt.

Gråtit en skvätt och skjutit upp att starta min jobbdag.

Det var som en svettning bara kom över mig när det är helt blankt på stickan... fan. Varför funkar inte det. Vad är det för fel på min kropp:( vänner som lyckades på första försöket men inte vi. Vad gör jag för fel:( jag är arg, ledsen, förtvivlad, mer ledsen.. den här ruvningstiden på bara 2 veckor känns som 6 månader.

Vi har diskuterat nu hur vi ska göra inför nästa. Jag kommer sluta ta cyclogest med detsamma så mensen får komma. Sedan har vi 2 ivf behandlingar kvar. Men vi kunde byta ut 1st ivf behandling till 2 frysta återföringar. Jag vill ju förbruka 1st ivf för återföringar nu, dels ta en paus från alla sprutor. Men farhågan är ju om äggen inte överlever upptiningen. Då blir det ingen återföring och en månad skjuts upp. Får jag bolla tankar med er om hur ni skulle gjort?

Usch ja, vad tråkig läsning. Så här på en fredag. Jag känner liksom ändå glädjen av livet osv. Men är bara så arg inombords på något sätt. Inte meningen att komma som någon självömkan men jag blir bara så trött på kroppen. ?Vad är det för fel!?? Det är de orden som skriker inom mig. Arg inombords men tårarna rinner utanpå

Hej , asså åh va ja lider med dig så var de för mig med alla i omgivningen som ja känner har lyckats på deras första. Men de jättebra att ni ändå fick till frysen :) plus ibland vissa blir gravida lättare på FET än färskförsök och chansen till att dem ska överleva är väldigt hög så oroa dig inte för mycket om upptiningen nu. Låt dig själv va ledsen och sedan tar vi nya tag :) köpte ni privat 3 IVF eller gör ni via landstinget?
  • Dhalia

[quote=80947734][quote-nick]GlitterLina skrev 2021-02-11 12:43:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja ser de som bra tecken för det är ju ett spann som överlappar ändå :)

• Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Ååh så underbart <3 har blödningen slutat helt? Sa dem att du ska vila?
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-12 16:37:09 följande:

Nu blev det minus på stickan, helt blankt. Bryter ihop fullständigt. Fy fan vad det känns orättvist med allt

Åh nej vad ledsamt! :( Hur tätt testade du? Drack du något emellan? Att testen blir svagare är ju inget bra tecken dock. :( Har verkligen hållit tummarna för dig och fortsätter göra det! Styrkekramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-02-12 20:14:04 följande:

Åh nej vad ledsamt! :( Hur tätt testade du? Drack du något emellan? Att testen blir svagare är ju inget bra tecken dock. :( Har verkligen hållit tummarna för dig och fortsätter göra det! Styrkekramar

Tack fina du! Fy, jag känner mig så himla snuvad på allt. Kände att det var helt otroligt att det visade gravid i söndags men jag vågade ändå inte bli glad. Men samtidigt började jag planera och drömma om den där gravidmagen i sommar..

Jag testade först runt lunch och då var det ett svagt streck, 3h senare när jag inte hade kissat så var strecket helt borta, ingenting gick att se. Usch, kände att det var något som inte stämde när mina test var så svaga..

Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ett kvar i frysen och efter det är plan B att köpa 3st privata försök.

Nu håller jag tummarna för dig istället i väntan på att min mens kommer, visst är det dags snart att starta? Kram
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-02-12 17:39:56 följande:

Så ledsen hoppas de skulle gå bra :( men kan du ha druckit för mycket nu? Aaså mitt streck va riktigt svagt på testdagen så man vet aldrig. Man ser ju lite ett till streck där ändå. Är det testdag imorn?

<3 Det var helt blank när jag testade igen efter att knappt ha druckit något på 3h. På söndag är det testdag, men nu vet jag att det är kört. Drack två glas vin och slutade med lutinus nu.

Jag ska försöka att ladda om och tänka positivt. Det är så jobbigt att hela livet kretsar kring ivf.

Kram
  • Filly
    Annna84 skrev 2021-02-12 13:03:11 följande:

Usch och fy, förstår precis hur det känns. Men tänk på att det kan ta ett antal insättningar och att du har turen att ha i frysen, det är fantastisk bra resultat. Det är inget fel på dig, och det kommer att lösa sig. Jag tycker att du ska ta och återföra de frysta och låta kroppen återhämta sig lite. Kram

Tack snälla fina du för stöttningen<3

Ja, vi fick ju rekommendation om att göra FET. Sedan sa de att vi skulle ta denna mens till att bara låta kroppen få vara fri från all hormonsprutor. Så ska vi köra återföring nästa månad.

Tack igen. Kram kram
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-12 21:42:36 följande:

Fa

Fasen tog detta vid 19 tiden igår va det ju 2-3 på morgonen:(

Både symptom och graviditetstest går upp och ner. Men jag vet man blir skitorolig! <3 Mina symptom har verkligen pendlat upp och ner,likaså mina test. Har dock ej tagit mer än 1 digitalt,men de vanliga har jag stirrat på och jämfört och våndats över i snart 1 månad(ja jag har tagit ett x antal...)

Så misströsta inte ännu vännen <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020